Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is de 40d tegenover de 50d dee meerprijs waard?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Is de 40d tegenover de 50d dee meerprijs waard?

Momenteel fotografeer ik met een Canon eos 400D.
    Mijn verjaardag komt eraan, een nieuw toestel lijkt me mooi.
    Wat ik me afvraag, is de 50D zijn meerprijs waard tegenover de 40D?

Het verschil ligt bij de Processor, iso, pixels, zijn deze 180€ waard?
    En is de 40D tegenover de 400D wel een mooie verbetering?

Mvg.

Re: Is de 40d tegenover de 50d dee meerprijs waard?

Hoi,

Ik denk er ook aan een xxD toestel te kopen. Ik ben geneigd de meerprijs te betalen voor de 50D daar ik toch hier en daar wat problemen lees met de 40D oa hier op het forum alsook op dpreview !
    Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
    http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Wat zouden die problemen met de 40D dan zijn?
      Met die van mij heeft er nog nooit iets gemankeerd ofzo. Doet wat hij moet doen...
      Heb er vooral spijt van niet doorgespaard te hebben voor een FullFrame

Comment

ik gebruik mijn 40D al een jaar, geen enkel probleem. Je moet onthouden dat 50D meer noise dan 40D. Ook is de scherpte per pixel (ofzo ) slechter (lees ik vaak). Anders is het beter dan 40D. Maar de nieuwe features zijn geen 300 eur waard vind ik.

Comment

De reactie's die ik nu al heb geven idd geen 200 tot 300€ meerprijs waarde.
          Is iedereen van dezelfde mening?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ioulian Bekijk bericht
            Je moet onthouden dat 50D meer noise dan 40D. Ook is de scherpte per pixel (ofzo ) slechter (lees ik vaak).
            Kan je daar even een bewijs van posten of kom je alleen maar bepaalde geruchten versterken ?
            Je vergelijkt de 40d toch op hetzelfde aantal pixels als de 50D ? Of heb je de testen niet zelf gedaan....

Comment

Pffff...
              50D meer noise dan 40D ?? Bekijk hetzelfde formaat aub en geen 100% crop van 10mpx tov 100%crop van 15mpx want dan heeft m'n 400D zelfs minder noise dan de 50D.
              Scherpte per pixel: what the hell?
              Ben het een beetje beu de 50D te moeten verdedigen.
              Ik heb 'm gekocht voor het sublieme schermpje achteraan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black eyed Bekijk bericht
                Momenteel fotografeer ik met een Canon eos 400D.
                .
                Had een 400D, heb een 50D, het verschil in ergonomie, snelheid van werken, makkelijker in m werken, AF en niet te vergeten high ISO is enorm. Maar of het de euri waard is zal jouw budget bepalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ioulian Bekijk bericht
                  ik gebruik mijn 40D al een jaar, geen enkel probleem. Je moet onthouden dat 50D meer noise dan 40D. Ook is de scherpte per pixel (ofzo ) slechter (lees ik vaak). Anders is het beter dan 40D. Maar de nieuwe features zijn geen 300 eur waard vind ik.
                  50D heeft 1.5 keer meer pixels. Dus je kan meer croppen. Grootste voordeel van de 50D lijkt mij de micro-adjustments! geen zever meer met front/back focus issues.

50D heeft evenveel noise als de 40D en dan heeft ie dus nog meer mpix!

de 50D is gewoon beter, punt uit of het enkele 100 euro's meer waar is, moet je zelf uitmaken

Comment

Mss een stomme vraag, maar wat bedoel men met noise?

Hoe zit het eigenlijk met iso, veel ruis bij 40 of 50D tegenover de 400D?

Comment

lees hier:

High ISO performance worse than 40D
                      Per-pixel detail not as good as on good 10 or 12 megapixel cameras
                      edit: dat wist ik zelfs niet maar nu ga ik zeker nooit 50D kopen:
                      Reduced dynamic range in the shadow areas compared to EOS 40D
                      Last edited by ioulian; 11 augustus 2009, 21:03.

Comment

Noise = ruis
                        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                          Noise = ruis
                          Sorry, ik zat met NOISE=GELUID
                          Even niet goed wakker

Comment

Van zodra ge de 3" scherm ziet, zult ge meteen verkocht zijn voor de 50D
                            Ik heb voor het eerst zo'n 3" scherm gezien op de D90 (is hetzelfde scherm) en wou meteen een nieuw toestel.
                            Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                            website: http://www.hung.be
                            facebook - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LeSec Bekijk bericht
                              Wat zouden die problemen met de 40D dan zijn?
                              Met die van mij heeft er nog nooit iets gemankeerd ofzo. Doet wat hij moet doen...
                              Heb er vooral spijt van niet doorgespaard te hebben voor een FullFrame
                              Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

en op dpreview zijn er ook heel wat te v inden
                              Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                              http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Working...
                              X