Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a500-a550

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony a500-a550

Oorspronkelijk geplaatst door pajoke65 Bekijk bericht
    Eindelijk (iets later dan Stijn)
    ik heb sinds gisteren ook een A550.
    Eerste testen --> whaaw dit tov mijne"oude" A100

voorlopig nadeel is dat LR2.5 en PS4 de raw nog niet ondersteund !
    Ik ben wel eens benieuwd naar uw bevindingen. Ik heb momenteel ook nog een a100.
    Kan je me misschien iets meer vertellen hoe de a100 zicht verhoud tot de a550 op het gebied van:
    bouwkwaliteit
    grote van zoeker
    snelheid en juistheid van AF
    gebruiksgemak
    I put the sexy in dyslexia

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aerts_bert Bekijk bericht
      Ik ben wel eens benieuwd naar uw bevindingen. Ik heb momenteel ook nog een a100.
      Kan je me misschien iets meer vertellen hoe de a100 zicht verhoud tot de a550 op het gebied van:
      Heb nog niet zeer veel kunnen uittesten maar . .
      bouwkwaliteit: is m.i. min. gelijkwaardig tot iets beter. Kan dit moeilijk vergelijken met een A300/A700 maar voor mij voldoet dit perfect qua grip en bereikbaarheid van de knopjes.
      grote van zoeker: iets groter als de A100, ook een betere helderheid, kleurweergave (ook buiten in de zon).
      snelheid en juistheid van AF: immens verschil ! als we A100 een score 2 geven, behaald de A550 hier min een 9,5 (om geen 10 te zeggen)
      gebruiksgemak: voorlopig nog een beetje aan het experimenteren, maar veel functies kan je nu via knopjes terugvinden ipv 2 schroefdop. tot op heden nog niet het gevoel gehad van phuuf dat was vroeger beter.

eerste testen met een sigma 18-200 lens:
      sluitersnelheid bij een gelijkaardige instelling A100 1/4 bij de A550 1/30
      Ruis bij hogere iso waarde A100 bij 400 al teveel ruis aanwezig. Bij de A550 al opnames gehad met iso1600 met een zeer goed resultaat.

nu nog wat verder testen (met de macro) 't is ideaal weer buiten
      groetjes Pascal
      Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken
      mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

Comment

Vraagje, heeft de A550 af micro-adjust?

Comment

Als je bedoelt dat je kan inzoomen op het scherm tijdens het gebruik van Live View, dan is het antwoord volmondig ja.
          Zie het tweede videootje van links te beginnen - je kan 14x inzoomen, naar mijn mening voldoende .
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
            Als je bedoelt dat je kan inzoomen op het scherm tijdens het gebruik van Live View
            Nee, de vraag is denk ik of je front-/backfocus voor individuele lenzen kan corrigeren via de instellingen van het toestel...
            Dat is trouwens een van de weinige dingen die ik een belangrijke plus zou vinden en waarvan ik verwacht dat het in een a7x0 zit.
            LiveView, Video, HDR, ... interesseert me helemaal niet.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Weer iets bijgeleerd. Nog niet voorgehad, dat zou wel inderdaad zeer handig zijn. Ik vraag me af of de full-frames van Sony dat eigenlijk hebben...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Weer iets bijgeleerd. Nog niet voorgehad, dat zou wel inderdaad zeer handig zijn. Ik vraag me af of de full-frames van Sony dat eigenlijk hebben...
                de ff hebben dat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Neen.
                  about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    neen, dat heeft hij niet.

maar de MF check is wel iets handig tijdens macro opnames!
                    Tevens de live histrogram (als preview) is een handige tool.
                    groetjes Pascal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pajoke65 Bekijk bericht
                      neen, dat heeft hij niet.

maar de MF check is wel iets handig tijdens macro opnames!
                      Tevens de live histrogram (als preview) is een handige tool.
                      Gebruik je al een pre-productie lens die nog niet bestaat mss (SAL 18-300mm)

Comment

Dé ultieme superzoom van Sony ...bij Canon kost de EF 28-300 F3.5-5.6 L IS USM al + 3000 euro, om te zwijgen van 18-300 ...

Comment

Dé ultieme superzoom van Sony ...bij Canon kost de EF 28-300 F3.5-5.6 L IS USM al + 3000 euro, om te zwijgen van 18-300 ...
                          Nu is de 18-300 in feite maar een kwestie van tijd
                          Gelukkig zal dat een DT lens zijn, geen G dus nog ruimschoots onder de 1000 euro
                          't zou misschien interessanter zijn als ze een 16-200 of iets dergelijks konden maken...Wie weet

Comment

Dan nog met de snelheid en kwaliteit van de 70-400, en zo'n 600 euro'tjes. . Dat zou nog eens een lens zijn, zie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                              Gebruik je al een pre-productie lens die nog niet bestaat mss (SAL 18-300mm)
                              Goed gezien , oog voor detail

ik heb dit gewoon iets ingekort eigenlijk is het SAL 18-70 en 75-300
                              Maar de 18-70 gebruik ik eigenlijk nooit, die zet ik nu op de A100
                              groetjes Pascal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                                Neen.
                                Ai, spijtig, dan ben ik bang voor lenzen met grote opening te gebruiken. Ik moet mijn A900 met alle F1.4 en F1.8 lenzen wat bijregelen om het optimale te bekomen.
                                Dan toch maar weer wachten voor die A750 of zo?
                                Al blijft voor mij de live view een enorme troef, op statief, als je de natuur in trekt, en uren zit te koekeloeren door de zoeker.... is een lcd scherm een welgekome afwisseling.

Comment

Working...
                                X