Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D error 99 it's death...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 40D error 99 it's death...

    Mijn 40D heeft de geest gegeven... hij neemt alleen nog foto's in live view en zonder flash...

    Gisteren avond wou hij alleen nog foto's nemen zonder flits. Omdat ik op een fuif was om foto's te nemen, had het niet meer veel nut dan... toestel dan maar weg gestoken.

    Op de parking ging hij dan nog en kon ik foto's nemen zonder live view te gebruiken. Kom ik thuis... wilt hij zelfs dat niet meer. Met lens, zonder lens, zonder cf, met cf, andere batterij, contact gereinigd, alles al geprobeerd. Nu wilt hij alleen een foto nemen met Live View.

    Een kleine zoektocht op het internet vertelt: Dit komt vééééél voor! Alle canon 40D gebruikers, jullie zijn gewaarschuwd... komt deze langs... hou je maar vast. Ik heb de mijne gekocht in de eerste week van februari en heb er een 11.000 foto's meekunnen maken... Sommige hebben dit na 2 foto's en sommige, zijn al toe aan hun 4de 40D.... allemaal met het zelfde probleem... great

    Straks een mail richting konijn. Iemand enig idee waar ik aan een vervang toestel kan raken? Ik zit nu wel diep in de s***.

    Daarboven op is gisteren men 17-55 2.8 IS niet geleverd geweest, conclusie: een BAAL dag!

    Indien iemand nog suggesties heeft, please let me know.

  • #2
    Re: Canon 40D error 99 it's death...

    Ik ken het. Ik had het met de 30D. Na lang zoeken op het net kwam ik ook tot de conclusie dat er veel 30D's zijn met een err99 code.

    Als reserve heb ik altijd een 400D bij mij, maar daar het is het schermpje zo slecht van (vergeleken de 30D) dat ik deze niet wil gebruiken.

    Indien je in Nederland woont zou ik zeggen ga er mee naar Rofarepair. Zij bezitten apparatuur om je alle onderdelen van je camera uit te lezen zodat zij precies zien wat de err99 veroorzaakt. Dit doen zij gratis. Indien je besluit om de camera te repareren ben je ook veel minder kwijt dan Canon/Etbass.

    Daarnaast heb je bij Rofa je camera (afhankelijk van het probleem) de zelfde dag of de dag er na terug.

    Ik heb er hele goede ervaringen mee.
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Canon 40D error 99 it's death...

      Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
      Ik ken het. Ik had het met de 30D. Na lang zoeken op het net kwam ik ook tot de conclusie dat er veel 30D's zijn met een err99 code.

      Als reserve heb ik altijd een 400D bij mij, maar daar het is het schermpje zo slecht van (vergeleken de 30D) dat ik deze niet wil gebruiken.

      Indien je in Nederland woont zou ik zeggen ga er mee naar Rofarepair. Zij bezitten apparatuur om je alle onderdelen van je camera uit te lezen zodat zij precies zien wat de err99 veroorzaakt. Dit doen zij gratis. Indien je besluit om de camera te repareren ben je ook veel minder kwijt dan Canon/Etbass.

      Daarnaast heb je bij Rofa je camera (afhankelijk van het probleem) de zelfde dag of de dag er na terug.

      Ik heb er hele goede ervaringen mee.
      Doet rofa dit ook onder garantie? Het toestel komt van konijnenberg en moet dus zowiezo richting NL. Kans zit er in dat we gaan rijden naar de winkel in turnhout maar, die sturen hem dan gewoon op naar nederland... zouden we eventueel het best gaan naar die rofarepair. Doen zij dit onder garantie?

      Comment


      • #4
        Re: Canon 40D error 99 it's death...

        Als een toestel in garantie is, dan volg je best de normale weg. Doe je dat niet, dan heb je kans dat je zelf voor de kosten mag opdraaien.
        Vraag dus eerst bij Konijnenberg wat de beste oplossing is.

        Het is wel mogelijk dat deze fout meer voorkomt, maar hier op BD heb ik er nog niet veel over gelezen.
        Het percentage zal dus niet zo enorm hoog zijn, maar ik hoop toch dat mijn 40D er geen last van krijgt.

        Ik heb wel de 20D bijgehouden als back-up...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon 40D error 99 it's death...

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Als een toestel in garantie is, dan volg je best de normale weg. Doe je dat niet, dan heb je kans dat je zelf voor de kosten mag opdraaien.
          Vraag dus eerst bij Konijnenberg wat de beste oplossing is.

          Het is wel mogelijk dat deze fout meer voorkomt, maar hier op BD heb ik er nog niet veel over gelezen.
          Het percentage zal dus niet zo enorm hoog zijn, maar ik hoop toch dat mijn 40D er geen last van krijgt.

          Ik heb wel de 20D bijgehouden als back-up...
          Google maar eens op "Canon 40D error 99". Wat je daar allemaal ziet terug komen... Zoals ik gezegd heb, sommigen hadden dit na 2 foto's... en het begint zo goed als allemaal op de zelfde manier: geen foto's meer nemen met flits.

          Heb een mail gestuurd naar konijn. Nu wordt het afwachten. Daarna moet ik opzoek gaan naar een vervang toestel... opkomende zaterdag een grote fuif waar er foto's genomen moeten worden.. echt en mijn 350D wordt al gebruikt door iemand. Kom dus zowiezo een toestel te kort... wat een weekend zeg...

          Comment


          • #6
            Re: Canon 40D error 99 it's death...

            Rofa doet dit niet onder de garantie van Canon naar mijn weten.

            De reden dat ik het bij Rofa laat doen ipv Canon is dat ik mijn camera de zelfde dag terug heb ipv na 6 weken.
            Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Canon 40D error 99 it's death...

              Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht

              Een kleine zoektocht op het internet vertelt: Dit komt vééééél voor! Alle canon 40D gebruikers, jullie zijn gewaarschuwd... komt deze langs... hou je maar vast.
              Het komt inderdaad nogal voor blijkbaar. Dit verbinden met de 40D is echter niet juist. error 99 kan voorkomen bij alle toestellen. Men kan enkel hopen dat het niet bij zijn eigen toestel voorkomt.
              Groetjes Steco

              Comment


              • #8
                Re: Canon 40D error 99 it's death...

                Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                Het komt inderdaad nogal voor blijkbaar. Dit verbinden met de 40D is echter niet juist. error 99 kan voorkomen bij alle toestellen. Men kan enkel hopen dat het niet bij zijn eigen toestel voorkomt.
                Dat is correct, het komt voor bij de 10d, 20d, 30D, 300D, 400D, etc het viel me sterk op, dat de 40D hier meer last van heeft. Meer dan de vorige toestellen en soms onmiddellijk "out of the box". Error 99 vertelt eigenlijk: ik heb een elektrisch probleem maar weet niet wat. 's Wel jammer eigenlijk.

                ps: Men klacht naar digicamshop heeft waarschijnlijk nut gehad (klantendienst is open op zondag): de lens is een 2 tal uurtjes geleden aangekomen....

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 40D error 99 it's death...

                  Ook mijn 40D heeft in het begin van mijn vakantie de geest gegeven met een Error 99. Eerst nog een paar foto's kunnen nemen in liveview maar ook dat werkt niet meer. Gisteren toestel terug gebracht naar Konijn (BE) en gaat onder garantie naar Rosendaal. Verwachtte reparatietijd 4 weken.
                  Ik ben er klaar mee.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 40D error 99 it's death...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
                    Ook mijn 40D heeft in het begin van mijn vakantie de geest gegeven met een Error 99. Eerst nog een paar foto's kunnen nemen in liveview maar ook dat werkt niet meer. Gisteren toestel terug gebracht naar Konijn (BE) en gaat onder garantie naar Rosendaal. Verwachtte reparatietijd 4 weken.
                    Gelijkaardig aan mijn probleem dus. Er moet daar toch wel iets verkeerd mee zijn. Ik hoop in de loop van volgende week wat nieuws te horen maar, kvrees ervoor.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 40D error 99 it's death...

                      Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
                      Gelijkaardig aan mijn probleem dus. Er moet daar toch wel iets verkeerd mee zijn. Ik hoop in de loop van volgende week wat nieuws te horen maar, kvrees ervoor.
                      Welke firmware gebruik(te) je? Ik had hem op 1.0.8 staan.
                      Ik ben er klaar mee.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 40D error 99 it's death...

                        30D hier en ook die ERROR99 gehad onlangs, das balen. Maar alles werkt hier terug gelukkig

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 40D error 99 it's death...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
                          Welke firmware gebruik(te) je? Ik had hem op 1.0.8 staan.
                          Ik had hem nog op 1.0.5. staan. Heb dan nog eens geupdate naar 1.0.8 (wnn ik de fout had) maar ging niet weg.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 40D error 99 it's death...

                            Mijn 30D gaf dit weekend ook deze fout... met canon gebeld en het zou om de lens gaan... Tamronlens... Waarom deze fout na 1 jaar gebruik... Strks eens proberen om de contacten proper te maken.


                            Tim W.
                            Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 40D error 99 it's death...

                              Oorspronkelijk geplaatst door mendel Bekijk bericht
                              Mijn 30D gaf dit weekend ook deze fout... met canon gebeld en het zou om de lens gaan... Tamronlens... Waarom deze fout na 1 jaar gebruik... Strks eens proberen om de contacten proper te maken.


                              Tim W.
                              Ironisch genoeg heb ik deze foutmelding gekregen na het wisselen van een tamron lens met de canon 17-85 die op men 350D gemonteerd zat. Nog 20 foto's kunnen nemen met de canon lens en dan was het gedaan. Toeval of niet. Zal deze week eens een mailtje sturen naar konijn om te horen of men al iets meer weet. Kben wel benieuwd wat er mis aan is.

                              Comment

                              Working...
                              X