Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D prijzen zakken snel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 7D prijzen zakken snel

Oorspronkelijk geplaatst door VRA Bekijk bericht
    ik heb een paar weken geleden een uitgebreide test gedaan tussen nikon en canon (ff en niet ff) en mijn besluit staat wel vast
    Ben wel geïnteresseerd in je bevindingen !
    Kan je me een PM sturen ? Kwestie van hier niet off-topic te beginnen...
    Ben nl. aan het twijfelen tussen een 7D en een D300s...

(ik kan je nl geen PM sturen, of wel ?)

Groeten,
    Rudi
    Fuji X - Less became more

Comment

oei er mag weer niets slecht worden gezegd over Canon, ja hoor is de beste camera ter wereld er is echt niets beter en al wie hem heeft gekocht is zeer verstandig, zo goed?
      Je stapt niet zomaar 'eventjes' van Canon over op Nikon hoor.

Comment

ik denk dat jullie allemaal geld te veel hebben, een dergelijke opgefokte camera kopen voor die prijs...mij niet gezien
        ik heb een paar weken geleden een uitgebreide test gedaan tussen nikon en canon (ff en niet ff) en mijn besluit staat wel vast
        misschien ook dan even (ev in ander topic) duidelijk maken wat je uit die test haalt...

ik denk persoonlijk dat je evenveel bij nikon betaald voor dergelijke opgefokte camera, maar bij carrefour hebben ze het basismodel voor iet van 500euro (of er rond).
        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

oei er mag weer niets slecht worden gezegd over Canon, ja hoor is de beste camera ter wereld er is echt niets beter en al wie hem heeft gekocht is zeer verstandig, zo goed?

Om te beginnen kan je misschieN BETER ff MET ff vergelijken ...

Comment

ik denk dat jullie allemaal geld te veel hebben, een dergelijke opgefokte camera kopen voor die prijs...mij niet gezien
            Dat kan best, en niets staat je in de weg om de resultaten van deze test hier te publiceren

Dit zal ons helpen een gefundeerde beslissing te nemen om ons vele geld uit te geven
            De prijzen van beide merken lopen trouwens erg gelijk, je bewering slaat op niets

Een oplettende Canongebruiker

Comment

Goeiendag "haantjes" (gezien het schrijfgedrag...),

Ik ken u persoonlijk niet, heer VRA,
              Maar waar zit uw kennis én middelen om een degelijk vergelijk te doen?
              Bezit u deze kennis en middelen wél, deel uw bevindingen dan met ons, "het gepeupel".
              Voor een misschien of wellicht wél goed onderbouwd vergelijk, moeten we nog een weekje wachten.
              Het Duitse fotoblad Colorfoto brengt eind volgende week hun Decembernummer uit met een vergelijkingtest.
              Dat is mooi op tijd om vóór de donkere en feest-dagen een kruiwagen geld over de balk te gooien.
              Een vergelijkingstest tussen een Sony 850/550; Canon 5D MII/7D en Nikon D700/D300S. Dat zijn van 3 merken Fullframers en cropcams.
              Enige kennis van de Duitse taal is dan weer wel gewenst...

Mocht de Nikon als "grote winnaar" uit de bus komen, voilà, een eerwaardige buiging en ik koop tóch Canon.
              Vanwege mijn lenzen en dergelijke...
              Dus, ook naar de topictitel toe, ik hou de prijzen van de 7D (en een slinks oog naar de 5D MII) in de gaten.

Een vredige groet.
              Adrie

Comment

Chasseur d'Images heeft een grote vergelijking 7D/300Ds in het laatste nummer.
                Als die 7D opgefokt is, dan is de D300s dat dus ook, want zoveel verschillen ze niet hé.

Het magazine beoordeeld volgens mij de D300s iets beter dan de 7D. Maar ik had de compacte versie van het magazine (lezen op vliegtuig). En dus zijn de voorbeeldfoto's ook heel klein. Amper enkele cm groot. En ik vond de foto's uit de 7D veel scherper en meer detail hebben zelfs op zo'n klein formaat.

Ik gaf het magazine door aan een collega die met Nikon werkt. En zei er zelfs nog bij. Slecht boekske want zij vinden Nikon beter dan Canon. Toen hij het artikel had gelezen was zijn reactie dezelfde als de mijne. Hij zei: "Als ik eerlijk ben, schrijven ze dat de foto's van de D300s iets beter zijn, maar op de print zie ik het andersom. Er lijkt voor mij veel meer detail in de 7D beelden te zitten.

Uiteindelijk waren we het ook eens dat ik maar moest upgraden naar een 5DII of een 1DIII en hij best naar een D700 of D3.
                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

moet je ook eens een nikon niet-ff met een canon ff vergelijken
                  --
                  Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Hoi,

misschien is dit reeds langs gekomen en heb ík dat gemist...
                    't is al van de 28e... ik zag dit zojuist pas.
                    Wie z'n Duits wil oefenen.

Een vergelijk van de 7D met de 50D, 5D mkII en 1DmkIII.
                    Ik zal 'm ook bij het 7D topic zetten.

Veel leesfun.
                    Groet
                    Adrie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                      Het Duitse fotoblad Colorfoto brengt eind volgende week hun Decembernummer uit met een vergelijkingtest.
                      Is niet zo goed denk ik, want de 7 D moet niet alleen de D300 laten voorgaan, maar zelfs de D90...die maar de helft kost van een 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plop Bekijk bericht
                        Is niet zo goed denk ik, want de 7 D moet niet alleen de D300 laten voorgaan, maar zelfs de D90...die maar de helft kost van een 7D

http://www.colorfoto.de/Uebersicht/B...as_425905.html
                        En dit geldt dan blijkbaar ook voor de D300S die dezelde score krijgt dan de 7D beste Ploppertjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                          ... beste Ploppertjes
                          Gelieve Uw flauwe grappen voor U zelf te houden, niet iedereen gebruikt hier een schuilnaam, als eens nagedacht dat sommige mensen ook daadwerkelijk Plop heten.

Ik hou er niet van dat men dergelijke opmerkingen maakt over mijn naam.

Het is niet omdat een commentaar U niet zint dat U deze belachelijk moet maken, Wimpy

Comment

iedereen van ons zal wel zijn merk op handen dragen ,maar ik denk dat er hier sommige mensen zijn die het nog altijd niet door hebben dat deze camera's gemaakt worden door mensen en machines ,dus beide zijn niet onfeilbaar,doet het machine geen fout dan doet de mens het wel bij het in elkaar steken van body en lenzen .

En er heerst natuurlijk een te snelle opeenvolging van nieuwe modellen bij ieder merk ,en daarom dat er steeds wordt gezaagd over minpunten bij de body's ,mss een redelijke raad wacht een paar maanden voor je een toestel aanschaft en dan zijn de kinderziektes eruit .

De perfectie bestaat niet voor mens en machine !!!!!

Laten we blij zijn dat we nog deze hobby kunnen doen met onze zuur verdiende euro'kes ,en ons af en toe nog eens iets nieuw kunnen aanschaffen van body of lenzen .

Ik ben zelf dit jaar tweemaal overgestapt van Canon naar Nikon en terug naar Canon ,en weet je wat mijn bevindingen zijn beide merken zijn aan elkaar echt gewaagd zowel met fouten als zonder fouten .

Grtz

Ardesign
                            Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

voor een camera met een straatprijs van 1.500 euro mag je toch een fouloos parcours verwachten...of niet soms?

trouwens de weg die canon heeft ingeslagen van de megapixelrace is hier debet aan, hoeveel megapixels gaan ze nog samenpersen? en meerdere processoren gaan dit probleem niet oplossen...

ik vind dat men bij Nikon een verstandiger politiek volgt van kwaliteit en geen kwantiteit...
                              En wat is dan eigenlijk een foutloos parcours? Alle camera's hebben wel het 1 of ander probleem. En bijna altijd is dat overroepen op internet. Prijs en merk maakt absoluut niets uit.

Als voor canon die de weg van de megapixelrace ingeslagen is tja...... dat komt omdat ze enkele jaren hier niet aan meededen maar dat hen wel wat marktaandeel heeft gekost want nikon en de anderen moesten absoluut meer pixels hebben want op beeldkwaliteit konden ze het niet halen.....en dat werkt. Dit is dus niet de fout of zoiets van Canon maar een realiteit. Wij de gebruikers willen blijkbaar meer MP.....

Als voor die verstandige houding van Nikon???? Waar zit die dan eigenlijk? Ze kunnen alleen niet zo snel de hogere MP's op de markt brengen als de anderen maar het spelletje spelen ze mooi mee hoor. De hoogste MP DSLR op dit moment is geen canon hoor moest je dat nog niet weten.....(Ja kijk oa ook maar naar Nikon)

Als jij nikon beter vind voor welke reden ook vooral kopen hoor....misschien wel interessant om te horen waarom. Het zal niet de eerste noch de laatste keer zijn dat die redenen niet met de realiteit overeenkomen maar dat hoeft ook niet als je er maar gelukkig mee bent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plop Bekijk bericht
                                Gelieve Uw flauwe grappen voor U zelf te houden, niet iedereen gebruikt hier een schuilnaam, als eens nagedacht dat sommige mensen ook daadwerkelijk Plop heten.

Ik hou er niet van dat men dergelijke opmerkingen maakt over mijn naam.

Het is niet omdat een commentaar U niet zint dat U deze belachelijk moet maken, Wimpy
                                Ja sorry Plop ...

Comment

Working...
                                X