Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is de 40d tegenover de 50d dee meerprijs waard?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Is de 40d tegenover de 50d dee meerprijs waard?

Oorspronkelijk geplaatst door ioulian Bekijk bericht
    lees hier:

edit: dat wist ik zelfs niet maar nu ga ik zeker nooit 50D kopen:
    Pffffff....
    Per pixel detail van een 50D mag nog een pak slechter zijn dan 40D want met zijn 5mpx meer maakt hij dat snel goed, als je de foto op een zelfde vergroting bekijkt.
    Hetzelfde geldt voor alle andere 3 quotes die je aanhaalt.

Comment

En qua noise op hogere ISO: heb laatst een fotooke getrokken in het quasi donker op ISO 3200 en het resultaat mag er best zijn (zelfs op full screen en daaropvolgend printout op A4 formaat).

Ook zo met het fabeltje: 50D vraagt betere (zeg duurdere) objectieven: mijn sigma 17-70 en canon ef-s 55-250 voldoen ook nog goed. Zijn natuurlijk superscherpe exemplaren.

De enige reden dat ik die zou wegdoen is om een EF 70-200 f4 IS USM aan te kopen met een extenderke. Weegt niet overdreven zwaar en is toch nog een tikje beter dan de 55-250.
      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Het was niet mijn bedoeling via deze topic een toestel af te breken, maar het het wordt me wel duidelijk dat ik al dan niet de meerprijs zelf moet bepalen.
        Zijn de 40D eigenlijk nog makkelijk verkrijgbaar in ierdere fotozaak?

Kunnen jullie mij toevallig een foto aantonen van beide toestellen met een iso van 1600 en indien mogelijk wil ik bij de 50D ook wel eens iso 3200 bekijken.

Comment

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan.
          De 50D is goed genoeg qua ruis op hoge iso.

Als je een foto maakt met een hoge ISO zal niemand zeggen, ja jongetje, als jij nu een 40D had gekocht had je die ruis niet gehad en dan was je foto beter geweest
          En zeg nu zelf, pixel per pixel scherpte ... als je foto onscherp is ligt dat aan jezelf of in een enkel geval eens aan je lens.

Je zou nu de 50D niet kopen om pakweg 200 euro uit te sparen. Dat geld heb je wel erg snel terugverdient als je bv. een sigma lens of zo kan gaan gebruiken die anders onbruikbaar zou zijn door back/front focus.

Het scherm is echt subliem, ik ben er nog steeds van onder de indruk, elke keer als ik ernaar kijk !

De 40D is geen slechte camera en zal zeker voldoen maar ik heb gekozen om een relatief klein bedrag op te offeren voor die extra functies.

Comment

Tenzij om budgetaire reden, koop je nu toch geen 40d meer?
            Al zou de ruis gelijk zijn (ik heb ze beide gehad, en kan niet meer ruis in de 50D dan bij de 40D ontdekken), op alle andere gebieden is het een veel betere camera, scherm, menu, af adjust, ....

Comment

inderdaad.. de AF adjustments/scherm zou al reden genoeg moeten zijn om de 50D te overwegen...

Comment

Ik heb gisteren de knoop doorgehakt.
                Ik heb gekozen voor de Eos 50D.
                PRACHTIG TOESTEL

Comment

Goede keuze, ga je veel plezier aan beleven!
                  Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Welkom bij de 50D club!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black eyed Bekijk bericht
                      Wat ik me afvraag, is de 50D zijn meerprijs waard tegenover de 40D?
                      Ja dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black eyed Bekijk bericht
                        Ik heb gisteren de knoop doorgehakt.
                        Ik heb gekozen voor de Eos 50D.
                        PRACHTIG TOESTEL
                        Gefeliciteerd met jou keuze, lijkt mij ook wel wat zo'n nieuw toestel
                        Ps. verander je onderschrift in 50d

Groeten.....

Comment

Ik ben zelf in bezit van de 50D en dient ook voor snachts foto's te nemen, de kwaliteit is goed en het verhaal over meer ISO op de 50D dan bij de 40D is totaal niet waar want ik had hiervoor zelf een 40D en moet zeggen dat ik 50D stukken beter vindt. Groter scherm, 15mp, hoge iso(geen ruis zichtbaar tot 1600), goede grip,... Maak ook gebruik van een lichtstrekte lens met 50D
                          Je hebt een goede keus gemaakt.
                          Canon EOS 50D + Canon EF 24-70/F2.8 L USM + Promaster filter + Canon 580 EXII + Canon BG-E2N grip + CF kaarten San disk Extreme III
                          http://www.fotografiebram.be

Comment

Working...
                          X