Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LX3 (vs. G10)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: LX3 (vs. G10)

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
    Fotografeer je in jpg of in raw?

Altijd in raw zowel met de G10 als de Leica.
    Sorry voor het late antwoord maar ik was op vakantie.

Comment

Ik heb sinds dit weekend ook de LX3 en idd; woow...nog beter dan ik gedacht had :-)
      Wat ik wel raar vind is dat er op het LCD scherm een waas of strepen komen als ik tegen een licht in een foto wil maken (bv tegen de zon in dan krijg ik op die plek verticale paars-achtige strepen te zien op het scherm, NIET op de uiteindelijke foto).

Nu vraag ik me af of dit normaal is of is er iets mis met mijn exemplaar?

Comment

Ja dat had ik ook ,is grotendeels opgelost door een lenstube met UV filter (ik denk dat de tube werkt als zonnekap)
        Foto van mijn camera staat een eindje naar boven in dit topic

Comment

Ik heb er aan gedacht om toch me toch maar een Leica D-LUX 4 aan te schaffen , bij kamera express staat ie 695euro geprijst, is dat een redelijke prijs ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrBob Bekijk bericht
            Ik heb sinds dit weekend ook de LX3 en idd; woow...nog beter dan ik gedacht had :-)
            Wat ik wel raar vind is dat er op het LCD scherm een waas of strepen komen als ik tegen een licht in een foto wil maken (bv tegen de zon in dan krijg ik op die plek verticale paars-achtige strepen te zien op het scherm, NIET op de uiteindelijke foto).

Nu vraag ik me af of dit normaal is of is er iets mis met mijn exemplaar?
            Probeer eens een filmpje te maken onder die omstandigheden, wsl zullen de strepen daar wel inzitten. Het heeft iets te maken met de manier waarop de sensor/pixels worden uitgelezen. Bij het nemen van de foto zal bij overbelichting een pixel 'overlopen' omdat hij niet meer lading kan bevatten.

Bij liveview wordt de sensor wsl lijn per lijn uitgelezen, waardoor als 1 pixel uit die lijn is overbelicht zullen niet enkel de omringende, maar alle pixels van die lijn overbelicht lijken.

Er zijn er wsl die dat beter kunnen uitleggen, maar het heeft daar mee te maken.

Groeten
            Koen
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Working...
            X