Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel is voor mij het meest geschikt ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk toestel is voor mij het meest geschikt ?

Hallo,
    Ik ben pas op dit forum en een echte beginner waar het fotografie betreft.
    Mijn beroep is poppenmaakster, niet een beroep wat je elke dag tegenkomt dus. Mijn poppen en beelden staan steeds meer in internationale tijdschriften. Dus heb ik daar goede foto's voor nodig. Professionele foto's zijn ontzettend duur, te duur voor mij, helaas. Dus wil ik het zelf doen.

Maar dan heb ik om te beginnen een goede camera nodig. Ik ben al even op zoek gegaan, maar ik geef toe, zonder enige goede voorkennis kom ik er niet. Ik zie door het bos de bomen niet meer.

Ik zoek dus een camera waarmee ik mijn poppen haarscherp kan fotograferen, waarmee alle details duidelijk naar voren komen, waarmee kleuren worden weergegeven zoals ze echt zijn.

Hoe en waar begin ik ? Wie kan mij hierbij helpen ?

Groeten
    Claudine
    http://www.claudineroelens.com
    Canon Eos 500D kitlens 18-55 IS

Re: Welk toestel is voor mij het meest geschikt ?

Wil je een spiegelreflex of een compact? Je fotografeerd neem ik aan veel binnen? Dan heb je of een goed statief of een lichtsterk objectief nodig. En wat is je budget? Dan kunnen we hier wat makkelijker beoordelen .... voordat er weer aanbevelingen komen van DUIZENDEN euries
    "The only easy day was yesterday"

Comment

Ik wil graag een spiegelreflex. Een statief heb ik al. Op dit moment neem ik de foto's vaak buiten omdat ik dan betere kleuren krijg.
      Budget, ongeveer 1000€

Comment

Als het specifiek is voor je producten zou ik een Nikon D60 met 60mm f2.8 AFS Micro lens aanbevelen.
        Deze lens is een macro lens met als hoofdbedoeling reproducties, zoals schilderijen ed.
        Het is een groot voordeel dat je buiten kan fotograferen , dat spaart strobes.
        De combinatie kost ong. 850 euronen, give or take.

succes, Marc
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Ik zou hetzelfde aanraden. Ideaal zou je nog wat licht enzo moeten bijkopen, maar dan ga je ver buiten budget. buiten fotograferen is dan een goede optie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            Als het specifiek is voor je producten zou ik een Nikon D60 met 60mm f2.8 AFS Micro lens aanbevelen.
            Deze lens is een macro lens met als hoofdbedoeling reproducties, zoals schilderijen ed.

succes, Marc
            Enne als accessoires een grijskaart en een draad ontspanner.

-m-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht

succes, Marc
              Bedankt voor het antwoord, ik ga die camera alvast eens gaan bekijken. Het zou wel fijn zijn als ik ook binnen kon fotograferen, het is niet altijd het geschikte weer om buiten foto's te nemen. Wat zou ik dan allemaal nodig hebben bij het binnen fotograferen ?

Comment

De goedkoopste oplossing zou dan een d90 zijn met dezelfde lens en 2 sb600 flitsen met diffusers of paraplus die je op afstand kan laten triggeren. Dat is al wel redelijk geavanceerde flitstechniek. Dat valt echter wel ruim buiten je budget.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fairydancer Bekijk bericht
                  Bedankt voor het antwoord, ik ga die camera alvast eens gaan bekijken. Het zou wel fijn zijn als ik ook binnen kon fotograferen, het is niet altijd het geschikte weer om buiten foto's te nemen. Wat zou ik dan allemaal nodig hebben bij het binnen fotograferen ?
                  Dicht bij het venster je opstelling maken. als belichting kun je eventueel een bouwlamp nemen (niet te dicht bij de kleding) wegens hitte.
                  een reflector (piepschuim) helpt ook
                  -m-
                  daar het om poppen gaat, denk ik dat dit met een goed statief en een draadontspanner wel moet lukken.
                  Last edited by Nerdifant; 30 mei 2009, 00:43.

Comment

Hoe groot zijn die poppen? Misschien moet je op termijn (tegen de winter b.v.) denken aan een zelfgebouwde ministudio?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Hoe groot zijn die poppen? Misschien moet je op termijn (tegen de winter b.v.) denken aan een zelfgebouwde ministudio?
                      De poppen variëren van 17 cm hoogte tot 60cm. Ik heb ze vroeger nog tot 110cm gemaakt, maar ze worden nu steeds kleiner, lol. De gemiddelde hoogte is wel 32 cm.

Ik heb ooit op ebay een lichttent gekocht, van 80cm hoog, met twee lampen erbij. Maar met mijn compacte digitale camera lijken de foto's en de kleuren gewoon nergens op. Dus ik veronderstel, met een betere camera dat ik dan alsnog iets zou kunnen doen met die lichttent ?

Comment

Zeker! Vooral ook als je in RAW schiet, om achteraf je witbalans e.d. aan te passen.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Zeker! Vooral ook als je in RAW schiet, om achteraf je witbalans e.d. aan te passen.

En ik maar denken dat die tent met lampen de grootste miskoop van mijn leven was !! En hoe je dat ding ooit weer in het tasje krijgt, dat is en blijft mij een raadsel. GElukkig heb ik plaats genoeg om hem platgevouwen langs een muur te zetten.

Comment

Geloof me: je gaat daar nog plezier aan beleven! Voordeel is dat je geen rekening moet houden met weer, tijd van de dag of wat dan ook. Als je over een zolder beschikt, kun je een vaste opstelling maken. En zoals gezegd: in RAW kun je alle nodige belichtingscorrecties maken!

Comment

dat van de grote van de poppen zat ik al een lange tijd aan te denken...
                              Lichttenten zijn denk ik eerder meer voor u en die kan je kopen in verschillende grotes en zoals LesC zegt: het weer heeft dan ook geen invloed meer

Comment

Working...
                              X