Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote Pentax K-7 topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het grote Pentax K-7 topic

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
    Btw:
    Mocht hier iemand een ‘tip of trucje’ hebben om van de GROENE naar de USER mode te gaan, zonder dat die vervelende MOVIE mode even aan de gang gaat met de spiegel .... be my guest.
    De andere weg nemen is ook een optie, maar kan soms héél lang zijn, vooral als je in [SV] of [Hyper-P] zit.
    SF
    Good point. 'k Heb er nog geen last van gehad omdat ik 99% van de tijd in Av of M zit, en dan is de weg naar USER het kortst als je niet via movie mode gaat...

Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
      Good point. 'k Heb er nog geen last van gehad omdat ik 99% van de tijd in Av of M zit, en dan is de weg naar USER het kortst als je niet via movie mode gaat...

Wim
      Tja, hij gaat direct naar een soort van L-View stand, als je de Movie Mode passeert.
      Het zal mss wat raar klinken, maar een movie-modus [on/off ] in het record-menu[3] zou mij meesterlijk kunnen behagen.
      Daar dan een extra User-Mode van kunnen maken

°°….°° fancy on SF .°°..°°....

…°°..°° dream on SF ...°°..°°°...
      00.00 Gone

Comment

• Kafka is back

Humm, zetten jullie de K-7 telkens op: Off, alvorens aan de mode-dial te draaien?
        Ik alleszins niet.
        Dan heb je dat spiegelgedoe van de movie modus niet , natuurlijk …. mahja?

*Added*
        Ik denk trouwens ook niet dat het de bedoeling is, om telkens de K-7 af te zetten bij een moduswissel.
        Althans dat hoop ik dan toch.
        Sommigen beweren van wel, oh boy.
        SF
        Last edited by StoneFree; 5 november 2009, 13:27.
        00.00 Gone

Comment

• Re: Kafka is back

Humm, zetten jullie de K-7 telkens op: Off, alvorens aan de mode-dial te draaien?
          Ik alleszins niet.
          Dan heb je dat spiegelgedoe van de movie modus niet , natuurlijk …. mahja?

*Added*
          Ik denk trouwens ook niet dat het de bedoeling is, om telkens de K-7 af te zetten bij een moduswissel.
          Althans dat hoop ik dan toch.
          Sommigen beweren van wel, oh boy.
          SF
          't Is inderdaad eigen keuze, of dat zou het toch moeten zijn. In praktijk ondervind ikzelf dat ik de camera meestal automatisch uitschakel als ik even stop met foto's nemen (zelfs al blijft hij rond m'n nek hangen). Dan is er natuurlijk geen probleem.

Bovendien werk ik meestal in Av of M, en heel uitzonderlijk in Tv. Eigenlijk is 't haast altijd Av, en schakel ik enkel naar M als ik pano's wil maken (wat ik nogal vaak doe op lange reizen) of als ik een uitzonderlijke IR opname betracht. In dat laatste geval ga ik zelfs meestal naar B(ulb) en gebruik ik m'n programmeerbare cable remote. Vermits ik meestal wel weet welke van die drie ik wil, schakel ik meestal naar de nodig mode voor ik de camera opnieuw aanzet.

Maar als ik een gewone opname maak in Av en dan pas besef dat het eigenlijk een mooie pano zou maken, dan schakel ik inderdaad m'n camera niet uit om naar M te gaan.

Mss moet Pentax een vertragingsmechanisme voorzien, dat eventueel instelbaar is in het menu. Je zou dan de camera kunnen instellen movie mode pas na 3 seconden te activeren, waardoor je de dial zonder problemen langs de movie stand zou kunnen bewegen. Eentje voor de lijst gewenste firmware aanpassingen.

Misschien moeten we in de openingspost van dit topic een paragraafje toevoegen dat we telkens aanvullen met nieuwe suggesties voor de firmware, voor zover hier een consensus van nuttigheid over bestaat (discretie van de topic starter, ikke dus ).

Voorlopig zie ik daar dan de RAW knop perikelen en deze delayed movie mode activation. Maar voor ik 'm aanpas, eerst jullie idee hierover. We kunnen eventueel een apart topic voorzien, maar dan raken de discussies mogelijk wat gefragmenteerd.

Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

't Is inderdaad eigen keuze, of dat zou het toch moeten zijn. In praktijk ondervind ikzelf dat ik de camera meestal automatisch uitschakel als ik even stop met foto's nemen (zelfs al blijft hij rond m'n nek hangen). Dan is er natuurlijk geen probleem.

Bovendien werk ik meestal in Av of M, en heel uitzonderlijk in Tv. Eigenlijk is 't haast altijd Av, en schakel ik enkel naar M als ik pano's wil maken (wat ik nogal vaak doe op lange reizen) of als ik een uitzonderlijke IR opname betracht. In dat laatste geval ga ik zelfs meestal naar B(ulb) en gebruik ik m'n programmeerbare cable remote. Vermits ik meestal wel weet welke van die drie ik wil, schakel ik meestal naar de nodig mode voor ik de camera opnieuw aanzet.

Maar als ik een gewone opname maak in Av en dan pas besef dat het eigenlijk een mooie pano zou maken, dan schakel ik inderdaad m'n camera niet uit om naar M te gaan.

Mss moet Pentax een vertragingsmechanisme voorzien, dat eventueel instelbaar is in het menu. Je zou dan de camera kunnen instellen movie mode pas na 3 seconden te activeren, waardoor je de dial zonder problemen langs de movie stand zou kunnen bewegen. Eentje voor de lijst gewenste firmware aanpassingen.

Misschien moeten we in de openingspost van dit topic een paragraafje toevoegen dat we telkens aanvullen met nieuwe suggesties voor de firmware, voor zover hier een consensus van nuttigheid over bestaat (discretie van de topic starter, ikke dus ).

Voorlopig zie ik daar dan de RAW knop perikelen en deze delayed movie mode activation. Maar voor ik 'm aanpas, eerst jullie idee hierover. We kunnen eventueel een apart topic voorzien, maar dan raken de discussies mogelijk wat gefragmenteerd.

Wim
            Tja Wim,
            Denk je dan dat Ned Burnell of de Pentax technical manager hier komt lezen?
            Nog een mogelijkheid is: om pas na indrukken van LV de LV movie mode in gang te zetten, als de dial op movie staat natuurlijk.
            De dial op movie zetten, zou dan enkel de mogelijkheid openen tot, maar niet aanstonds de boel in gang zetten.
            Ik bedoel, in andere modes (P,SV,AV..etc) springt de LV ook zo maar niet aanstonds aan, gewoon door ze te dial’n.
            Sowieso moet je voor movie toch eerst even het menu induiken om alles naar je zin te zetten!

Nu maar hopen dat die gasten van Pentax Nederlands kunnen lezen.
            Zoals Wim aangeeft, kunnen we mss de “volgnes ons” te verbeteren items, hier posten en dan bundelen naar een of ander Pentax of NB Blog, whatever.
            Maar laat ons, voor het gemak, alles hier netjes samen houden, svp.

SF
            Last edited by StoneFree; 5 november 2009, 16:11.
            00.00 Gone

Comment

Nu maar hopen dat die gasten van Pentax Nederlands kunnen lezen.
              Zoals Wim aangeeft, kunnen we mss de “volgnes ons” te verbeteren items, hier posten en dan bundelen naar een of ander Pentax of NB Blog, whatever.
              Maar laat ons, voor het gemak, alles hier netjes samen houden, svp.

SF
              De kans dat iemand die een verschil kan maken dat leest is natuurlijk minimaal, maar via dpreview en pentaxforums kunnen we misschien wel een gebundelde lijst bijdragen (voor zover we iets nieuws kunnen bijdragen) en daar zit wel volk met meer inspraak, weliswaar vooral US en UK mensen, en de beslissingen worden natuurlijk nog steeds in Japan genomen...

Op z'n minst kunnen we de lijst gebruiken om toekomstige firmwares en nieuwe bodies af te checken en in geval er effectief een verandering werd geïmplementeerd die overeenkomt met een item op onze lijst, dan kunnen we een kortstondig moment van opperste geluk beleven in de naïve veronderstelling dat Pentax effectief met ons eigenste lijstje rekening hield...

Wim

Comment

De kans dat iemand die een verschil kan maken dat leest is natuurlijk minimaal, maar via dpreview en pentaxforums kunnen we misschien wel een gebundelde lijst bijdragen (voor zover we iets nieuws kunnen bijdragen) en daar zit wel volk met meer inspraak, weliswaar vooral US en UK mensen, en de beslissingen worden natuurlijk nog steeds in Japan genomen...

Op z'n minst kunnen we de lijst gebruiken om toekomstige firmwares en nieuwe bodies af te checken en in geval er effectief een verandering werd geïmplementeerd die overeenkomt met een item op onze lijst, dan kunnen we een kortstondig moment van opperste geluk beleven in de naïve veronderstelling dat Pentax effectief met ons eigenste lijstje rekening hield...

Wim
                De huidige hype (pub) blijkt toch, bij de K-7 en de Eos 7D "Een toestel dat werd ontworpen, naar de wensen van onze klanten fotografen" te zijn!
                SF
                00.00 Gone

Comment

GESPOT op 3suisses.be pentax k20000 (zou hetzelfde zijn als een Km) voor 149€ inclusief lens

Dig , e520 met 2 kitlenzen en een Metz 48 erbij
                  Analoog , om1 , om2 , om10, F3 , een 10tal lenzen erbij
                  Middenformaat Kiev +75mm+120mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fluup Bekijk bericht
                    GESPOT op 3suisses.be pentax k20000 (zou hetzelfde zijn als een Km) voor 149€ inclusief lens

http://www.3suisses.be/digitale-refl...6u4951-nl.html
                    .... en wat heeft dat met de K-7 te maken?
                    00.00 Gone

Comment

Weet je Wim, na wat probeersels, zou ik al heel blij zijn als ze gewoon de huidige (iets te korte) delay, wat zouden verlengen, naar 4 à 5 sec bijvoorbeeld.
                      Het release-knopje indrukken en tegelijk draaien, vertraagt mijn actie ietwat en 5 kansen op de 10 heb ik prijs.
                      Misschien na wat oefening, dat het sneller zal gaan..

Pfff….. en ik ben totaal geen movie-man, dat zal ook wat met de graad van mijn mildheid te maken hebben, vrees ik.

Momenteel ben ik dus alles zowat aan het uitproberen, maar na een tijdje zit ik 9/10 meer in de M stand dan wat anders!
                      En nu, op naar Trois Ponts, tot maandagavond & zonder internet.
                      SF
                      00.00 Gone

Comment

.... en wat heeft dat met de K-7 te maken?
                        gewoon ter informatie , en omdat er hier pentax fans zitten.
                        als het U niet aanstaat , lees het dan NIET
                        Dig , e520 met 2 kitlenzen en een Metz 48 erbij
                        Analoog , om1 , om2 , om10, F3 , een 10tal lenzen erbij
                        Middenformaat Kiev +75mm+120mm

Comment

• PENTAX Cashback!!!

PENTAX cashback

Vanaf 2 November 2009 tot 15 Januari 2010

Tot 250£ terugbetaling

Pdf, uitleg en voorwaarden >>-klik-<<

Cashback site

Zodus, het is mss de moment!

Raf'ken voor Stone
                          ...sorry pa.
                          Last edited by StoneFree; 6 november 2009, 22:16.
                          00.00 Gone

Comment

Wat is er nu toch zo speciaal, aan diene preview ven de Pentax K-7?
                            Pa is daar totaal door in de ban & helemaal weg van maar ik snap het niet zo goed.
                            Zoals altijd dus.
                            Spijtig genoeg laat hij niets los, ook zoals altijd, dus.
                            En wat heeft dat nu met Polaroid te maken, tsss?

Raf'ken
                            00.00 Gone

Comment

• EOS 7D vs PENTAX K-7 (RAW) ...K-7 produceert nog net iets meer detail!!

Alhoewel mijn Pa niets meer met reviews wil te maken hebben en dan wel omdat zijn Pentax K-7 ervaringen totaal niet overeenkomen met deze van de reviews.
                              Toch ga ik dit hier even posten.
                              DPR, review (stukje) Eos 7D vs K-7 [RAW]

Using our benchmark RAW converter, Adobe Camera RAW, tries to equalize image processing between the two cameras and allows us to get a better idea of the level of detail actually captured. As you can see both cameras images look crisper and exhibit better detail, but the Pentax K-7 gains just a tad more more in relative terms. Nevertheless both cameras show impressive detail and, due to its higher nominal resolution, the Canon still resolves marginally more.
                              Knap van de K-7, toch??
                              RAW maakt het dus géén lap meer uit en op print kun je het helemaal vergeten.
                              Als mijn Pa er Nik Dfine op toepast, kan hi gerust tot 3200 Iso gaan.
                              Auto iso staat nu trouwens bij hem, van: 100-3200 Iso en op (1) Slow.

btw: Hier ook niemand die iets van dienen k-7 preview snapt, of weet wat daar nu zo speciaal aan is, precies?

Raf’ken
                              Last edited by StoneFree; 8 november 2009, 19:11.
                              00.00 Gone

Comment

• Re: EOS 7D vs PENTAX K-7 (RAW) ...K-7 produceert nog net iets meer detail!!

btw: Hier ook niemand die iets van dienen k-7 preview snapt, of weet wat daar nu zo speciaal aan is, precies?
                                Er zijn twee instelmogelijkheden, ik weet niet dewelke Stone heeft ingesteld?
                                - Optisch preview: je trekt de aan/uit-schakelaar één slagje verder en je diafragma sluit opdat je een beter beeld kan krijgen van de scherptediepte die je kan verwachten. Zo staat hij bij mij, en zo gebruik ik dat vaak.
                                - Digitaal preview: je trekt de aan/uit-schakelaar één slagje verder en je camera maakt een opname die hij op de LCD toont, maar niet op de geheugenkaart opslaat. Dit laat je toe alle parameters te controleren voor je de definitieve opname maakt. Persoonlijk geef ik er de voorkeur aan hiervoor gewoon een testopname te maken die op de geheugenkaart wordt geschreven. Ik maak immers vaak verschillende testopnames die ik in review vergelijk vóór tot de definitieve parameters te beslissen. Die opnames delete ik dan gewoon nadien.

hth, Wim

Comment

Working...
                                X