Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3s aangekondigd !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nikon D3s aangekondigd !

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
    Dat klopt want ik weet dat de Rudy aan al z'n foto's foefelt met ... NX2
    Oei, da's nog erger

Comment

ik gebruik ook bijna enkel nog NX2
      enkel voor de zaken die ik ni (nog ni) kan met NX2 gebruik ik CS3
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henkie Penkie Bekijk bericht

Goed dat jij daarin gelooft.Ik zie al je foto's van een huwelijk in een donkere kerk met een D70.
        Sportfoto's op een bewolkte dag,enz.....
        Ik krijg het altijd van deze uitspraken.Geef toe dat je wél een goede camera zou kopen als je het budget ervoor over hebt!
        Noem mij maar een snob.Maar hou op met mensen uitlachen omdat ze iets hebben dat jij niet hebt........
        Met een goede camera maak je betere foto's dan met een instap.Iedereen met fotografie kennis wéét dat!
        Nog veel fotoshop plezier!
        H.
        en waar ik het van krijg, is amateurs, die lopen te zagen over dat alleen het allerbeste toestel goed genoeg is.. ik ken meerdere pro's die zaalsporten doen, en die lui hebben nog nooit iso 100.000 nodig gehad.. die gaan op pad met een d3 of 1dmkIII met een 24-70, een 70-200 en evt nog een prime-tele erbij+ soms zelfs een 1.4x converter, en die komen zowat nooit hoger dan iso 3200. al dat gedoe alsof je met minder dan iso 6400 geen actie in de zaal kunt vastleggen, is wat mij betreft een hoop onzin..(laat staan op ISO 100.000)

iso 3200 en je komt al een heel eind..(+ nog de nodige aanleg voor dit soort fotografie, wat jaartjes ervaring, en het juiste materiaal.. who needs iso 100.000 anyway?)

GRONINGEN - GasTerra Flames heeft na zeven overwinningen de eerste nederlaag van het seizoen geleden. In Martiniplaza was Leiden na verlenging met 87-82 te sterk. Na de reguliere speeltijd was de stand 75-75. In de verlenging nam Flames een voorsprong van vijf punten. Dat bleek uiteindelijk niet voldoende voor de overwinning. De ploeg van coach Marco van den Berg speelde stroef en kon het niveau van de vorige wedstrijden niet halen. Darian Townes was topscorer met 20 punten. Hij pakte daarnaast ook 12 rebounds.

ik ben absoluut niet jaloers op amateurs, die voor bakken geld een pro-setje kopen en vervolgens telkens het nieuwste van het nieuwste willen om maar in den HOF te komen, daar is meer voor nodig dan het allernieuwste high ISO-pro-toestel, en wat ook nog aan de hand is, beroeps, die dit soort fotookes maken, verdienen met hun pro-toestelletjes hun centjes en ene plaatsje in den HOF brengt bar weinig op..maar goed, alles hangt maar af van wat je ervoor over hebt en hoe duur je plaatjes mogen zijn he?

GRONINGEN - GasTerra Flames heeft zaterdagavond ook het zevende competitieduel gewonnen. In Martiniplaza werd Amsterdam met 94-59 dik verslagen. De beginfase van de wedstrijd ging gelijk op. Na het eerste kwart was de tussenstand 20-19 in Gronings voordeel. In het tweede kwart maakte de ploeg van coach Marco van den Berg al het verschil. In deze periode wisten de gasten uit Amsterdam slechts negen punten te scoren. Onder aanvoering van Tim Blue en Jason Dourisseau liepen de Groningers uit naar een ruime voorsprong. Bij rust was de voorsprong opgelopen tot 43-28. Ook na de pauze waren de Groningers in eigen hal heer en meester. Aan het einde van het derde kwart was de voorsprong opgelopen tot maar liefst dertig punten: 72-42. In de laatste tien minuten speelde Flames vol energie door en wist met ruime cijfers de overwinning veilig te stellen. Topscorer aan de kant van de Groningers was Jason Dourisseau met 20 punten, Tim Blue maakte 19 punten. Flames staat na zeven wedstrijden ongeslagen aan kop in de eredivisie met 14 punten.

i rest my case here...(en volgens mij zitten hier toch aardig wat HOF-waardige plaatjes tussen, dacht ik zo, niet dat het ooit zal gebeuren, want een beroeps heeft er geen belang bij..)

groetjes, Alex!
        Last edited by Sjinouck; 19 november 2009, 12:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
          en waar ik het van krijg, is amateurs, die lopen te zagen over dat alleen het allerbeste toestel goed genoeg is.. ik ken meerdere pro's die zaalsporten doen, en die lui hebben nog nooit iso 100.000 nodig gehad.. die gaan op pad met een d3 of 1dmkIII met een 24-70, een 70-200 en evt nog een prime-tele erbij+ soms zelfs een 1.4x converter, en die komen zowat nooit hoger dan iso 3200. al dat gedoe alsof je met minder dan iso 6400 geen actie in de zaal kunt vastleggen, is wat mij betreft een hoop onzin..(laat staan op ISO 100.000)

iso 3200 en je komt al een heel eind..(+ nog de nodige aanleg voor dit soort fotografie, wat jaartjes ervaring, en het juiste materiaal.. who needs iso 100.000 anyway?)

GRONINGEN - GasTerra Flames heeft na zeven overwinningen de eerste nederlaag van het seizoen geleden. In Martiniplaza was Leiden na verlenging met 87-82 te sterk. Na de reguliere speeltijd was de stand 75-75. In de verlenging nam Flames een voorsprong van vijf punten. Dat bleek uiteindelijk niet voldoende voor de overwinning. De ploeg van coach Marco van den Berg speelde stroef en kon het niveau van de vorige wedstrijden niet halen. Darian Townes was topscorer met 20 punten. Hij pakte daarnaast ook 12 rebounds.

ik ben absoluut niet jaloers op amateurs, die voor bakken geld een pro-setje kopen en vervolgens telkens het nieuwste van het nieuwste willen om maar in den HOF te komen, daar is meer voor nodig dan het allernieuwste high ISO-pro-toestel, en wat ook nog aan de hand is, beroeps, die dit soort fotookes maken, verdienen met hun pro-toestelletjes hun centjes en ene plaatsje in den HOF brengt bar weinig op..maar goed, alles hangt maar af van wat je ervoor over hebt en hoe duur je plaatjes mogen zijn he?

GRONINGEN - GasTerra Flames heeft zaterdagavond ook het zevende competitieduel gewonnen. In Martiniplaza werd Amsterdam met 94-59 dik verslagen. De beginfase van de wedstrijd ging gelijk op. Na het eerste kwart was de tussenstand 20-19 in Gronings voordeel. In het tweede kwart maakte de ploeg van coach Marco van den Berg al het verschil. In deze periode wisten de gasten uit Amsterdam slechts negen punten te scoren. Onder aanvoering van Tim Blue en Jason Dourisseau liepen de Groningers uit naar een ruime voorsprong. Bij rust was de voorsprong opgelopen tot 43-28. Ook na de pauze waren de Groningers in eigen hal heer en meester. Aan het einde van het derde kwart was de voorsprong opgelopen tot maar liefst dertig punten: 72-42. In de laatste tien minuten speelde Flames vol energie door en wist met ruime cijfers de overwinning veilig te stellen. Topscorer aan de kant van de Groningers was Jason Dourisseau met 20 punten, Tim Blue maakte 19 punten. Flames staat na zeven wedstrijden ongeslagen aan kop in de eredivisie met 14 punten.

i rest my case here...(en volgens mij zitten hier toch aardig wat HOF-waardige plaatjes tussen, dacht ik zo, niet dat het ooit zal gebeuren, want een beroeps heeft er geen belang bij..)

groetjes, Alex!
          Meestal heb ik veel respect voor je uitspraken, maar hier ben je toch flink uit de bocht aan het gaan hoor Iedereen doet nog altijd met zijn geld wat hij wil me dunkt, en de meesten zijn zich wel bewust dat technische mogelijkheden en fotografische visie los van mekaar staan

Comment

maar wat wel waar is:

iedere stielman zijn (goed) gerief

en als je er mee overweg kan, dan kan je met goed/beter materiaal, gemakkelijker goeie dingen realiseren
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Meestal heb ik veel respect voor je uitspraken, maar hier ben je toch flink uit de bocht aan het gaan hoor Iedereen doet nog altijd met zijn geld wat hij wil me dunkt, en de meesten zijn zich wel bewust dat technische mogelijkheden en fotografische visie los van mekaar staan
              Als reactie op dit :
              Goed dat jij daarin gelooft.Ik zie al je foto's van een huwelijk in een donkere kerk met een D70.
              Sportfoto's op een bewolkte dag,enz.....
              Ik krijg het altijd van deze uitspraken.Geef toe dat je wél een goede camera zou kopen als je het budget ervoor over hebt!
              Noem mij maar een snob.Maar hou op met mensen uitlachen omdat ze iets hebben dat jij niet hebt........
              Met een goede camera maak je betere foto's dan met een instap.Iedereen met fotografie kennis wéét dat!
              Nog veel fotoshop plezier!
              H.

vind ik de reactie toch correct. Mijn gedacht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                Als reactie op dit :

vind ik de reactie toch correct. Mijn gedacht.
                Ik had er al weer beter tussenuit gebleven

Edit: Ik heb ALLE berichten nog eens herlezen, en ik vind de kritiek op het antwoord van "henkie penkie" aan "den tommie" merendeels ten onrechte. Geef mij terug een D70 (pas nog eens vast gehad van mijn schoonbroer), en ik zal mijn D700 hard missen hoor , en dan gaat het niet alleen over hoge ISO
                Last edited by frank207be; 19 november 2009, 18:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                  maar wat wel waar is:

iedere stielman zijn (goed) gerief

en als je er mee overweg kan, dan kan je met goed/beter materiaal, gemakkelijker goeie dingen realiseren
                  Exact mijn gedacht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    ben ik volledig met je eens... iedereen doet met zijn geld wat hij wil, maar ik wilde gewoon aantonen dat je niet perse iso 100.000 nodig hebt om met ferme platen thuis te komen.. (al is een mkIII of mkIIn met pro-lenskes erbij natuurlijk ook gene kattendrek te noemen).. Het is echter wel de combinatie fotograaf en zijn gear, die het eindresultaat bepaald.. misschien dat ik daarom wat gechargeerd heb.. het was geenszins mijn bedoeling om mensen voor het hoofd te stoten, en natuurlijk heeft het materiaal ook wel degelijk te maken in bepaalde situaties over het al dan niet makkelijker of beter te kunnen 'shooten' maar soms heb ik het idee, dat de nadruk wat al teveel op de techniek van de camera gelegd wordt, ipv de fotograaf an sich of de combi mens-foto-machine en inzicht in fotografie.. eigenlijk was het een beetje flauw van mij om door te linken naar de platen van mijn fotografie-goeroe, leermeester en goede vriend jos, want dit is niet de eerste de beste fotograaf, en ik kan alleen maar dromen dat ik ooit nog es op zijn niveau mocht komen te staan (en dat zal er bijna zeker nooit van komen..)

maar goed, wat mij altijd opvalt als ik met hem op pad ben, is dat hij bijna nooit loopt uit te leggen over de camera-techniek, de iso's, sluitertijden, lensscherpte, of de gadgets, maar de meer bruikbare tips, die vanuit het harde beroep van persfotografie omtstaan zijn...

zeer vermoeiend om met een pro op pad te gaan, en je voelt je af en toe een enorme kluns, maar wel erg leerzaam.. en alles wat ik dacht over fotografie te weten, kan ik iedere keer weer overboord gooien..simpele trucs en tips, dat is wat je van deze jongens krijgt, en daar ben ik zeer dankbaar voor.. nu nog een en ander zien toe te passen.., maar da's meer een kwestie van mijn gebrek aan talent dan wat anders...

1 ding heb ik wel geleerd.. het ligt meer aan mij, dan aan het materiaal..da's soms een harde les, maar wel een hele goede, en eerlijke les..

over een tijdje gaan we met een groepje een workshop fotografie doen in de metro van parijs, en ik hoop weer veel op te steken..

Comment

natuurlijk is en zal t altijd een combinatie zijn van mens en gerief

de foto 'zien' gebeurt nog altijd door de mens

het vastleggen door t gerief

de manier waarop weer door de mens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                        Krijg het ook niet open
                        Ziet er inderdaad fantastisch uit die camera Geert

Walter
                        Met de nieuwe update Nikon Capture NX2 versie 2.2.3 lukt het nu wel Walter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                          ben ik volledig met je eens... iedereen doet met zijn geld wat hij wil, maar ik wilde gewoon aantonen dat je niet perse iso 100.000 nodig hebt om met ferme platen thuis te komen..
                          Ja.

Maar:

a) als je een toestel hebt dat ISO 100.000 aankan, dan heb je per definitie zeer cleane ISO 1600 à 6400. Terwijl een toestel dat tot ISO 3200 gaat maximaal, toch wel een pak minder mooi resultaat neerzet rond ISO 800 à 1600 omdat je al tegen zijn grens zit.

b)in bepaalde omstandigheden heb je gewoon hoge ISO nodig, punt andere lijn. En als je nu daarom een duurder toestel aankoopt (of wil aankopen), toch de normaalste zaak van de wereld? Bij mijn oude D80 zat ik soms bijvoorbeeld in een slecht verlichte zaal, moest ik op f1.4 of f2 trekken en ISO maximaal houden op ISO 3200 en toch had ik onvoldoende licht om mensen te bevriezen, met als gevolg dat ik moest kiezen tussen flitsen of foto's die vol staan van lelijke ruis en fletse kleuren.

Een D700/D3 sensor gaat vlot richting ISO 6400 & 12800. Geen flits nodig, heel ander resultaat. Probleem opgelost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Met de nieuwe update Nikon Capture NX2 versie 2.2.3 lukt het nu wel Walter.

Als ik "Ycircus_Proud_10000NEF" open,blijkt die genomen te zijn aan 1/8000ste ,bovendien belichtingscorrectie van -2.7
                            Allicht een manier om kunstmatig onderbelichting te veroorzaken maar ik had toch liever een opname gezien aan meer gangbare sluitertijden,in lichtomstandigheden die wel zeer hoge ISO's verantwoorden.Jammer ook dat geen NEF's voorhanden zijn van de extreem hoge ISO's.( 100000 )
                            Maar nogmaals mijn vraagok in deze onderbelichte opname zijn nauwelijks dichtgelopen zwarten te vinden,met andere woorden,als men met deze camera er zorg voor draagt geen hooglichten uit te branden,kun je tot in het schier oneindige donkere parijen ophalen,vrijwel zonder noemenswaardige ruis.
                            Of nog anders gezegd:deze camera is dan toch bruikbaar als hoog dynamisch bereik camera?

Walter
                            Last edited by Phororhacos; 27 november 2009, 11:52.
                            D850

Comment

de plaatjes die ik gezien heb van de d3s, waren tot iso 6400 nog erg goed te noemen, daarboven liep alles dramatisch terug in kwaliteit, veel groene, rode en blauwe spikkels, om over het verlies in detail nog maar niet te spreken.

commercial photography USA, Advertising Photography, Industrial Photography, Professional photography in Atlanta Georgia, Advertising photographer Atlanta, industrial photographer Georgia, magazine photographer Atlanta, energy industry photographer Georgia Florida South Carolina Alabama, executive portraits Atlanta, annual report photography Atlanta, political campaign photographer Atlanta, law photography, editorial photography Atlanta

(mijn persoonlijke conclusie: een dijk van een camera, een kanon van formaat, maar met de high-iso-platen vanaf pak em beet iso 12800 kun je niet echt meer spreken van serieus bruikbare platen, en kun je beter de sb-900 of het statief (naargelang de omstandigheden) erbij pakken.

groetjes, Alex!
                              Last edited by Sjinouck; 27 november 2009, 12:01.

Comment

Reeds iemand met gebruikerservaringen.

Blijkbaar nog nergens leverbaar in België.

Comment

Working...
                                X