Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat is dit? Rode en groene stippen op onbelicht beeld...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wat is dit? Rode en groene stippen op onbelicht beeld...

ik wou op een nacht op vakantie de draaiende sterren eens fotograferen met een zeer lange sluitertijd.
    Ik was echter het dopjes van mijn lens vergeten nemen. Bijgevolg was ik danook zeer verbaast dat er rode en groene stippen te zien waren op de foto...

Wat zijn deze stippen? Zit er stof op mijn sensor? Zijn er pixels kapot?
    Iemand een idee?

Re: wat is dit? Rode en groene stippen op onbelicht beeld...

Stof is het volgens mij zeker niet, want dan zie je normaal geen groene en rode vlekken.
    canon eos 400D + 100mm macro + 70-300mm IS + 55-200mm + 18-55mm

Comment

Doodnormaal hoor.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Lijken mij ook hotpixels. Ik weet dan canon dit kan oplossen in een aangepaste firmware die voor de pixels die stuk zijn de waarden van de piuxels errond neemt en daar een gemiddelde van neemt. Geen idee of ze dat alleen op hun highend toestellen doen, of ook op hun goedkopere.

EDIT: bij nader inzien zijn het meerdere pixels, dus dit kan niet kloppen. Geen idee, sorry.
        Last edited by Teun_2; 25 augustus 2009, 17:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palmboom Bekijk bericht
          ik wou op een nacht op vakantie de draaiende sterren eens fotograferen met een zeer lange sluitertijd.
          Ik was echter het dopjes van mijn lens vergeten nemen. Bijgevolg was ik danook zeer verbaast dat er rode en groene stippen te zien waren op de foto...
          Wat zijn deze stippen? Zit er stof op mijn sensor? Zijn er pixels kapot?
          Iemand een idee?
          Da's nog weinig,op mijn vroegere coolpix stond het beeld bijna vol.Net een sterrenhemel,maar dan met gekleurde sterren.Hier hoef je je weinig zorgen over te maken.
          Last edited by Spotterke; 25 augustus 2009, 17:22.
          Marc

Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

Comment

Working...
          X