Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3s aangekondigd !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D3s aangekondigd !

En morgen willen ze een fototoestel dat ook filmt in 3 of meer D. Of ne frigo waar je de maaltijden in kan opwarmen.
    Last edited by vinstermik; 14 oktober 2009, 17:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
      En morgen willen ze een fototoestel dat ook filmt in 3 of meer D. Of ne frigo waar je de maaltijden in kan opwarmen.
      Ja, en dat ze er dan ook maar een MP3 speler en GPS navigatie inzetten !!

MP3: camera laden met lokgeluiden van allerlei beestjes.
      GPS: nooit meer verloren lopen in de natuur waar je die beestjes gaat fotograferen. Super !!
      BD0723BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
        Interessante bijdrage aan de thread. Misschien toch beter de filmpjes eens bekijken.

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
          Ja, en dat ze er dan ook maar een MP3 speler en GPS navigatie inzetten !!

MP3: camera laden met lokgeluiden van allerlei beestjes.
          GPS: nooit meer verloren lopen in de natuur waar je die beestjes gaat fotograferen. Super !!
          Dan zou ik eerder kiezen voor een uitvouwbare lichtstudio.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Mijn"bezorgdheid" heeft niks met status te maken hoor We hebben hier thuis een videocamera, maar die wordt gewoonweg niet gebruikt. En ik denk niet dat dat zal veranderen als ik deze optie op een DSLR beschikbaar zou hebben.

Frank ik viseer jou in deze ook helemaal niet persoonlijk hoor,maar het aanhoudende gëemmer over het al dan niet op zijn plaats zijn van videofunctie op een fotocamera komt duidelijk opborrelen uit een gevoelsmatig gesitueerde bron.
            En dan vind ik het reuze leuk eens even te zeggen waar het echt om gaat ,ook op andere fora hier bv.,waar men er zelfs "the Lord" bijsleurt,wat in deze context niet eens zo gek is.
            Feit is dat je met uitspraken in deze ongemeen hevige reacties kunt uitlokken,die in geen enkele verhouding meer staan tot het nuchtere discussiëren over cameratechnische eigenschappen. Op dit eigenste forum heb ik ooit een serieuze aanvaring gehad door live view te verdedigen remember .Wat natuurlijk ten overvloede bewijst dat het eigenlijk om andere dingen gaat.

Walter
            D850

Comment

Hoe moet ik me wel niet voelen ik gebruik nooit een hogere ISO waarde dan 800 en bij hoge uitzondering ISO 1600, ik kan me die gelegenheid echter niet meer herinneren.
              Ook heb ik nimmer 8 fps seconde nodig.. en toch heb ik een camera die dat kan en ook geen moeite heeft met zeer hoge ISO waarden.
              Voor mij is het punt allang bereikt waarop elke verbetering van camera absoluut niet merkbaar is in mijn fotografische gewrochten. Misschien kan de contrast omvang nog iets hoger.. maar daar heb ik weer een andere camera voor.
              Testen lees ik nog plichtmatig, specificaties ook.
              En... ik hoef nergens bij te horen!!

En die filmfunctie gebruik ik, en ook live view.

Comment

1. Hoge ISO's maken in veel gevallen de flash overbodig. Dus behoud je de sfeer van het moment. Ik denk aan concertfoto's, huwelijken en feesten, straatfotografie... De mogelijkheid tot hoge ISO's zal je er niet van weerhouden om in bepaalde gevallen flash te gebruiken voor welke artistieke reden dan ook af als invulflits.
                2. Video functie : misschien niet mijn ding. Ik weet het niet, geen ervaring mee. Maar het zal wel eens van pas komen, al is het maar om mijn gek zoontje in één van zijn zotte buien te vangen.

Viewfinder: je denkt dat de technologie op zijn toppunt zit. Dat is niet zo. Al merk je de vooruitgang niet bij elke upgrade, over de jaren zijn de verschillen gigantisch.
                De fabrikanten evolueren op punten die er echt om doen (video even terzijde gelaten): fotokwaliteit, hoge iSO, dynamisch bereik, compactheid, enz... Elk merk heeft zijn eigen specialiteit. De evolutie gaat veel sneller dan in de filmdagen. En dankzij de lagere leercurve genieten heel wat meer mensen van de wonderbaarlijke wereld van de fotografie. Een grotere en interessantere markt dus, meer R&D; betere producten. En voor degene die het allemaal ordinair gaan vinden zijn er nog altijd de Sigma's, Leica's en Mamiya's om zich te onderscheiden. Zelfs Hasselblad wordt stilaan betaalbaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jatich Bekijk bericht

Viewfinder: je denkt dat de technologie op zijn toppunt zit.
                  Dat denk ik NIET!!!

Comment

Hey viewfinder, niet roepen hé. Het was geen verwijt hoor
                    Voor jou is het allemaal goed genoeg. Ik had het even verkeerd begrepen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Mijn"bezorgdheid" heeft niks met status te maken hoor We hebben hier thuis een videocamera, maar die wordt gewoonweg niet gebruikt. En ik denk niet dat dat zal veranderen als ik deze optie op een DSLR beschikbaar zou hebben.
                      Wel daar kan je een vergissing maken. Ik heb ooit een "dure videocamera gekocht" enkele jaren terug. En uiteindelijk zo goed als nooit gebruikt. En op die enkele maanden dat ik mijn 5DII heb daamee heb ik al veel meer filpjes gemaakt dan met die videocamera.
                      Voor mij ook niet noodzakelijk hoor die videofunctie maar ik vind het wel leuk dat ik dit nu toch tot mijn beschikking heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        Voor mij ook niet noodzakelijk hoor die videofunctie maar ik vind het wel leuk dat ik dit nu toch tot mijn beschikking heb.
                        Het is toch meegenomen

Comment

De één wil het zo en de ander anders , maar ze zullen nooit een camera op maat maken voor iedereen , en als je die camera koopt zal dat toch een reden hebben , om de één of andere kwaliteit

Comment

Bij al dat videogeweld stel ik mij de vraag welk een processor-geweld daartegenover gesteld dient te worden ? Aangezien de meesten nu al klagen over de "snelheid" van Capture NX denk ik dat je de bewerkingstijd om bewegende belden te renderen met minimaal een factor 10 mag verhogen...

Ik weet wel dat er software-alternatieven zijn doch hardware-matig zal eea toch ook een serieuze investering vragen ?

Comment

Hij komt uit op mijn verjaardag...

Zou dat geen prachtig cadeautje zijn?

Iemand?

PS: Gaat er nu echt in elk topic over een nieuwe camera blijven doorgeboomd worden over die filmfunctie... Djeezes... Gebruiken al die 'tegenstanders' dan ook echt élke andere mogelijke instelling van de camera? Gebruik het of gebruik het niet... Maar het staat er nu op. Just live with it.

Comment

Re: Nikon D3s aangekondigt

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht

Wel een erg incorrecte vergelijking om aan te tonen dat u het niet snapt. Maar ik verklaar het toch eens nader :
                                ...
                                Dank voor deze 'verklaring' en vooral voor me erop te wijzen dat ik er geen bal van snap.

Kan u me nog eens helpen door uit te leggen wat het verband is tussen uw verklaring en mijn opmerking? Ik heb mijn tekst 12x herlezen maar vind verdomme niet meer waar ik iets zou geschreven hebben over andere hardware of waar ik zeer zinvolle software verbeteringen (iso, d-lighting) ter discussie zou gesteld hebben.
                                Met dank.

Comment

Working...
                                X