Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LX3 (vs. G10)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: LX3 (vs. G10)

Ik bedoel inderdaad niet de wolken, maar de "blauwe zweem".

Bedankt voor de link! Nog een klein vraagje. Is het dan nodig om in RAW te schieten als ik die bewerking wil doen?

PS: sinds een uurtje behoor ik offisjeel tot het LX3-clubje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dominic Maertens Bekijk bericht

Bedankt voor de link! Nog een klein vraagje. Is het dan nodig om in RAW te schieten als ik die bewerking wil doen?

Gefeliciteerd , Leica tasje kopen ?

Comment

Nee heb een Case Logic erbij genomen, maar misschien toch nog voor iets anders (steviger) zien. Het leuke aan de LX3 is dat je direct voelt dat het geen speelgoed is, wat je bij goedkopere compacts wel hebt.

Die externe zoeker, is dat enkel om niet op de Liveview te moeten kijken trouwens?

Mvg.

Comment

......
          Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 15:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dominic Maertens Bekijk bericht

proficiat
            het voordeel van RAW is dat je de witbalans bvb kan aanpassen zonder verlies en gewoon wat verder kan gaan in de bewerkingen zonder teveel verlies van kwaliteit
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Ik wou een nieuwe topic starten, maar aangezien hier al verschillende LX3/D-lux4 gebruikers meelezen ga ik mijn vraag hier stellen.

Er van uitgaande dat het bereik voldoende is, kan de LX3/D-lux4 dan als vervanging van een volledige dslr-set dienen ?
              Ik fotografeer vooral landschappen, gebouwen en familie.
              Ik denk eraan om mijn spullen te verkopen en een 'oude' 5D aan te schaffen icm de 24-70L2.8 (of mischien de 24-105). Ik zie dat als een ideale combinatie, maw 1 goede lens op een goede body. Geen lenzenwissel meer.

Maar het compacte van de lx3 en d-lux4 spreken me enorm aan, ik kan dat toestel eigenlijk ALTIJD meenemen, ook wanneer ik ga fietsen (andere hobby), en dan heb ik ook een zeer goede lens....

Alle bedenkingen zijn welkom !

Groetjes,
              Rudi

Bijkomende vraag aan de d-lux4 gebruikers : wie kan/wil er mij eens een raw'ke mailen ?
              Fuji X - Less became more

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rvrysen Bekijk bericht
                Ik wou een nieuwe topic starten, maar aangezien hier al verschillende LX3/D-lux4 gebruikers meelezen ga ik mijn vraag hier stellen.

Er van uitgaande dat het bereik voldoende is, kan de LX3/D-lux4 dan als vervanging van een volledige dslr-set dienen ?
                Ik fotografeer vooral landschappen, gebouwen en familie.
                Ik denk eraan om mijn spullen te verkopen en een 'oude' 5D aan te schaffen icm de 24-70L2.8 (of mischien de 24-105). Ik zie dat als een ideale combinatie, maw 1 goede lens op een goede body. Geen lenzenwissel meer.

Maar het compacte van de lx3 en d-lux4 spreken me enorm aan, ik kan dat toestel eigenlijk ALTIJD meenemen, ook wanneer ik ga fietsen (andere hobby), en dan heb ik ook een zeer goede lens....

Alle bedenkingen zijn welkom !
                Zal veel van jezelf afhangen of de LX3/d-luc4 je complete set zal kunnen vervangen. Ik
                heb de LX3. Het is een goed toestel. Lichtsterk lensje. Prachtige fotokwaliteit. Maar er
                zijn ook een paar mins. Zoals te weinig zoom, geen zoeker, de crappy lenscap, de ruis
                vanaf ISO 400 en hoger.
                Ik begrijp mensen niet die aldoor en almaar beweren dat dit de essentie van fotografie is.
                Qua groottte en zo wel, maar geen zoeker hebben en altijd op dat schermpje aangewezen
                zijn, vind ik dat niets met de essentie van fotografie te maken heeft, alleen maar knap
                vervelend in volle zon of als het snel moet gaan.
                Geloof me of doe dat niet, maar met de zon in je rug sta je zowat blind te fotograferen.

Naast de LX3 heb ik een Canon 50D met 17-55 2.8 lens. Ongeveer hetzelfde qua bereik
                dus. En deze combinatie (duurder en zwaarder, dat wel, maar ook veel beter, stukken
                sneller, accurater, en een pak beter op hogere iso's), zou ik nog niet willen ruilen voor
                100 LX3's of 100 D-Lucs4.
                Dit maar omdat alle bedenkingen welkom waren...

Comment

De LX-3 of de Leica D-lux 4, is geen vervanger voor een DLSR, eerder een extra toestelletje er bij, er is wel een extra viewfinder voor dat toestel beschikbaar, maar die is echt niet goedkoop : http://www.studio73.be/5396/studio73...er_for_D-Lux_4
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    De LX-3 of de Leica D-lux 4, is geen vervanger voor een DLSR
                    inderdaad, het is echt een camera voor erbij, maar wel een SUPER conpact
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Ik heb een 35mm Voightlander viewfinder gekocht op ebay
                      IK weet nog niet zeker hoe het zal werken (zo'n ding zoomt niet )
                      Maar aangezien het ongeveer in het midden van het bereik zit zou het kunnen werken

Wat is er crappy aan de lensdop ,zelde zo'n mooi ding gezien als die op mijn DL4 zit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht

Naast de LX3 heb ik een Canon 50D met 17-55 2.8 lens. Ongeveer hetzelfde qua bereik
                        dus. En deze combinatie (duurder en zwaarder, dat wel, maar ook veel beter, stukken
                        sneller, accurater, en een pak beter op hogere iso's), zou ik nog niet willen ruilen voor
                        100 LX3's of 100 D-Lucs4.
                        Dit maar omdat alle bedenkingen welkom waren...
                        als ge er 99 ervan zou verkoop voor 303€, zou je 30.000€ verdienen en er nog eentje over hebben. is je 50D dan meer dan 30.000€ waard?

Mvg.
                        Last edited by Dominic Maertens; 6 juni 2009, 22:11.

Comment

Zoals te weinig zoom, geen zoeker, de crappy lenscap, de ruis
                          vanaf ISO 400 en hoger.
                          Ik begrijp mensen niet die aldoor en almaar beweren dat dit de essentie van fotografie is.
                          Qua groottte en zo wel, maar geen zoeker hebben en altijd op dat schermpje aangewezen
                          zijn, vind ik dat niets met de essentie van fotografie te maken heeft, alleen maar knap
                          vervelend in volle zon of als het snel moet gaan.
                          Sluit ik mij volledig bij aan.

Comment

Dit is misschien ook eens interesssant om door te nemen . . . http://ianho.blogspot.com/2008/11/pa...a-d-lux-4.html
                            en de vergelijking tussen een D-lux 4 en een Canon G10 : http://www.neutralday.com/canon-g10-...-close-enough/
                            Last edited by Franciskine; 7 juni 2009, 01:11.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Ik geniet er gewoon ten volle van.
                              Als dat niet slim is?

Al dat zinloos vergelijk, maakt mensen zot en agressief, vind ik.

Shoot en admire

veronique
                              « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                                Ik geniet er gewoon ten volle van.

veronique
                                Inderdaad, end of story zou ik zeggen, meer moet dat niet zijn

Comment

Working...
                                X