Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50 vervangen door ...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D50 vervangen door ...?

    Hallo,

    Ik overweeg om een nieuw fototoestel aan te kopen. Ik twijfel echter tussen een Nikon D90 en een Nikon D5000. Natuurlijk kan ik op internet opzoekingen doen maar ik zou eens willen weten van mensen die deze camera in hun bezit hebben wat ze ervan denken en wat ze aanraden!

    Met vriendelijke groeten,

    Eskavezet

  • #2
    Re: Nikon D50 vervangen door ...?

    Zonder twijfel de D90

    D5000 heeft dan wel zelfde sensor en is wat goedkoper, de D90 bied je zoveeeeel meer. Bovendien heeft deze een eigen scherpstelmotor = groot voordeel tov instapmodel.
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

    BD1614BE

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D50 vervangen door ...?

      Oorspronkelijk geplaatst door Eskavezet Bekijk bericht
      Hallo,

      Ik overweeg om een nieuw fototoestel aan te kopen. Ik twijfel echter tussen een Nikon D90 en een Nikon D5000. Natuurlijk kan ik op internet opzoekingen doen maar ik zou eens willen weten van mensen die deze camera in hun bezit hebben wat ze ervan denken en wat ze aanraden!

      Met vriendelijke groeten,

      Eskavezet
      Ik zit in diezelfde zoektocht.

      D5000 heeft inderdaad wel leuke features, maar D90 (mijn broer heeft er één) is een echte reflex (niet-professioneel)...

      budgetgewijs echter veel verschil! Ik ga hier ook de tips van anderen opvolgen...

      Ik weet echter niet of het AF-S gegeven doorslaggevend moet zijn, heb toch al veel lenzen gezien met AF-S, dus mogelijkheden genoeg...
      Nikon D90 - Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6 G ED VR

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D50 vervangen door ...?

        als je nu al af-d lenzen hebt op je d50 (heeft ook een interne scherpstelmotor) dan is een d90 zeker de aangewezen camera!

        heb er ook een, en ben ferm content da ik voor een d90 ben gegaan!
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D50 vervangen door ...?

          budgetgewijs echter veel verschil! Ik ga hier ook de tips van anderen opvolgen...

          Zoveel verschil nu ook weer niet, ong. een 150 Euro

          Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

          BD1614BE

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D50 vervangen door ...?

            Een D90 heeft veel meer overeenkomsten met een D50. Die staan niet ver uit elkaar kwa bediening. De D5000 heeft dan weer veel minder knoppen en geen top lcd schermpje meer. ik zou dat missen, maar uiteindelijk is de beslissing aan jouw he. En inderdaad, de d5000 heeft geen interne scherpstelmotor. ik weet niet of jij nog AF of AF-D lenzen hebt?

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D50 vervangen door ...?

              Ikzelf stond ook voor deze keuze en ben dan toch voor de D90 gegaan, kwalitatief toch ook een veeeeel betere en steviger Body, iets groter ook en ligt (voor mij toch) beter in de hand. LCD scherm heeft 920000 px en de 5000 heeft er maar (ik denk) 230000 px.


              Ik ben superblij met de keuze die ik gemaakt heb.
              Nikon D90
              Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6 VR - Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6 G VR - Micro-Nikkor AF-S DX 85mm f/3.5G ED VR - SB 900

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D50 vervangen door ...?

                zoals iedereen hier zegt. Gewoon gaan voor die D90! ook bij konijn zeer goedkoop!

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D50 vervangen door ...?

                  Aan iedereen die op mijn bericht reageerde, dank U voor de informatie!!!

                  Grtz

                  Eskavezet

                  Comment

                  Working...
                  X