Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade sony a200 naar canon 40d of 50d?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Upgrade sony a200 naar canon 40d of 50d?

hoi,

ik heb nu ongeveer een jaar de sony a200, heb inmiddels ook 3 lenzen:
    de 50mm f1.8, de 18-70 en de 70-300mm lens.
    Maar ik wil eigenlijk overstappen naar canon en een beter toestel kopen.
    Ik zat te denken aan de canon 40d of 50d.
    De 50d ligt eigenlijk echt boven mijn budget als ik er een fatsoenlijke lens bij wil.
    Daarom wil ik een canon 40d tweedehands kopen, zo heb ik
    er 1 gevonden, een body met batterij grip voor 500euro, zo heb ik nog voldoende
    geld om goede lenzen te kopen. Volgens mij is de canon 40d een zeer goede camera,
    maar bij fotokonijnberg zijden ze dat hij verouderd is en de 50d echt
    heeeel veel beter is? Daar heb ik zo mijn twijfels bij....

Dus wat raden jullie aan?:

-Nog een half jaar doorsparen voor canon 50d?
    -Toch gewoon die 40d kopen?
    -Of nog even doorwerken met mijn a200, want ik fotografeer nog niet zo lang...?

En welk objectief raden jullie aan als en een echte kwaliteit lens voor de camera?
    Liever geen L lenzen, want dat licht echt ver boven mij budget.

groeten Joep
    Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

Re: Upgrade sony a200 naar canon 40d of 50d?

voor veel minder geld kan je upgraden binnen sony, maar dat zul je zelf ook wel al bedacht hebben...
    waarom geen sony meer?
    Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Ik kan je niet helpen om de 40D en de 50D met elkaar te vergelijken...ik heb nooit met deze toestellen gewerkt.
      Verouderd....dat is ook zo'n relatief begrip. Ik werk met een Canon 10D, stenentijdperk camera als je de verkopers mag geloven. Het ligt er maar net aan wat je eisen zijn en of je camera daar aan kan voldoen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
        voor veel minder geld kan je upgraden binnen sony, maar dat zul je zelf ook wel al bedacht hebben...
        waarom geen sony meer?
        bedankt voor je reactie!
        Ik wil niet zozeer geen sony meer, maar de canon 40d en 50d zijn ongveer te
        vergelijken met de a700, maar die vind ik nergens 2de hands.
        Ook zijn er meer lenzen van canon die mij aanspreken, dan die van minolta/sony
        Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

Comment

Niemand zal het verschil merken tussen een foto gemaakt met de Sony en eentje met de Canon...
          Gewoon doorwerken met die Sony zou ik zeggen.
          Groetjes van tozumi

Bezoek hier mijn webstek

Comment

Het toeval wil net dat er een A700 te koop is hier op BD bij aangeboden en als ik het pakket ontleed, is de prijs ook eerder goed te noemen

Wat ik in jouw geval zeker zou "veranderen" in de eerste plaats is je 18-70...Je woont trouwens in turnhout en hetzelfde toeval wil net dat er een winkel is in Turnhout die de VEEEEEEEEEEL betere 18-55 SAM kitlens verkoopt aan 45 euro

Comment

Als je blijft twijfelen voor Canon, het verschil tussen een 40D en een 50D is redelijk klein. Als het budget een rol speelt dan is een 40D beter.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joeperrr Bekijk bericht
                De nieuwe 5-reeks van Sony is misschien ook een alternatief?

Ook zijn er meer lenzen van canon die mij aanspreken, dan die van minolta/sony
                Dat moet je voor jezelf uitmaken natuurlijk, maar op de 50mm na bezit je momenteel ook wel de slechtste lenzen die Sony heeft.
                about.me/stijnv

Comment

ga voor die a700
                  je hebt nu al lenzen, als je hetzelfde wil bij canon moet je nog eens opleggen. je hebt niet de duurste lenzen, maar toch
                  Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Grappig hoe mensen continu hun eigen merk promoten, terwijl TS aangeeft te wilen overstappen. mag hij?
                    Pffft, het lijkt wel een wedstrijd der merken. jakkes.

Comment

Als je nu overstapt naar Canon of niet, maakt niet uit, MAAR zoals je zelf hebt aangegeven over de A700:

deze is nog wel de koop bij photohall in City2 in Brussel. Ben er gisteren nog eens een kijkje gaan nemen

Hij staat er te blinken

Persoonlijk (en dat is dan echt persoonlijk) zou ik eerder denken aan de A550 of A700 ipv 40d of 50d.
                      Canon 5D2 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                        Grappig hoe mensen continu hun eigen merk promoten, terwijl TS aangeeft te wilen overstappen. mag hij?
                        Pffft, het lijkt wel een wedstrijd der merken. jakkes.
                        Joep heeft misschien minder moeite met tips over een a700 .

bedankt voor je reactie!
                        Maar als hij natuurlijk gewoon Canon wil, dan is dat zeker prima hé. Ieder zijn ding natuurlijk .
                        Last edited by K-2; 9 december 2009, 12:14.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

bedankt voor jullie advies!
                          Maar ik wil wel echt overstappen naar canon, en niet bij sony blijven..
                          Dus wat denken jullie, 40d of 50d?
                          En met welke lens?

gr. joep

Comment

Ik denk dat ik dan nog even verder zou sparen tot een 7d met een paar goeie lenzen binnen handbereik is.
                            Indien dat geen optie is, zou ik een 40d kiezen met wat prima glas, eerder dan een 50d met minder goed glas...
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

bedankt voor jullie advies!
                              Maar ik wil wel echt overstappen naar canon, en niet bij sony blijven..
                              Dus wat denken jullie, 40d of 50d?
                              En met welke lens?

gr. joep
                              Ik zou 40D nemen...naar analogie met het advies van konijnenberg naar jou toe zou de 50D volgend jaar (of dit jaar al ) verouderd moeten zijn dan...daar komen heus geen slechtere foto's uit en zoals je zelf zegt heb je meer budget voor goeie lenzen...

Je bent zeker beter af met een "iets mindere" body met goeie lenzen, dan een beter body met minder glas...zeker de 50D met 15MP vereist toch wel wat beter glas dan de 40D dus...50D met minder glas zou ik sowieso niet doen

Ik denk dat je meer repons op je vraag krijgt als je zegt wat je verwacht te kunnen met je lenzen

Comment

Working...
                              X