Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote Pentax K-7 topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het grote Pentax K-7 topic

Ben pas terug uit Bulgarije, kan iedereen geruststellen dat de k7 aan alle verwachtingen voldaan heeft. De lenzen 40mm en 18-55wr zijn het meest gebruikt, 18-55 wr heeft onder zeer extreme weersomstandigheden tussen 2000m en 3000m alles doorstaan, -15, sneeuw, ijsmist, sterke wind, kletsnat door condens bij het opwarmen na opzoeken van de warmte van de schuilhut werkte alles perfect, nu nog steeds….
    En toch…, omdat ik men foto’s wou delen met een Bulgaarse gids is daar iets misgelopen, resultaat foto’s niet meer te zien, alleen nog aski tekens. Heb er verschillende progjes laten opdraaien, niets aan te doen, alles weg, alleen nog foto's van een dagje vrij in Sofia.Grgrgr. Gelukkig heb ik van de mede reizigers foto’s gekregen om toch wat souveniers te koesteren. Wat is er mis gelopen?
    Geen idee, wat telt is dat we een vermoeiende vakantie achter de rug hebben, zonder kleerscheuren terug zijn, en de k7 nog steeds goedwerkend is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fbr2808 Bekijk bericht
      En toch…, omdat ik men foto’s wou delen met een Bulgaarse gids is daar iets misgelopen, resultaat foto’s niet meer te zien, alleen nog aski tekens. Heb er verschillende progjes laten opdraaien, niets aan te doen, alles weg, alleen nog foto's van een dagje vrij in Sofia.Grgrgr. Gelukkig heb ik van de mede reizigers foto’s gekregen om toch wat souveniers te koesteren. Wat is er mis gelopen?
      Hoe trachtte je je foto's te delen? Stak je het kaartje in een andere camera? Of in een computer? Hing je je camera aan een computer?

Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Aiaiai,
        Bedoel je, dat je SD kaart corrupt is geworden, door ze in de Bulgaar zijn CR te steken?
        SF
        00.00 Gone

Comment

De sd kaart is in de computer gestoken, mijn foto's overgeladen, andere foto's bij mij op de sd kaart gezet, nadien getest of ik nog iets zag, alles weg, terug bij mij herladen, niets hielp, kon nog foto's nemen met deze kaart, had nog plaats voor 50 stuks, dus der stond iets op. Heb met het progje Recover my fhotos alles kunnen recupereren behalve mijn foto's.

Comment

Bulgaren zijn nu eenmaal de king of skinners & corruption, dus dat is niet slim, hé!!
            SF
            00.00 Gone

Comment

Als je wil, zal ik morgen mijn 2 super rescue/recover programma's eens uploaden!
              Wie weet vnden die nog iets meer terug!
              SF
              00.00 Gone

Comment

Jaa, de reputatie van sommige bulgaren is bekend, maar deze..... is ok.

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                Als je wil, zal ik morgen mijn 2 super rescue/recover programma's eens uploaden!
                Wie weet vnden die nog iets meer terug!
                SF

Je weet maar nooit , heb wel intresse.

Comment

De software staat nu in mijn fel begeerd “Bjazz” mapje!
                  Zie PB
                  SF
                  00.00 Gone

Comment

Bedankt voor de soft, heb het laten draaien maar niets meer kunnen recupereren, nu stel ik me de vraag, zou het kunnen dat men foto's van het kaartje geplukt zijn door de bulgaarse vriend. In ieder geval goed stuf die progjes.... Zal proberen een mailteje te sturen naar onze bulgaarse vriend, wordt vervolgd.
                    Om een andere Bulgaarse hotelgast te citeren pentax k7 is voor echte fotografen ;-)

Comment

Als je foto's op dienen Bulgaar zijn pc staan, kan hij die dan niet gewoon op een kaartje zetten en naar u toe sturen, eigenlijk?
                      Lijkt me een kleine moeite, toch?
                      SF
                      00.00 Gone

Comment

Het lijkt voor ons natuurlijk een kleine moeite maar vergeet niet dat de levensstandaard lager ligt dan bij ons, en sommige moeten daar rondkomen met 300€. Heb aan iemand gevraagd om contact te leggen en de vraag te stellen.
                        We zien wel.

Comment

Hopelijk heeft hij via uw card, geen keylogger of spyck’ing op uw systeem gezet, die alles doorstuurt.
                          Zoals het spreekwoord zegt: vertrouw hem voor geen haar “de” Bulgaar!!!
                          SF
                          00.00 Gone

Comment

Men kan niet achterdochtig genoeg zijn natuurlijk, maar heb meerdere progjes laten lopen op de pc, tot hiertoe alles ok. Zoals eerder gezegd heb kontacten daar, ben der terug binnen 3 weken maar niet meer in de sneeuw, Plovdiv is het doel...Zoek ergens een toeristen lens 18-250mm,sigma of iets anders , ze zijn wel niet wr maar ja...

Comment

FF SAS (geüpdated) draaien, die vindt ze wel! (mochten er zijn, natuurlijk)
                              SF
                              Last edited by StoneFree; 28 februari 2010, 22:18.
                              00.00 Gone

Comment

Even terug in dit topic komen kijken. Tijd voor een update langs mijn kant.

Intussen is de K-7 me volledig eigen geworden, in die zin dat m'n K20D een logge camera lijkt als ik 'm vastneem, zelfs zonder de grip die ik intss van de hand deed! Ook de knoppen vinden doe ik intss automatisch.

Wat verlaat het geheel naar FW 1.03 gebracht. Vlekkeloos zoals je zou verwachten. Zelfs al zijn de aanpassingen niet voor mij... Ik trek immers enkel RAW, dus dat de FA limiteds in de JPG lens corrections worden ondersteund is voor mij niet echt interessant ondanks m'n liefde voor die FA limiteds. Ik merkte niet echt andere verbeteringen, maar 't is zowiezo best steeds de laatste versie te draaien.

'k Heb me onlangs nog eens een nieuw stukje glas aangeschaft, na een vol jaar geen enkel objectief te hebben bijgekocht (dat was van voor 2005 geleden). Nadat ik de Tamron SP90 macro verkocht wegens te korte werkafstand in het veld en te lang brandpunt voor in studio, zat ik al een tijdje de DA35/2.8 te ogen. Voor het veld heb ik een jaar geleden de Sigma EX180/3.5, maar de korter macro kant (eigenlijk close-focus) was nog vacant. 't Is uiteindelijk een FA50/2.8 macro geworden. Superglas, maar ik was vergeten hoe gewelddadig die FA primes uit de normale FA reeks scherpstellen. Ik had nochtans ooit zowel de FA35/2 als de FA50/1.4. De erg versnelde AF van de K-7 zorgt ervoor dat de scherpstelring met nog grotere snelheid draait en vermits deze niet gedempt is komt die nogal luidruchtig (lees: KNAL) tot stilstand als er een focuslock is. Ff schrikken, maar wel goed glas.

Volgende week gaat de K-7 met m'n limited glas (15, 21, 31, 43 en 77) en mss ook de fisheye zoom (10-17) mee op citytrip naar Rome. Doel: een mooie reeks vierkante foto's. Die beperking paste ik al eens toe in NYC, hoewel toen niet voor alle beelden. Nu in Rome gaat het 100% vierkant zijn. Ik hoop met de DA15 (had ik nog niet in NYC) vooral wat minder achterovervallende gebouwen te kunnen fotograferen: nl in portretoriëntatie, camera parallel met het gebouw en dan de bovenste helft vierkant croppen.

Bon, een lange post om dit topic nog eens nieuw leven in te blazen.

Wim
                                Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Working...
                                X