Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon error code 01 ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon error code 01 ???

    Beste,
    Kan iemand me helpen?
    Voorbije weekend heb ik foto's genomen op een BBQ van een kameraad met mijn Eos 40D en mijn Tamron 17-50...
    Verschillende keren kreeg ik een foutmelding op mijn scherm:

    Err 01
    "Communicatie tussen camera en lens is foutief. Reinig lenscontacten"

    Ik heb een paar keer mijn lens losgekoppeld en terug aangekoppeld maar het probleem bleef zich sporadisch en herhaaldelijk voordoen.
    Telkens kon ik een paar foto’s nemen en het was opnieuw gedaan met spelen…

    Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
    Canon EOS 40D | Canon EF 50mm F 1.8 II | Canon EF 70-200mm F 2.8 L IS USM | Tamron 17-50mm f/2.8 XR | Speedlite 430EX

  • #2
    Re: Canon error code 01 ???

    Euh nee http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=213604
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: Canon error code 01 ???

      Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
      Aha... nog iemand met hetzelfde probleem..
      Ik ben al blij dat dit bij nog iemand voorkomt.
      Bij mij komt dit ook enkel voor bij mijn tamron lens...

      had de post niet gevonden via zoek actie...
      had gezocht op error code 01

      Heb je ondertussen al contact opgezocht met de winkel van aankoop?
      Canon EOS 40D | Canon EF 50mm F 1.8 II | Canon EF 70-200mm F 2.8 L IS USM | Tamron 17-50mm f/2.8 XR | Speedlite 430EX

      Comment


      • #4
        Re: Canon error code 01 ???

        Oorspronkelijk geplaatst door KrMee Bekijk bericht

        Heb je ondertussen al contact opgezocht met de winkel van aankoop?
        Nee, als ik tijd kan vrijmaken, dan ga ik proberen morgen langs te gaan.
        Mvg Tim

        Comment


        • #5
          Re: Canon error code 01 ???

          Ik heb thuis het probleem kunnen nabootsen...
          Eerst ging het niet (het probleem nabootsen) maar toen heb ik een donkere plaats opgezocht, waardoor het diafragma 2.8 was, en lap ik kreeg de fout opnieuw.

          Ik heb dit op mail gezet en naar de winkel gestuurd...
          afwachten wat ze me gaan antwoorden...

          Canon EOS 40D | Canon EF 50mm F 1.8 II | Canon EF 70-200mm F 2.8 L IS USM | Tamron 17-50mm f/2.8 XR | Speedlite 430EX

          Comment


          • #6
            Re: Canon error code 01 ???

            Ik wil hiermee geen open deur intrappen, maar pleit dit soort van errors niet voor het gebruik van originele merklensen bij het toestel? Ik heb precies niet de neiging naar een ietwat goedkoper Sigma of Tamron te gaan, al moet ik misschien wat langer sparen eer ik die begeerde Canon lens kan aanschaffen.
            Of ik zal misschien mijn vraag anders verwoorden: komt dit soort van errors (communicatiefouten) voor bij gebruik van een Canon lens op een Canon body, of een Nikkor op een Nikon body?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Canon error code 01 ???

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Ik wil hiermee geen open deur intrappen, maar pleit dit soort van errors niet voor het gebruik van originele merklensen bij het toestel?
              Nee, dit komt vooral voor bij combinatie body + kitlens
              Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

              Comment


              • #8
                Re: Canon error code 01 ???

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Ik wil hiermee geen open deur intrappen, maar pleit dit soort van errors niet voor het gebruik van originele merklensen bij het toestel? Ik heb precies niet de neiging naar een ietwat goedkoper Sigma of Tamron te gaan, al moet ik misschien wat langer sparen eer ik die begeerde Canon lens kan aanschaffen.
                Of ik zal misschien mijn vraag anders verwoorden: komt dit soort van errors (communicatiefouten) voor bij gebruik van een Canon lens op een Canon body, of een Nikkor op een Nikon body?
                Ik denk niet dat dat het probleem is.
                Ik heb maandenlang een Sigma macrolens bijna dagelijks gebruikt. Zowel op mijn ex-D80 als op mijn huidige 40D.
                Zonder problemen.

                Als iedereen op dit forum met een macrolens van Sigma/Tamron of Tamron 28-75 hetzelfde probleem zou hebben...
                Mvg Tim

                Comment


                • #9
                  Re: Canon error code 01 ???

                  En heb je de lenscontakten al gereinigd????

                  mvg duindistel

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon error code 01 ???

                    Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
                    En heb je de lenscontakten al gereinigd????

                    mvg duindistel
                    Ik heb dit enkel voor bij mijn tamron lens, denk ik...
                    want de tamron staat er wel in het grootste deel van de tijd op...
                    Ik zal zien wat de winkel me gaat vertellen...
                    Canon EOS 40D | Canon EF 50mm F 1.8 II | Canon EF 70-200mm F 2.8 L IS USM | Tamron 17-50mm f/2.8 XR | Speedlite 430EX

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon error code 01 ???

                      Oorspronkelijk geplaatst door KrMee Bekijk bericht
                      Ik heb thuis het probleem kunnen nabootsen...
                      Eerst ging het niet (het probleem nabootsen) maar toen heb ik een donkere plaats opgezocht, waardoor het diafragma 2.8 was, en lap ik kreeg de fout opnieuw.

                      Ik heb dit op mail gezet en naar de winkel gestuurd...
                      afwachten wat ze me gaan antwoorden...


                      pffff....
                      mijn toestel is nu al 5 weken binnen voor herstel en ik heb hem nog steeds niet terug.
                      Heeft iemand nog al zo een slechte service gehad?

                      Voor deze fout heb ik terwijl ook mijn tamron lens binnen gedaan voor een check.
                      de winkel wist me te vertellen dat het bij tamron standaard 8 weken zou duren voor herstel... dat is dus 2 maand..
                      frustrerend is dat !!!!
                      Canon EOS 40D | Canon EF 50mm F 1.8 II | Canon EF 70-200mm F 2.8 L IS USM | Tamron 17-50mm f/2.8 XR | Speedlite 430EX

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon error code 01 ???

                        Ik heb deze morgend een andere foutcode gehad , namelijk error code 06.
                        Dit had te maken met de sensorreiniging.
                        Ik heb het toestel al een paar keer aan en uit gezet , en deze foutmelding niet meer gehad.
                        het betreft hier een canon 40D met canon 70-200 L 2.8 IS USM.
                        Ben nu aan het opzoeken , wat er zou kunnen mis gegaan zijn.

                        Groeten ,

                        Rohnny
                        Groeten , VDSDigit@l

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon error code 01 ???

                          Oorspronkelijk geplaatst door KrMee Bekijk bericht
                          pffff....
                          mijn toestel is nu al 5 weken binnen voor herstel en ik heb hem nog steeds niet terug.
                          Heeft iemand nog al zo een slechte service gehad?

                          Voor deze fout heb ik terwijl ook mijn tamron lens binnen gedaan voor een check.
                          de winkel wist me te vertellen dat het bij tamron standaard 8 weken zou duren voor herstel... dat is dus 2 maand..
                          frustrerend is dat !!!!
                          Ik heb eindelijk nieuws gekregen ivm mijn toestel...
                          Ik had eerst nog eens een boze mail gestuurd waarop ze antwoorden dat het heel druk was, maar dat het inderdaad al lang duurde..
                          iets later kreeg ik opnieuw een mail dat er een technicus naar aan 't kijken was..
                          Blijkbaar zijn er geen fouten gevonden in de software...
                          dus hopelijk vinden ze bij Tamron iets, want het was enkel met die lens dat ik de error kreeg.
                          Canon EOS 40D | Canon EF 50mm F 1.8 II | Canon EF 70-200mm F 2.8 L IS USM | Tamron 17-50mm f/2.8 XR | Speedlite 430EX

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon error code 01 ???

                            Dus was mijn vermoeden (combinatie Canon+Tamron, post #6) toch correct... Of laat ik het met een vraag stellen: heeft iemand deze error gehad met een Canon+Canon of Nikon+Nikkor combinatie?
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon error code 01 ???

                              Ik kreeg de Canon lens 17-55mm binnen plaatse deze op de 40D body en geen scherpstelling. Ik hoorde wel van alles maar de lens stelde niet scherp. De normale instellingen van de 40D die geen invloed moeten hebben op de lens terug gebracht naar instellingen af fabriek en de lens stelde scherp.

                              Gisteren de hierboven gemelde foutcode, lens eraf lens weer er op en ja hoor werkte weer. Vandaag wilde weer eens lekker wat foto's gaan maken; en wat dacht je geen scherpstelling meer ik heb alles geprobeerd wat mogelijk was. Ik hoor de camera en zie de leds van AF punten alle 9 punten of centraal gericht keurig oplichten met het piepje maar de lens stelt niet meer scherp. Lens enkele dagen in bezit.
                              "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

                              Comment

                              Working...
                              X