Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LX3 (vs. G10)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: LX3 (vs. G10)

Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
    Ik kreeg een PB dat ik teveel en te grote foto's had geplaatst
    Even verduidelijken:
    Superduc: je plaatste veel meer dan 3 foto's en bovendien waren al die foto's veel groter dan 900 pixels.
    Testfoto's moeten kunnen in dit onderdeel, maar de forumregels blijven hier ook gelden.
    Als grotere testfoto's nodig zijn, dan plaats je die op je webruimte en je post hier een link naar je webruimte.

Comment

Testfoto's op een drafje...
      niet echt de ideale TESTfoto's als onderwerp om ze technisch te boordelen...
      maar wellicht toch een voorproefje van wat met dit compactje nog kan volgen...

Lamp
      Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

Comment

Comment

zien er volgens mij heel goed uit

Comment

uiteindelijk voor de sigma DP2 gegaan, de enige compact met een sensor van DSLR formaat

ok anderen zijn robuster gebouwd, hebben HD movie,
            LX3 zal ongetwijfeld een goeie compact zijn, maar de beelden uit een DP2 zijn ongeëvenaard
            Fuji XPRO1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
              uiteindelijk voor de sigma DP2 gegaan, de enige compact met een sensor van DSLR formaat

ok anderen zijn robuster gebouwd, hebben HD movie,
              LX3 zal ongetwijfeld een goeie compact zijn, maar de beelden uit een DP2 zijn ongeëvenaard
              ha toch nog iemand met ook zo eentje
              ps, mijn eerste gebruik van de camera was teleurstellend door 't enorme batterijverbruik maar na enkele malen laden ging het veel en veel langer mee.
              Wat ik toch wel wat mis is het gemis aan iets dichterbij focussen maar voor de rest cool dingetje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                ha toch nog iemand met ook zo eentje
                ps, mijn eerste gebruik van de camera was teleurstellend door 't enorme batterijverbruik maar na enkele malen laden ging het veel en veel langer mee.
                Wat ik toch wel wat mis is het gemis aan iets dichterbij focussen maar voor de rest cool dingetje
                heb je de nieuwste firmware al? 1.0.2 geloof ik
                bij de eerste versie waren er problemen dat ie plots raar deed, autofocusproblemen, etc
                zou nu allemaal opgelost moeten zijn en sneller focussen

de batterij zou goed zijn (in testen) voor +-150 foto's, wat voor mij meer dan genoeg is, en een extra batterij kost maar iets van een 20 euro

wanneer ga je eens nieuwe foto's posten met de DP2 ?
                Fuji XPRO1

Comment

Ik zou me ook een compact (LX3 of G10) willen aanschaffen. Ik vraag me wel af hoe je op M de sluitertijd en diafragma kan instellen. Is dit via draaiknoppen zoals op een DSLR of moet je steeds in menu's zitten prutsen?
                  Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.

>> Join me on Facebook <<

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Qube Bekijk bericht
                    Ik zou me ook een compact (LX3 of G10) willen aanschaffen. Ik vraag me wel af hoe je op M de sluitertijd en diafragma kan instellen. Is dit via draaiknoppen zoals op een DSLR of moet je steeds in menu's zitten prutsen?
                    Bij de G10 doe je dit via 1 draaiwiel. Stel diafragma met draaiwiel in, knopje drukken om naar sluitertijd te springen en dan sluitertijd instellen met hetzelfde draaiwiel. Dus niet prutsen in je menu
                    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Met de LX3 is dit instellen van manuele belichting via instelknop (M stand zoals bij een reflex) bovenop camera en dan kiezen via joystick op achterkant camera van diafragma en sluitertijd (dus niets in menu ).

Comment

Voor wie belangstelling heeft...
                        Een testrapport van de lX3 en een paar links staan op mijn weblog
                        Ik hoop dat u er wat kan van opsteken
                        groeten
                        LAMP

Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

Comment

intussen is er nieuwe blog ivm de LX3
                          misschien heeft u er iets aan...

LAMP

Comment

Na het lezen van zoveel goede reacties en reviews heb ik besloten om de LX3 aan te kopen als compacte aanvulling op de rest van de gear. Zodra hij er is schrijf ik hier mijn bevindingen neer.
                            Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

En bij de LX3 doe je het met de joystick
                              Canon heeft nu een vergelijkbaar camera (tje) zag ik net op dprevieuw daar heb je zelfs een ring rond de lens
                              Voor de rest lichtsterk lensje ,10 mp grotere censor (dus kopie van LX3 )

Comment

Ondertussen heb ik de LX3 in bezit, eerste indruk is zeer positief. Beeldkwaliteit is naar normen van compact uitstekend te noemen.Ook heb ik de bijgeleverde soft geinstalleerd maar ik krijg het niet voor mekaar de raw bestanden te bewerken of te coverteren naar jpg. Iemand een idee ?
                                Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Working...
                                X