Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D prijzen zakken snel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 7D prijzen zakken snel

    Ik heb de 7D prijzen een beetje in de gaten gehouden en zag ze zakken van 1739 naar 1599 in 1 week tijd

    Wellicht dat de 7D uitkomt op 1200-1300 euro rond december...

    Ik denk dat Canon deze camera agressief in de markt gaat zetten om tegenwicht te bieden aan de Nikon D300s (die zeer goed verkoopt). De D300s is inmiddels ook al gezakt tot 1466 eurotjes.

    Goede tijden om een nieuwe camera te kopen
    Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

  • #2
    Re: 7D prijzen zakken snel

    Nochtans een veelgebruikte truc. Zeker electronica wordt wel vaker iets duurder in de markt gezet als het gelanceerd wordt, om dan vrij snel serieus in prijs te dalen. Prijsdaling op een nieuw product... twee vliegen in één klap.

    Comment


    • #3
      Re: 7D prijzen zakken snel

      Leuk dat de 7D in prijs zo snel zakt, maar op een week tijd 100 EUR eraf of meer is nu ook niet zo leuk voor mensen die bijvoorbeeld in week x er bijvoorbeeld € 1.700 aan gaven en de week erna staat hij nog maar €1.600

      OK je kan wachten en blijven wachten maar ik zou niet graag hebben moest ik in één of andere winkel dit machien kopen en de verkoper mij niet op de hoogte stelt dat hij volgende week fors goedkoper zou zijn. Dan zou ik groen lachen.

      Iemand een idee trouwens of de 5DMII nog hard van prijs gaat zakken? Ik heb een oogje op die camera en wil die in de (verre) toekomst aanschaffen. Maar ik weiger meer dan 1.200 Euro voor een body te betalen (liefst heb ik hem voor 1.200 met verticale grip en extra batterijen). Of gaat het nooit zover komen dat de prijs 'betaalbaar' wordt?

      Comment


      • #4
        Re: 7D prijzen zakken snel

        Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
        Iemand een idee trouwens of de 5DMII nog hard van prijs gaat zakken? Ik heb een oogje op die camera en wil die in de (verre) toekomst aanschaffen. Maar ik weiger meer dan 1.200 Euro voor een body te betalen (liefst heb ik hem voor 1.200 met verticale grip en extra batterijen). Of gaat het nooit zover komen dat de prijs 'betaalbaar' wordt?
        "Betaalbaar" is subjectief, he. Maar je kan beter nu al gaan uitkijken voor een ander toestel (in een andere categorie). Nog de helft van de prijs eraf doen zie ik niet zo snel gebeuren.

        Comment


        • #5
          Re: 7D prijzen zakken snel

          Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
          Nochtans een veelgebruikte truc. Zeker electronica wordt wel vaker iets duurder in de markt gezet als het gelanceerd wordt, om dan vrij snel serieus in prijs te dalen. Prijsdaling op een nieuw product... twee vliegen in één klap.
          Dat is waar... Maar zelfs vergeleken met de 50D gaat deze prijsdaling wel erg snel en fors. We praten hier over 1 week tijd!!!

          Het zou mij echt niet verbazen, gezien de concurrentie met de D300s, dat de 7D zeer snel op 1200-1300 gaat uitkomen.

          Daar waar de 50D gefaald heeft om echt concurrentie te voeren met de D300s, heeft de 7D veel meer kans... mits beide camera's op hetzelfde prijsniveau uitkomen.
          Last edited by Daan B; 7 oktober 2009, 19:05.
          Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

          Comment


          • #6
            Re: 7D prijzen zakken snel

            Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
            Iemand een idee trouwens of de 5DMII nog hard van prijs gaat zakken? Ik heb een oogje op die camera en wil die in de (verre) toekomst aanschaffen. Maar ik weiger meer dan 1.200 Euro voor een body te betalen (liefst heb ik hem voor 1.200 met verticale grip en extra batterijen). Of gaat het nooit zover komen dat de prijs 'betaalbaar' wordt?
            De 5D2 is al een paar honderd euro in prijs gezakt. De originele 5D kwam uiteindelijk op zo'n 1300 euro uit (zonder grip). Maar dit was op het uiteindelijke dieptepunt. Wellicht als Nikon een D700x (24MP FF camera) uitbrengt, zal de 5D2 prijs echt fors gaan zakken. Nu komt Canon nog weg met de huidige vraagprijs omdat de enige directe concurrent de Sony A900 is (zo'n 2000 euro en loopt niet echt goed).
            Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

            Comment


            • #7
              Re: 7D prijzen zakken snel

              Ik denk dat de Canon 7D een toestel is waar niemand zat op te wachten.

              De 7D is er nu toch en dus wordt deze ook wel verkocht.

              Maar er is voldoende voorraad, dus iedereen wacht wel even af of de prijs nog meer wordt verlaagd.

              De prijs van de 5DII daalt verder als er overal voldoende voorraad is.
              Een volgende firmware zou de vraag opnieuw kunnen verhogen.

              Toestellen van de xD reeks worden normaal elke 3 jaar vervangen.
              Dus het is nog even afwachten op de opvolgers van de 5DII en de 7D.

              Daarna kan de prijs van de 5DII lager dan 1200 Euro.

              Comment


              • #8
                Re: 7D prijzen zakken snel

                Canon 7D nu bij www.camera4all.nl aan 1.459 Euro

                Comment


                • #9
                  Re: 7D prijzen zakken snel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sweetly Bekijk bericht
                  Canon 7D nu bij www.camera4all.nl aan 1.459 Euro
                  Geen voorraad. En bij de tijd dat deze internet winkel voorraad heeft, zullen de rest van de winkels die nu voorraad hebben de 7D ook voor die prijs aanbieden.
                  Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: 7D prijzen zakken snel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Daan B Bekijk bericht

                    Wellicht dat de 7D uitkomt op 1200-1300 euro rond december...
                    Dus toch nog een leuk kerstcadeautje?
                    1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 7D prijzen zakken snel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                      Ik denk dat de Canon 7D een toestel is waar niemand zat op te wachten.
                      Niet mee eens :-)

                      ... ik denk dat veel mensen liever een "goede" cropbody kopen aan +/- 1500 € om hun lenzen x1.6 verder te kunnen laten kijken versus te werken met extenders of meer (zeer dure) mm's te moeten aanschaffen.

                      Dus ik denk dat er wel degelijk veel mensen zaten te wachten op eindelijk eens een semi-proff. cropbody. (waarin naar mijn bescheiden mening de 50D geen echte meerwaarde heeft kunnen bieden versus een 40, 30, 20D)

                      De 10D was revolutionair versus eerdere D30/D60.
                      De 20D ... wat extra pixels en shutter speed was nice to have ... joystickje was handig.
                      Maar vanaf 30D ... hadden ze toch mogen beginnen schroeven aan hun AF-accuraatheid en scherpte per pixel. En dat heb ik toch wel gemist.

                      We hebben dus alle 1,5 a 2 jaar +/- 500 a 650 € upgradekost betaald om van 10D->20D->30D->... te gaan, maar deze keer betalen we een pak meer (ook wel stom natuurlijk:-))) maar nu is het echt de moeite vind ik.

                      Ik denk .... dat canon zich "net op tijd" herpakt heeft om de grote overstap-storm naar Nikon tegen te houden of af te remmen.
                      Imagination is more important than knowledge...
                      http://www.kiekje.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: 7D prijzen zakken snel

                        Ik denk dat de 7D een serieuze sprong is in vergelijking met de 40D, ikzelf heb de 50D eigenlijk niet gekocht omdat het verschil met de 40D die ik heb niet echt nuttig was voor mij, maar de 7D zal er zeker wel komen, waarschijnlijk eind dit jaar want ik denk ook dat hij rond de 1200 Euro zal uitkomen eens er genoeg voorraad is ...

                        Dus als iemand een 40D in perfecte staat wil kopen met grip en 2e batterij ... stuur maar een PM

                        Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: 7D prijzen zakken snel

                          Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                          Niet mee eens :-)
                          Ik bedoel hier vooral dat niemand heeft afgewacht tot er een 7D was en in de tussentijd geen andere DSLR heeft gekocht.

                          Dat was niet het geval voor de 5DII en nu ook niet voor de opvolger van de 1DIII.
                          De 7D is van de ene op de andere dag uit de lucht gevallen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                          Ik denk .... dat canon zich "net op tijd" herpakt heeft om de grote overstap-storm naar Nikon tegen te houden of af te remmen.
                          Nikon heeft met de 300D als eeste de upgrade doorgevoerd.
                          Door een professionele AF in een APS DSLR te plaatsen. Canon is 2 jaar later gevolgd.

                          Ik ga zeker de 7D van dichtbij bekijken. Maar ik koop evengoed de nieuwe macro of zelfs een D300s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 7D prijzen zakken snel

                            ... ik denk dat veel mensen liever een "goede" cropbody kopen aan +/- 1500 € om hun lenzen x1.6 verder te kunnen laten kijken versus te werken met extenders of meer (zeer dure) mm's te moeten aanschaffen.
                            Tegenover de meerkost van de lenzen is de body niet overprijst
                            Je krijgt ook performante hardware (dit wordt een CPU-race zoals bij de PC's)

                            Er zijn nogal wat fotografen overgestapt naar de 1DMK3 voor de betere AF (aan de kost van 25% mm's) of naar een 5DMK2 voor de hoge ISO's (deze mensen hebben doorgaans de mm's minder nodig)

                            50D was hierin onvoldoende, een serieuze upgrade was nodig

                            Hopelijk is het met de 7D nu de goede keer

                            Als dat zo is zullen heel wat cropgebruikers nu in dit segment blijven

                            Comment


                            • #15
                              Re: 7D prijzen zakken snel

                              Jongens en meisjes... De 7D is nu gezakt naar 1529,00 euro. Ongeveer een prijsdaling van 100 euro per week sinds de camera op de markt verscheen.

                              BTW De Nikon D300s is gezakt naar 1389,00 euro.

                              Competitie is goed voor de portemenee
                              Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

                              Comment

                              Working...
                              X