Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
ja want ik krijg elk jaar een camera van meer dan €1000 euro van mijn bomma
(je hebt gelijk hoor maar ik snap niet hoe de kerst invloed heeft op zo'n duur product)
Gewoon vraag en aanbod
De 50D kostte vorig jaar ook meer dan 1000 EUR, hij had een slechte pers en we zaten midden in de grootste financiele crisis van de laatste 70 jaar
Van de prijs is daarna tot aan de aankondiging van de 7D maar een 200 EUR afgegaan
Nu trekt het consumentenvertrouwen terug aan, en voor wat je krijgt lijkt de prijs van de 7D me correct
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat tothiertoe, buiten een aantal geprivilegieerden, vooral mensen met relatief weinig ervaring dit toestel hebben gekocht en dat de min of meer oude rotten de kat uit de boom kijken
Een productprijs start altijd hoog, en er zijn altijd personen die al aan die prijs kopen (zie de wachtrijen voor de Iphone). Na enkele weken/maanden spreekt de winkelier de volgende groep aan (early adopters/early majority) door de prijs geleidelijk aan te laten zakken.
Ben je al ooit in Maasmechelen Shopping Center geweest? Of in Roermond?
Daar "weet" iedereen dat het allemaal "discount prijzen" zijn... of dat er ik-weet-niet-hoe-veel korting op de producten geldt.
Met die wetenschap in het achterhoofd moet je eens naar een normale winkel gaan. Bijvoorbeeld een wandelbroek van Fjall Räven. Te koop bij AS Adventure voor ongeveer 110€.... in Roermond te koop voor 130€ min 20€ korting!
En dat is dan slechts één voorbeeld waar er honderden te maken zijn hoor! Geloof me!
Mensen willen blijkbaar gekl**t worden... Dat kan je zien aan de massa die daar allemaal over de toonbank gaat. En ja, er zal heus wel eens een koopje tussen zitten. Maar mij vangen ze daar niet meer!
ik heb een oom in Amerika wonen die waarschijnlijk met kerstmis terug naar belgië komt.
hij kan een 7D meebrengen voor 1000 dollar . dat is op dit moment iets minder dan 700 euro.
Canon EOS 7D - Canon EF-S 18-200 mm/F3.5-5.6 IS - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon 10-22 f3.5-4.5 USM - Canon speedlite 580ex
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat tothiertoe, buiten een aantal geprivilegieerden, vooral mensen met relatief weinig ervaring dit toestel hebben gekocht en dat de min of meer oude rotten de kat uit de boom kijken
Je kan blijven wachten
Ik ben een noob die de kat uit de boom kijkt. Ik voel aan mijn water dat de 7D in januari nog redelijk zal zakken.
In Nederland, in België is de prijs al enkele uren stabiel.
Als je'm NU koopt, kan je NU al foto's maken !
Ik had geen reflex meer in huis en wilde niet meer wachten, ik heb 'm vrijdag gekocht aan wat mij een schappelijke prijs lijkt, zeker als ik dat vergelijk met wat ik voor m'n 300D en later de 40D betaald heb.
DSLR's zijn net als laptops, hoe langer je wacht op een prijsdaling, hoe meer kans je hebt dat je wacht op een verouderd toestel. (alhoewel de life-cycle van DSLR's net iets langer is dan die van laptops)
kan je misschien eens posten in welke shop in amerika je de 7d aan die prijs kan komen, ken ook nog mensen die regelmatig eens naar de states gaan en die voor mij ook wel een toestel willen meebrengen
Comment