Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compactcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• compactcamera

Ik weet dat er veel onderwerpen hierover bestaan maar ik waag het, alleen maar om niet naar een miskoop toe te sturen en om van de ervaring van anderen gebruik te maken.
    Aankoop compactcamera dus, geef me geen raad over Sony wat die hebben er gelegen, hun dsc200 was een met prachtige foto's in het begin maar na een aantal maanden gebruik niet meer om aan te zien. Wat mij zou kunnen bekoren ,canon ixus 200 IS of 980 IS, misschien Leica c-lux 3 serie maar daar heb ik kwestie kwaliteit het raden naar. Eigenlijk zou het mooiste zijn een camera met optische zoeker, 4 AA batterijen, sd geheugen en natuurlijk goede foto's bestaat zo'n ding wel ? En dan heeft die 980 IS toch wel 14.7 Mp zeker. Aanlokkelijk? Ik weet het niet, goede raad welkom.
    Groeten,
    Leo1944

Re: compactcamera

Toch bedankt voor het goede advies.

Comment

Spijtig genoeg bijna geen optische zoekers meer te vinden...

De G10 wordt nog steeds als één van de allerbeste (bijna) compacts beschouwd...

Er komt een Canon S90 en een G11, ik zou zeker even afwachten als het niet te rap moet gaan.
      http://users.telenet.be/patric/

Comment

Bedankt voor de raad, wat zegt men van de panasonic lx3 en inclusief de Leica c-lux3 kunnen die niet aan de canon tippen ?

Comment

Je gaat voor het rode stipje op de Leica veel meer betalen dan voor de Panasonic, die verder dacht ik nagenoeg identiek is. Over dit toestel en de G10 lopen hier verschillende topics. Ga eens na welk zoombereik je wilt , misschien schiet de LX3 wat te kort en kan je de TZ7 van Panasonic overwegen, ook een toestel waar je veel positiefs over leest.
          'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
            Je gaat voor het rode stipje op de Leica veel meer betalen dan voor de Panasonic, die verder dacht ik nagenoeg identiek is. Over dit toestel en de G10 lopen hier verschillende topics. Ga eens na welk zoombereik je wilt , misschien schiet de LX3 wat te kort en kan je de TZ7 van Panasonic overwegen, ook een toestel waar je veel positiefs over leest.
            Dat is zeker goede raad! Ik ben ook in het bezit van de TZ7, en het is een prachtig toestelletje, héél compact. Ik mis wel een optische zoeker...

Comment

Nu nog eens wat vergelijken, die g11 van Canon zal niet goedkoop zijn maar is hij dan zoveel beter, de tz7 misschien.
              Wat mij betreft heb ik een Pentax k200 en die geeft perfekte foto's wanneer de zon vrolijk schijnt, maar die is met de fiets te zwaar om mee te nemen. Ah, nog een vraag, u zegt ik mis de optische zoeker, is het beeld nog aanschouwelijk bij zeer zonnige omstandigheden want ik weet dat dit nogal een zwak punt is bij de compacten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leo1944 Bekijk bericht
                Nu nog eens wat vergelijken, die g11 van Canon zal niet goedkoop zijn maar is hij dan zoveel beter, de tz7 misschien.
                Wat mij betreft heb ik een Pentax k200 en die geeft perfekte foto's wanneer de zon vrolijk schijnt, maar die is met de fiets te zwaar om mee te nemen. Ah, nog een vraag, u zegt ik mis de optische zoeker, is het beeld nog aanschouwelijk bij zeer zonnige omstandigheden want ik weet dat dit nogal een zwak punt is bij de compacten.
                Laat je niets wijsmaken, gelijk welk lcd-scherm is onvoldoende zichtbaar in sommige lichtomstandigheden. Maar dat wil niet zeggen dat je dan geen foto's kunt nemen, dan 'sla je er een beetje naar'...

Comment

Kwaliteit en compact: kan je eigenlijk moeilijk om Panasonic heen.
                  Is een FZ28 of 38 te groot ? Kijk ook eens naar de nieuwe ZX1 of naar de TZ7
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

En de LX3 wat is de mening van dat toestel ?

Comment

Het heeft geen enkele zin om over de INPUT kant te praten zonder daar de OUTPUT kant bij te betrekken.
                      Kortom... wat bent u van plan met uw fotobestanden?

Comment

Da's eigenlijk heel simpel, die worden opgeslagen op mijn extra harde schijf, ik maak daar een overzichtelijk album van en hier en daar wordt een foto die goed gelukt is afgedrukt. Meer moet dat niet zijn.
                        Maar waarom de vraag, ik ben al eens een keer slecht gevaren met een toestel nl sony dsc-w200 en dit wil ik nu vermijden en een beste koop aanschaffen die mij goede foto's levert, want de perfectie bestaat toch niet zonder er een hoop euro's tegenaan te smijten.

Comment

Het gaat om die afdrukken
                          Hoe groot moeten die zijn?

Comment

Ik weet dat 10*15 niet groot is en groter ga ik gewoonlijk niet maar ik laat me verleiden door de f2.0 van panasonic om betere foto's te maken zoals binnenopnamen zonder zorgen
                            vooraf, shoot en gedaan en een die dan gelukt is.

Comment

Als 24 tot 60 mm voor u geen bezwaar is, dan is de LX3 uw camera.
                              Klein, prima lens en lekker draagbaar.

Comment

Working...
                              X