Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3s aangekondigd !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D3s aangekondigd !

Het feit dat 70% van de posters (= een voorzichtige schatting) zich nooit zo'n toestel zal kunnen veroorloven, wekt blijkbaar nogal wat frustraties op.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Het feit dat 70% van de posters (= een voorzichtige schatting) zich nooit zo'n toestel zal kunnen veroorloven, wekt blijkbaar nogal wat frustraties op.
      Ik ben toch van plan er één aan te schaffen, maar nu nog niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jatich Bekijk bericht
        1. Hoge ISO's maken in veel gevallen de flash overbodig. Dus behoud je de sfeer van het moment. Ik denk aan concertfoto's, huwelijken en feesten, straatfotografie... De mogelijkheid tot hoge ISO's zal je er niet van weerhouden om in bepaalde gevallen flash te gebruiken voor welke artistieke reden dan ook af als invulflits.
        Schitterend, maar ik wil eigenlijk ook isowaarden 25, 10, 5, 2 en 1 hebben om met studioflitsers nog grote openingen (f1.2, 1.4, 2.0) te kunnen gebruiken. Waarom denken de constructeurs daar niet aan? Nu moet ik me behelpen met domme grijsfilters. En wellicht kunnen ze op die lage gevoeligheden ook de ruis helemaal uit de wereld helpen.
        Software?
        Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Re: Nikon D3s aangekondigt

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
          Dank voor deze 'verklaring' en vooral voor me erop te wijzen dat ik er geen bal van snap.

Kan u me nog eens helpen door uit te leggen wat het verband is tussen uw verklaring en mijn opmerking? Ik heb mijn tekst 12x herlezen maar vind verdomme niet meer waar ik iets zou geschreven hebben over andere hardware of waar ik zeer zinvolle software verbeteringen (iso, d-lighting) ter discussie zou gesteld hebben.
          Met dank.
          Het toevoegen van een video-functie staat los van andere verbeteringen, video-functie is software. Het toevoegen van een GSM-functie zou hardware vereisen. Daarna geef je nog een vergezochte optie voor de D4. Deze videofunctie gaat 0.00 ten koste van andere verbeteringen.

Voor de duidelijkheid, met een D3 zou je kunnen filmen, als ze software er voor schrijven. Dat hebben ze nu gedaan. Omdat het kan, als ze het niet doen, zullen er melken dat hij het niet kan. Nu hij het kan, kan je het gebruiken of niet. De reden dat het er niet op zat, was omdat het niet op punt stond. De reden dat het in de D90 zat is omdat de concurrentie er mee aankwam. Het is zeer goed op statief, maar niet van het niveau van de Canon 5D II of 7D. 720 ipv 1080, jelly effect. Sony doet het niet omdat ze handycams willen verkopen.

Momenteel kan het niet veel beter dan de D3s. Als pro DSLR, zowel FF als crop.

PS : taalfoutje in de titel OP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
            Schitterend, maar ik wil eigenlijk ook isowaarden 25, 10, 5, 2 en 1 hebben om met studioflitsers nog grote openingen (f1.2, 1.4, 2.0) te kunnen gebruiken. Waarom denken de constructeurs daar niet aan? Nu moet ik me behelpen met domme grijsfilters. En wellicht kunnen ze op die lage gevoeligheden ook de ruis helemaal uit de wereld helpen.
            Software?
            Vind je de ruis op ISO 50 of 100 dan al van invloed op de kwaliteit van de foto? Er zal ongetwijfeld ruis te vinden als je ernaar gaat zoeken maar het lijkt mij dat je dan wel met hele specifieke onderwerpen bezig moet zijn om dat als een verbeterpunt te zien ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
              Vind je de ruis op ISO 50 of 100 dan al van invloed op de kwaliteit van de foto? Er zal ongetwijfeld ruis te vinden als je ernaar gaat zoeken maar het lijkt mij dat je dan wel met hele specifieke onderwerpen bezig moet zijn om dat als een verbeterpunt te zien ....
              Ik denk dat het hem meer gaat om een groter diafragma te nemen dan om de ruis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                Ik denk dat het hem meer gaat om een groter diafragma te nemen dan om de ruis
                inderdeed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
                  Software?
                  Een sensor met basis iso=2 zal niet hoger dan Iso=1000 gaan (Hi3) en dat is commercieel wellicht minder interessant dan een 100-102400 range. Of zo'n sensor minder ruis zal hebben weet ik niet. Ik dacht dat ruis het gevolg was van de versterking van het basissignaal. Of dit vanaf 2 of vanaf 200 Iso wordt versterkt zou dan niet veel uitmaken (maar hier steek ik mijn hand niet voor in het vuur).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                    Een sensor met basis iso=2 zal niet hoger dan Iso=1000 gaan (Hi3) en dat is commercieel wellicht minder interessant dan een 100-102400 range. Of zo'n sensor minder ruis zal hebben weet ik niet. Ik dacht dat ruis het gevolg was van de versterking van het basissignaal. Of dit vanaf 2 of vanaf 200 Iso wordt versterkt zou dan niet veel uitmaken (maar hier steek ik mijn hand niet voor in het vuur).
                    Wat kan versterkt worden(ISO hoger dan de basis ISO van 100-200) kan ook verzwakt worden. Er zal echter wel meer ruis komen dan de basis ruis, omwille van de langere belichtingstijden.
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                      .

PS : taalfoutje in de titel OP
                      Verklaar u nader?
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                        Wat kan versterkt worden(ISO hoger dan de basis ISO van 100-200) kan ook verzwakt worden. Er zal echter wel meer ruis komen dan de basis ruis, omwille van de langere belichtingstijden.
                        Die hoeven echt niet lang te zijn, met volle opening en studioflitsers...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Verklaar u nader?
                          Vanaf reactie nummer 16 ging het nochtans even goed met die titel.
                          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                            Vanaf reactie nummer 16 ging het nochtans even goed met die titel.
                            Ah die subtitel bedoel je...
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
                                Bij al dat videogeweld stel ik mij de vraag welk een processor-geweld daartegenover gesteld dient te worden ? Aangezien de meesten nu al klagen over de "snelheid" van Capture NX denk ik dat je de bewerkingstijd om bewegende belden te renderen met minimaal een factor 10 mag verhogen...

Ik weet wel dat er software-alternatieven zijn doch hardware-matig zal eea toch ook een serieuze investering vragen ?
                                Capture NX zelf is gewoon traag, test maar eens capture one software....
                                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Working...
                                X