Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote Pentax K-7 topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: EOS 7D vs PENTAX K-7 (RAW) ...K-7 produceert nog net iets meer detail!!

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
    Er zijn twee instelmogelijkheden, ik weet niet dewelke Stone heeft ingesteld?
    - Optisch preview: je trekt de aan/uit-schakelaar één slagje verder en je diafragma sluit opdat je een beter beeld kan krijgen van de scherptediepte die je kan verwachten. Zo staat hij bij mij, en zo gebruik ik dat vaak.
    - Digitaal preview: je trekt de aan/uit-schakelaar één slagje verder en je camera maakt een opname die hij op de LCD toont, maar niet op de geheugenkaart opslaat. Dit laat je toe alle parameters te controleren voor je de definitieve opname maakt. Persoonlijk geef ik er de voorkeur aan hiervoor gewoon een testopname te maken die op de geheugenkaart wordt geschreven. Ik maak immers vaak verschillende testopnames die ik in review vergelijk vóór tot de definitieve parameters te beslissen. Die opnames delete ik dan gewoon nadien.

hth, Wim
    Bedankt Wim,

Ik ken wel veel van fototoestellen, maar het fotograferen zelf, is niet voor mij weggelegd.
    Mijn job beperkt zich, in de fotoclub althans, tot het vullen van de 2 koelkasten, alles in orde houden en bijvullen!
    Voor de rest moet/mag ik toekijken.

Raf’ken
    00.00 Gone

Comment

• Re: Het grote Pentax K-7 topic

Ik lees inderdaad “in het vervolg” nog maar enkel reviews om snel de specs te weten te komen.
      Een pré-manual of zoiets.
      Al de rest dat ze schrijven kan voor 100% den boom in.
      SF
      00.00 Gone

Comment

• Lucky Moi .....

First SF real-world of K-7 experience.

3200 ISO no problem (RAW + Nik Dfine 2)
        Auto ISO staat nu zelfs op [100-3200] & [slow]

Hyper [P] is gewoon mijn lievelingmodus geworden, naast [M]

Preview is the best ever.

Ik kom van verschillende FF toestellen, naar deze schitterende K-7 APS-C.
        FF zal mij worst wezen, van hier tot in Tokio & terug naar L.A. tezamen!!

Op zeker ogenblik scheelde het maar een haartje om Canon 7D of Nikon D300s te gaan.
        Nu kan ik zonder schroom zeggen ‘lucky moi”
        Ik zit al jaren in de fotografie &Doka + richtte ik onze fotoclub op.
        Pentax K-7 is gewoon een toestel voor de Fotograf, punt.
        Lang geleden trouwens, dat ik nog eens, zoiets goed en bevredigend gekocht had.
        Buiten het VF-shutter, gemis, geen enkele negativ.
        Tja, beste mensen het is niet anders.

Voor de eerste maal zal ik blij zijn dat mijn schoonmoeder en schoonzus, hier binnenkort voor 10 dagen komen. logeren.
        SF

*Added*
        In cam SR, werkt wel héél goed 40mm 0.3 seconden, nog steekscherp!!
        SF
        Last edited by StoneFree; 9 november 2009, 23:43. Reden: Adding
        00.00 Gone

Comment

Blij dat je zo tevreden bent over je keuze Stone!

Off-topic (ik mag dat hé ): die Nik Dfine 2 software is volgens hun site ook als plug-in op Lightroom. Enig idee hoe die werkt want de site vind ik niet verhelderend. Stapelt dat met de andere adjustments in LR of moet je na de noise reduction toe te passen het beeld terug bewaren (als TIFF?) om het dan terug in Lightroom te importeren? Enfuse werkt al zo (kan ook niet anders omdat die meerdere bestanden samensmelt) maar dat vreet wel disk space.

Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

• Understatement....

Blij dat je zo tevreden bent over je keuze Stone!
            Tja, en dat is dan nog echt wel een serieus understatement hoor, Wim!
            De aanleiding tot K-7 aankoop kwam feitelijk tot stand door 3 factoren.
            • De zware overtuiging van wijlen forumlid Véronique (achter de schermen)
            • De schitterende “unieke” DA Limited objectieven.
            • En natuurlijk ook dit (uw) K-7 topic

* ik had nochtans de Canon knaller van een 70-200L IS in mij bezit, dat zegt genoeg, toch.

Off-topic (ik mag dat hé ): die Nik Dfine 2 software is volgens hun site ook als plug-in op Lightroom. Enig idee hoe die werkt want de site vind ik niet verhelderend. Stapelt dat met de andere adjustments in LR of moet je na de noise reduction toe te passen het beeld terug bewaren (als TIFF?) om het dan terug in Lightroom te importeren? Enfuse werkt al zo (kan ook niet anders omdat die meerdere bestanden samensmelt) maar dat vreet wel disk space.

Wim
            Ja Wim, jij mag dat, zeker.
            Wel, ik werk al geruime tijd niet meer met LR.
            Het is hier nog enkel deze workflow: Pentax K-7 > DNG > Extreme III > Card-Reader > ACR > PS-CS3 en dit tot grote tevredenheid!

De kleine training-video's zullen je echter wel verder kunnen helpen, hoop ik.
            (klik daar op training en dan, in de grijze strook daaronder, op: Video-Lessons & PDF)
            Daar kun je DFine in alle opties zien werken, dat zegt meer dan wat txt.
            Ik heb bijna alles van NIK
            Ook via Véronique leren kennen trouwens.
            Weer eens, echt iets voor fotografen, geen nutteloos iets, maar zeer efficiënte software.
            SF
            Last edited by StoneFree; 10 november 2009, 13:11.
            00.00 Gone

Comment

• Re: Understatement....

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
              Ja Wim, jij mag dat, zeker.
              Wel, ik werk al geruime tijd niet meer met LR.
              Het is hier nog enkel deze workflow: Pentax K-7 > DNG > Extreme III > Card-Reader > ACR > PS-CS3 en dit tot grote tevredenheid!
              Ach zo. Ik heb intussen zelf de 15-dagen-uitprobeer-versie op m'n werk PC geïnstalleerd (waarop ik ook LR3 test), en ik merk dat de software zelfs niet binnen de plug-in architectuur van LR past. Je moet de software als externe editor aanduiden en dus onmiddellijk op een kopie werken igv RAW. Vermits LR zelf de kopie doet moet je wel niet opnieuw importeren en is de kopie netjes met het origineel gestapeld. Da's toch iets, maar een beetje teveel diskpolutie voor mijn goesting, zeker als je een bestandsformaat wil waarin je nog maximale info hebt om eventueel in LR mee verder te kunnen.

'k Wacht nog even af hoe de ruisreductie en verscherpingsalgoritmes in de finale release van LR3 zal werken. Adobe belooft veel op dat vlak...

En nu terug on-topic...

Wim
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Mijn toekomstdroom is eigenlijk Pentax K-RW “The Beast”
                Een toestel dat enkel RAW levert en ev. enkel in preview “draft jpg” gebruikt!(2mp 1*)
                Al die features, hocus-pocus, filters & trucjes, zijn trouwens enkel voor jpg bedoeld en niet aann mij besteed.
                Movie, weg ermee.
                Nu heb je een lekker softwre-leeg,, bijna barebone toestel, waar ze nu een VF shutter in kwijt kunnen + een 2x HD card-slot.
                Dat moet een zalig menu zijn, trouwens.
                Het zal zeker een droom blijven.
                Eigenlijk heb ik hem nu ook al, maar 40% 'stuff' is unused en de shutter missing.
                SF

self-portrait Indiana Stones K-7 Stuff/Stoef.
                Last edited by StoneFree; 10 november 2009, 20:31.
                00.00 Gone

Comment

@Wim
                  Pentax K-7 + DA 40mm Limited 1600 ISO, wide open (2.8) -1.7 EV
                  Ontworming > gewoon NIK Dfine .2. (automatic) > ok geklikt. (100% crop)

*added* dan zo maar

Valt mij best mee.
                  SF
                  Last edited by StoneFree; 12 november 2009, 20:03. Reden: Toedeloevoeging
                  00.00 Gone

Comment

Hey
                    Ik ben ook aan het denken om een pentax K7 te kopen (maar kan nog lang duren want moet eerst genoeg geld hebben ) maar ik zou hem dan met de 18-55mm kopen en de 55-300 apart erbij kopen, maar is de 55-300 ook gesealed zoals de 18-55 en 50-200?

Mvg,
                    Jeroen
                    Pentax K-5 - 18-55 f/3.5-5.6 WR - 55-300 f/4-5.8 ED - Falcon 8mm FishEye - Oude Pentax en M42lenzen
                    JVG Pictures -- flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroenvg Bekijk bericht
                      Hey
                      Ik ben ook aan het denken om een pentax K7 te kopen (maar kan nog lang duren want moet eerst genoeg geld hebben ) maar ik zou hem dan met de 18-55mm kopen en de 55-300 apart erbij kopen, maar is de 55-300 ook gesealed zoals de 18-55 en 50-200?

Mvg,
                      Jeroen
                      Neen is geen WR
                      Discover 100 years of PENTAX innovations that have revolutionised the world of photography. Find out more on our Cameras, Lenses, Binoculars and Accessories.

.... en véél €'kes sparen, hé.
                      SF
                      00.00 Gone

Comment

• Zoals beloofd.

David & Goliath

DA* 200mm f/2.8 ( hood & lenscap)

against

DA 40mm f/2.8 Limited edition ( hood & lenscap)

Big diff. ... maar wel schattig, hé.
                        SF

*Added*
                        Tip: Fotoliefhebbers kunnen best Opera Browser gebruiken, dat is zeker.
                        Last edited by StoneFree; 12 november 2009, 20:01.
                        00.00 Gone

Comment

• Mecrolens voor studiowerk

Heeft hier iemand een: 35mm Macro limited in zijn bezit, of er al mee gewerkt, svp?
                          Veel image hosting-sites hebben last van traagheid precies?
                          SF
                          00.00 Gone

Comment

• Re: Mecrolens voor studiowerk

Heeft hier iemand een: 35mm Macro limited in zijn bezit, of er al mee gewerkt, svp?
                            Ik heb een vriend z'n DA35 eens op m'n camera gehad, en schrok toen erg van de erg mooie resultaten. Mocht ik toen nog geen FA31 en FA43 limiteds hebben gehad zou ik er zeker eentje gekocht hebben.

Het is m.i. het perfecte standaard-glas om ongehinderd close-up fotografie mee te doen. Vaak vond ik macro's te lang om binnenhuis objecten mee te fotograferen en bij normale standaardobjectieven zit je soms erg snel dichter dan de minimum scherpstelafstand. Niet zo bij deze.

't Enige dat me tegenhield was de f/2.8. In een vaste standaard heb liever een iets groter gat.

Ik heb momenteel m'n Tamron SP90 macro te koop staan omdat ik een Sigma EX180/3.5 kocht, maar 't zou kunnen dat van zodra de Tamron de deur uit is, ik de DA35 aan m'n collectie zal toevoegen...

Wim

Comment

Ik heb een vriend z'n DA35 eens op m'n camera gehad, en schrok toen erg van de erg mooie resultaten. Mocht ik toen nog geen FA31 en FA43 limiteds hebben gehad zou ik er zeker eentje gekocht hebben.

Het is m.i. het perfecte standaard-glas om ongehinderd close-up fotografie mee te doen. Vaak vond ik macro's te lang om binnenhuis objecten mee te fotograferen en bij normale standaardobjectieven zit je soms erg snel dichter dan de minimum scherpstelafstand. Niet zo bij deze.

't Enige dat me tegenhield was de f/2.8. In een vaste standaard heb liever een iets groter gat.

Ik heb momenteel m'n Tamron SP90 macro te koop staan omdat ik een Sigma EX180/3.5 kocht, maar 't zou kunnen dat van zodra de Tamron de deur uit is, ik de DA35 aan m'n collectie zal toevoegen...

Wim
                              Het enige dat ik nu nog mis, is iets van close-up.
                              Mijn kortste focusafstand is binnenkort 18 cm (op de 15mm)
                              Mijn DA 40mm, zit al op 40cm.
                              Ik voel me "verplicht gelimiteerd" tot de Limited Editons!!
                              Ik ben geen bloemekes of vliegen/mieren/Darren-macroman, maar meer abstract & surrealisme in de studio.
                              Dus eigenlijk is dit volgens jou een aanrader, Wim .... deze 35mille Macro Limited??
                              Alhoewel de 40mm er vlak tegen zit, vind ik het toch compleet iets anders en eerder complementair, dan of/of

Misschien laat ik hem dan rond de Kerst ineens meebrengen uit de US, samen met de rest.
                              Niets is zo leuk, als 3 gelimiteerde geschenken onder de kerstboom, toch?

SF
                              Last edited by StoneFree; 12 november 2009, 20:48.
                              00.00 Gone

Comment

Ik ben geen bloemekes of vliegen/mieren/Darren-macroman, maar meer abstract & surrealisme in de studio.
                                Dus eigenlijk is dit volgens jou een aanrader, Wim .... deze 35mille Macro Limited??
                                Alhoewel de 40mm er vlak tegen zit, vind ik het toch compleet iets anders en eerder complementair, dan of/of
                                Ik beschouw de DA35 inderdaad als het perfecte objectief voor wat jij beschrijft. 't Enige "probleem" zou kunnen zijn dat je door de korte werkafstand nogal snel schaduw op je onderwerp werpt, dus word licht opzetten een ietsje lastiger. Bovendien ga je ook sneller licht dat op je onderwerp staat ook in je objectief vangen. Maar opnieuw... dat los je met een nauwkeurige opstelling wel op.

Wim

Comment

Working...
                                X