Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D prijzen zakken snel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: 7D prijzen zakken snel

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Tja de meeste hier op BD willen zoveel voor hun camera dat je hem beter nieuw kan kopen...
    En diegene die iets willen kopen willen een praktisch nieuw toestel ( het moet perfect in orde zijn, geen gebruikerssporen, incl doos , nog lang garantie, alle toebehoren enz enz). Maar als het op de prijs aankomt........

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
      En diegene die iets willen kopen willen een praktisch nieuw toestel ( het moet perfect in orde zijn, geen gebruikerssporen, incl doos , nog lang garantie, alle toebehoren enz enz). Maar als het op de prijs aankomt........
      Jij zou beter is antwoorden via pm .

Comment

... een fair prijsje voor een crop
        je hebt gelijk, dat is toch maar rommel

Comment

bij welke topfoto mag dit dan wel wezen ?

Oorspronkelijk geplaatst door Ivanhoejup Bekijk bericht
          Koop de 24-105mm F4 en batterijgrip + extra batterij voor die prijs maar bij .
          Bij topfoto 1199 euro voor een Canon 7D jij vraagt 1175 dat je NOOIT zal krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht
            bij welke topfoto mag dit dan wel wezen ?
            Hier: topfoto.nu waarschijnlijk

Comment

zonder btw ?!

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
              Hier: topfoto.nu waarschijnlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht
                zonder btw ?!
                Als je hier bestelt is de eindprijs die je online ziet ook je ECHTE eindprijs... dus geen gefoefel met extra BTW of kosten achteraf. Het adres van de bank is in Zwitserland en de verzending gebeurt, geloof ik, toch vanuit België of Nederland... een rare constructie maar wel betrouwbaar en vooral goedkoop! We doen er ons voordeel mee hè!

Wel raar... de 5DII stond een paar dagen geleden goedkoper dacht ik... kan dat? Toch raar hoor, die prijsschommelingen.
                Last edited by Galdie; 9 februari 2010, 07:38.

Comment

Ik ben al 1 stap verder naar een nieuwe camera. De 50D is vanavond verkocht.
                  Maar nu moet ik beslissen he wat de volgende camera wordt...
                  Ik zou graag de 5dMKII met de AF technologie van de 7d hebben.

Nog een nachtje over slapen ,

ofwel verkoop ik mijn 10-22 en mijn 17-55 2.8 en koop me een 2e hands 5dMKII.
                  Of ik hou al mijn lenzen en ga voor de 7D...

mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

'k weet niet of je het nu een heel groot verschil gaat worden tov je 50D (als je voor de 7D gaat). Het is natuurlijk niet zo dat de 5DII ongelooflijk traag is
                    1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andreas612 Bekijk bericht
                      'k weet niet of je het nu een heel groot verschil gaat worden tov je 50D (als je voor de 7D gaat). Het is natuurlijk niet zo dat de 5DII ongelooflijk traag is
                      Inderdaad, je leest in de reviews niets anders dan dat de 5DII traag zou zijn... dan begin je te twijfelen hè!

Maar ik kan me niet voorstellen dat ze hem in eens trager zouden maken dan de rest uit het gamma (buiten de 1D reeks dan hè!)... dat zou zeer onlogisch zijn. Lees hier op het forum maar eens na. Niets dan tevreden 5DII gebruikers lijkt me...

Enige probleem dat ik heb... als ik de 5DII zou kopen heb ik niet meer genoeg budget om de lenzen te kopen die ik wil. Met de 7D is het geen probleem...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        ofwel verkoop ik mijn 10-22 en mijn 17-55 2.8 en koop me een 2e hands 5dMKII.
                        Of ik hou al mijn lenzen en ga voor de 7D...

mir
                        Hello Mir,

je hebt nu twee EF-S toplenzen, die zou je verkopen om de meerprijs van een 5dII te kunnen dekken ... zou ik niet doen eerlijk gezegd.
                        Welke lenzen zou je dan op de 5dII gaan gebruiken ? Heb je al een 24-70 2.8 of 24-105 ... dat zijn de enige twee die in mijn ogen je 17-55 zullen kunnen vervangen, om de 10-22 over te nemen zal je al een 16-35 moeten kopen of desnoods een 17-40 ... maar ik vind eerlijk gezegd de 10-22 scherper.

Ik zou dus de 7d kopen in jouw geval

Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Kijk, mijn mening is nog steeds dezelfde.

De 5DmkII koop je voor de fullframe eigenschappen (dus een kleinere dieptescherpte) en voor de iets betere ruis eigenschappen op hoge iso's (denk aan 1 stop verschil), en tot slot nog de iets grotere zoeker.
                          Voor de rest is de 7D absoluut de betere van de 2, modernere techniek zit erin, een stevigere body, een zoeker met meer mogelijkheden, een pak snellere en veel multifunktionelere autofocus, hogere pixeldensiteit dus hogere definitie en ga zo maar door.
                          Kijk dan even nog naar het prijskaartje, en je komt met een 5D zowiezo een pak duurder uit, als je een mooi bereik van lenzen erbij telt.
                          Kwa tele "win" je met de 7D altijd met dezelfde lens (more pixels to the bird....) en op breedhoek (waar vroeger de beperking zat met crop sensors) heb je nu de zeer goede breedhoek 10-22 EFS, de 17-55 2.8 EFS is ook top, en in tele heb je ook alle keuze die je wilt. een 70-200 4.0 L IS is zowat het beste wat er bestaat en geeft op de 7D 320mm (tegen 200mm op de 5D.., daar moet je al naar een 100-400 gaan, die optsich niet dezelfde kwaliteit haalt, en een stop minder lichtsterk is)
                          Ik zou niet twijfelen.
                          5DMkII: toestel voor studio en puristen.
                          7D: allround toestel dat zowat alles aankan.

Dus voor jou, gewoon de 7D aanschaffen en even slikken van hoe groot de vooruitgang wel is tegenover een 50D.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Dus voor jou, gewoon de 7D aanschaffen en even slikken van hoe groot de vooruitgang wel is tegenover een 50D.....
                            Bedankt voor de heldere uiteenzetting.
                            Ook ikzelf worstel reeds geruime tijd met dit dilemma.

Ik heb slechts een beperkt budget en ben op zoek naar een vervanger voor mijn EOS 350D. Vorig jaar heb ik als voorbereiding op het huwelijk van een van mijn vrienden, een aantal keren van de gelegenheid gebruik gemaakt om met een pro fotograaf mee op pad te gaan. Mijn resultaten waren in die mate overtuigend dat hij mij aangeboden heeft om in 2010 enkele huwelijken te doen (als zelfstandige in bijberoep). Daarvoor heb ik een tweede (lees: nieuwe) camera nodig. Mijn 350D gebruik ik als back-up. Als ik een 7D koop, heb ik nog budget voor een tweede lens (denk 70-200 2.8 IS of 10-20). Als ik de 5D MKII koop, ben ik verplicht om ook mijn 17-55 2.8 IS te vervangen door een 24-70 en heb ik geen budget meer voor een 70-200. Lijkt mij toch de beste keuze om voor de 7D te gaan, niet?

Wat mij vooral naar het kamp van de 7D doet neigen is de mogelijkheid om draadloos te flitsen met mijn 430EXII alsook dat ik mijn 17-55mm kan behouden. Dat weegt volgens mij niet op tegen de voordelen van de 5D MKII, wel? Hou in gedachte dat ik wel huwelijken ga fotograferen, maar dat het er maar een beperkt aantal zullen zijn in 2010en dat ik er ook nauwelijks iets aan verdien (doe het vooral om ervaring op te doen.)
                            Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Zo ik heb maandagavond dan toch de 7D besteld voor 1199 euro.
                              Vrijdag is hij aangekomen. Jammer genoeg nog niet echt kunnen testen. Wel al eens met de diverse af modes zitten testen. Ik hoop dat ik voor mijn reis toch nog wat ervaring kan opdoen met het toestel.

Zal nu wel een tijdje verder kunnen tot de 5dmkIII op de markt komt

mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Hoe zit het met de waarborg in België van die site?
                                Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                                - Isaac Asimov-

Comment

Working...
                                X