Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus DSLR, een blijver of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Olympus DSLR, een blijver of niet?

Oorspronkelijk geplaatst door Berten Bekijk bericht
    Ik ben altijd rustig ,maar als ik lees wat gij hier allemaal schrijft dan zie jij maar een merk en dat is NIKON . Ik heb met Nikon geen al te beste ervaringen en daarom ben ik een 4 tal jaren overgestapt naar Olympus tot mijn grote tevredenheid .Welke eigenschappen er uitsteken , die werden op dit Forum al menige keren uit te doeken gedaan .
    Dat vind ik een veel te defensieve conclusie, en vooral vaag Ik was ook bijna overgestapt naar een ander merk in 2007 hoor , maar sinds de komst van D3/D300/D700 was daar voor mij geen enkele reden meer toe. OK, dat materiaal kost en weegt meer, maar ik heb er dat voor over. De E-3 is over het algemeen een hele goede body, maar er zijn enkele minpunten vooral naar actiefotografie toe die 'm in mijn ogen minder veelzijdig maken: twijfelachtige C-AF met maar 2 SWD objectieven en vooral de minder goede sensor dan de concurrentie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
      Ik snap niet dat je wacht op 't keun. Hij is gewoon overal leverbaar. Volgens mij spelen ze met je voeten...

Niettemin: txs!

BTW: drie? Wie is die derde?
      Als ik de reactie van Alfa Romeo lees hierboven...

Wat die voeten betreft : ik vrees dat je gelijk hebt.
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
        Verwacht niet teveel van die zoekvergroter... Ik heb hem gehad voor op de E500 en heb hem ondertussen opnieuw verder verkocht.

De opvolger van de E520 komt eraan, dat zal wel een topper worden.

Een pluim trouwens voor de 8 harde Olympus-freaks op dit forum die het merk levendig houden !

D
        Ik heb zelf de zoekervergroter op mijn E-500 en ben er toch tevreden over.

Zou de E-620 niet al als de opvolger van de E-520 moeten worden gezien ???

Maar de beste zoekervergroter voor de E-620 heet.........E-30
        Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

Comment

Als het aan mij ligt blijft Olympus.
          Gisteren net een E 30 met ED 12-60 SWD aangeschaft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ejyn Bekijk bericht
            Als het aan mij ligt blijft Olympus.
            Gisteren net een E 30 met ED 12-60 SWD aangeschaft.
            Proficiat! Heel mooie combo die ik ook heb. Je zal er geen spijt van heben...

Dus drie inderdaad.
            http://www.digifotofreak.nl

Comment

Persoonlijkt lijkt het mij larie dat Olympus gaat verdwijnen, en heeft die verkoper waarschijnlijk het gewenste toestel gewoon niet in voorraad gehad, en is hij met dit verhaaltje afgekomen in de hoop iets anders te kunnen verkopen.

Olympus is altijd al een kleinere speler geweest, maar die altijd innoverend uit de hoek is gekomen : anti-stof functie (blijkt tot op heden nog altijd één van de meest efficiënte trouwens), live view,...
              Bovendien blijkt de in-body IS héél goed te functioneren. Ik heb onlangs ergens een test gelezen tussen een Olympus met IS in vergelijk met een Canon met de 70-200 F4 IS (dewelke één van de meest recente incarnaties van IS heeft), en de Olympus bleek zeker zo efficiënt te zijn.

En wat de lenzen betreft, ik denk dat dit geen betoog meer hoeft.

Ze scoren alleen toch nog iets minder op het vlak van ruis (alhoewel blijkbaar de 620 het gaatje al serieus heeft toegereden), en als ik kijk op DxoMark, scoren ze toch minder goed op het vlak van dynamisch bereik t.o.v. vergelijkbare toestellen van Canon en Nikon (maar ik weet niet hoe betrouwbaar de gegevens van DxoMark zijn).
              Waarschijnlijk is dit een gevolg van hun kleinere sensor.

Niettemin geloof ik niet dat Olympus gaat verdwijnen (zeker nu niet nu blijkt dat µ4/3 en E-P1 toch aanslaat).
              Ik zou het in elk geval jammer vinden (heb zelf lang getwijfeld met Oly).

Aan MarcFoto en Ejyn : geniet in elk geval van uw nieuw speeltje, en laat ons af en toe eens meegenieten .
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Ik denk dat je de juiste keuze maakt...!

Heb vandaag net de E-30 gekocht (de 12-60 had ik al.) Batterij is aan het laden. Ben superblij...

Grts,
                Marc
                Gefeliciteerd Marc,
                en dat je lang en met veel plezier met dit toestel mag fotograferen.

Groeten,
                Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                  Persoonlijkt lijkt het mij larie dat Olympus gaat verdwijnen,
                  Waar waren ineens de OM's? Één van de best verkochtte en beste toestellen......
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    OM was een product (of productlijn), Olympus is de producent. Het is niet omdat producten verdwijnen, ook de producenten verdwijnen. Het zou erg zijn
                    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Dat kan ik ook: waar zijn de Nikon F- camera's heen?

@Bart: txs! Zal geen probleem zijn, denk ik...

@Stapperke: geloof me, ik heb indertijd de E-30 en de D90 tegenover elkaar gezet en als iemand verschil kon aantonen in ruis en dynamisch bereik, dan was ie een pixel peeper (en mensen in mijn omgeving waren het niet eens over welke nu beter was...) En sowieso moesten ze het beiden afleggen tegen de S3pro. In de DxO mark testen heb ik geen vertrouwen: wat goed is een test als de camera nooit uit het labo komt? Wat weet je dan eigenlijk over wat de camera kan? Mijn antwoord is niks, en ik heb sowieso geen interesse om foto's te maken van testwanden; er zijn interessanter onderwerpen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                        OM was een product (of productlijn), Olympus is de producent. Het is niet omdat producten verdwijnen, ook de producenten verdwijnen. Het zou erg zijn
                        ze hadden ineens geen reflexen meer en jaren later was er in de 4/3.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Dat kan ik ook: waar zijn de Nikon F- camera's heen?
                          Hierheen misschien?

Comment

Ok, en waar kan je die kopen...?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Romeo Bekijk bericht
                              Dit is dus ook wat ik bedoel, je kunt wel veel omzet hebben maar door andere oorzaken toch als fabrikant in de problemen raken.
                              Eigenlijk wilde ik zeggen dat er niet echt zekerheid voor een bedrijf bestaat, hoe goed het ook gaat.
                              Aandeelhouders kunnen dwars liggen enz.
                              Nee maar er moet nu niet gesuggereerd worden dat grootte niks uitmaakt. Stel je nu eens voor dat Fortis maar een klein bankje was geweest

GE bestaat nog juist omdat het zo groot is.

Kijken we in de geschiedenis van de (D)SLR, dan zien we dat het de kleinere jongens zijn, die de markt hebben verlaten. Logisch ook want de vereiste investeringen zijn groot. Het loont dan ook om in deze markt zaken groot aan te pakken.

Olympus heeft eerder bewezen onbetrouwbaar te zijn door in te zetten op vage lelijke bridge SLR's in plaats van hun klanten een fatsoenlijke AF-SLR aan te bieden.

Comment

Ok, en waar kan je die kopen...?
                                Die zal je best nog wel kunnen bestellen, als die bij Nikon nog op de website staat. Maar het gaat er niet om dat Nikon eventueel de analoge toestellen nu niet meer maakt(omdat er geen vraag meer is), maar dat Oly midden in het analoge tijdperk ineens van het SLR platform was verdwenen.

Comment

Working...
                                X