Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Huidige prijs, van de 50D (body alleen!) toch, is volgens mij rond de €1100.- Ben ook de prijzen aan het volgen, 't ziet ernaar uit dat die in de nabije toekomst alleen maar zullen stijgen!
(heb, in enkele weken tijd, de prijzen (nogmaals: van de 50D) bij één verkoper zien klimmen van €999.- tot de huidige prijs van €1119.- )
Ken geen zaken in West-Vlaanderen, maar zie hier regelmatig mensen verwezen worden naar Art&Craft bij Gent. Da's natuurlijk Oost-Vlaanderen, maar toch al een stuk dichter dan de zaken bij ons (prov. Antwerpen) in de buurt.
(zie dat Freewillie ook naar A&C verwijst, dus we zitten goed!)
Ik heb me nog vlug een 40D gekocht, bij konijn (700euro), erg lang blijven deze niet meer verkrijgbaar denk ik. Een 50D kost toch nog een pak meer, terwijl hij, voor mij, niet zoveel extra te bieden heeft. Hoewel de AF-fijnafstelling van de 50D wel leuk lijkt om back -of front focusproblemen bij te sturen.
een iets minder bekende zaak in gent dan A&C is fotocenter op de vlasmarkt in gent, veel minder stock maar is meestal goedkoper.fotozaak die al heel lang meedraait
FOTOCENTER Vlasmarkt 2 (bij St. Jacobs) 9000 Gent Tel.: 09/225.10.73. Fax : 09/ 223.80.39. E-mail: fotocenter3@skynet.be · www.fotocenter.be
Zou kunnen dat hij wel nog net in verlof is dit weekend, ben niet zeker
Zoek ergens een winkel die de 40D nog op voorraad heeft, kost tegenwoordig nog maar 650 Euro, en is een dijk van een camera.
Ik had net mijn tweede 40D gekocht als de 50D uitkwam, ikke dus razend , maar bij nader inzicht, en nakijken van de resultaten van de 50D heb ik geen spijt, ik dacht eerst tegen de zomer een van mijn 40D's te verkopen om een 50D te kopen ... maar dat gaat mooi niet door. De 50D is gewoon niet genoeg 'beter' om die extra kost te verantwoorden voor mij.
Mijn volgende stap wordt de 5DII begin volgend jaar, zoveel is zeker (of een 1DIII maar dan moet ik nog veel centjes verdienen )
Ik ga mee met de vorige comentaren. Ik heb zowel de 40D als de 50D. Het zijn alletwee prima toestellen, maar ook ik vind dat de 50D het prijsverschil niet waard is.
Ik heb zeker geen spijt van de aankoop van mijn 50D maar ik ben nog steeds op zoek naar een zeer significant verschil in de foto's genomen met bijde toestellen, maar ik vind ze niet echt. Uiteraard heb je op de 50D een paar leuke dingen zoals het super scherp schermje en zo, maar prijs kwaliteit is de 40D de beste.
Stond net voor dezelfde keuze, heb al veel foto's getrokken met mijn broer zijn 400D en wou graag mijn eigen spiegelreflex.
Wou sowieso een xxD reeks voor de snelheid en de grootte, die voor mij veel beter in de hand ligt.
Na veel opzoekwerk heb ik voor de 40D gekozen, de prijzen zijn sinds de 50D serieus gezakt, en wat ik overal lees is dat het prijsverschil tussen beiden niet wordt goedgemaakt door de extra features van de 50D.
Als je het budget hebt voor een 50D, koop dan een 40D en dan heb je nog wat geld over voor een goede lens
Ik ga mee met de vorige comentaren. Ik heb zowel de 40D als de 50D. Het zijn alletwee prima toestellen, maar ook ik vind dat de 50D het prijsverschil niet waard is.
Ik heb zeker geen spijt van de aankoop van mijn 50D maar ik ben nog steeds op zoek naar een zeer significant verschil in de foto's genomen met bijde toestellen, maar ik vind ze niet echt. Uiteraard heb je op de 50D een paar leuke dingen zoals het super scherp schermje en zo, maar prijs kwaliteit is de 40D de beste.
Groeten,
Rudy
Als amateurfotograaf van o.a. BIF ("Birds in Flight") wil ik upgraden van een 20D naar een 40D of 50D. Autofocussnelheid en croppen zijn (voor mij) belangrijk. Glaswerk zijn Canon "L" lenzen. Mijn vraag is dus : zie je een merkbaar verschil als je cropt tussen de 40D en 50D (idem dito voor de autofocussnelheid) ?
2 mogelijke redenen waarom je voor een 50D zou moeten gaan ipv 40D:
-Je kan op hogere ISO (tot 12800 dacht ik) schieten.
-Ondersteunt UDMA CF kaartjes, dus als je snel in RAW na elkaar schiet, is dat wel een heel groot voordeel (mit je CF kaartjes het ook ondersteunen).
Als bovenstaande zaken toch niet belangrijk voor je zijn, dan zou ik zeker voor een 40D gaan. Er zijn natuurlijk nog andere verschillen zoals het schermpje dat een hogere resolutie heeft en je hebt 50% meer pixels, maar dat zijn eerder bijzaken.
Om nog wat olie op het vuur te gooien in de 40D-50D saga: toen ik mijn toestel kocht bij B&H photo in New York heb ik daar een half uur staan twijfelen tussen die twee. Was eigenlijk voor de 40D gekomen maar de lage dollar maakte de 50D interessant
Toen ik maar bleef twijfelen zei die verkoper plots: If you want a body that lasts more than 6 years, buy the 50D. Hell yeah dat ik een body wil die zo lang meegaat Vermoed dat de processor er voor iets tussenzit
Comment