Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke toestel...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke toestel...

zou ik het beste aankopen. Ik ga me volgende maand mijn eerste spiegelreflex aankopen maar weet absoluut niet meer voor welk merk, laat staan welk type ik zou kiezen. Ik heb vooral al getwijfeld tussen de Sony A700 of de Canon 450D. Mijn max. budget ligt op 1500 euro (wel voor body en eventueel lens als ik geen kit koop). Ik "werk" (wel als hobby, en volg ook avondlessen hiervoor) veel met Photoshop CS4, en één van de verkopers die ik vandaag heb gesproken (heb verscheidene winkels bezocht om te horen wat hun mening is) zei dat voor beeldbewerking zoals PS de Sony A700 echt wel een aanrader is. Ik had niets vernoemt over mijn hobby Photoshop, dus daar kon het niet op gebaseerd zijn. Toch zou ik de meningen eens willen kennen van de kenners op dit forum. Ik sta open voor alle merken/types.

Re: Welke toestel...

Oorspronkelijk geplaatst door mdm74 Bekijk bericht
    Ik "werk" (wel als hobby, en volg ook avondlessen hiervoor) veel met Photoshop CS4, en één van de verkopers die ik vandaag heb gesproken (heb verscheidene winkels bezocht om te horen wat hun mening is) zei dat voor beeldbewerking zoals PS de Sony A700 echt wel een aanrader is.
    Ik snap in de helemaal niet wat de sony beter maakt voor beeldbewerking in Photoshop als een Canon 450D. Ik ga niet pleiten voor 'mijn' merk, maar dat vind ik een heeel vreemd argument.

Beide goeie camera's hoor, maar is dat geen appels met peren vergelijken? Ik ken sony niet goed, maar je kan de A700 misschien best vergelijken met de 40 of 50D denk ik. De A700 is denk ik wat hoger dan de 450D en iets lager dan de 50D.

Belangrijkste om je keuze te maken is 1. budget en 2.wat voor foto's wil je maken (studio, dieren, sport, natuur, macro....). 1.500€ is een heel mooi budget om mee te beginnen, maar alles zal er vanaf hangen waarvoor je de camera wil gebruiken...

greetz,
    www.fotopie.be
    Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieternlt Bekijk bericht
      Ik snap in de helemaal niet wat de sony beter maakt voor beeldbewerking in Photoshop als een Canon 450D. Ik ga niet pleiten voor 'mijn' merk, maar dat vind ik een heeel vreemd argument.

Beide goeie camera's hoor, maar is dat geen appels met peren vergelijken? Ik ken sony niet goed, maar je kan de A700 misschien best vergelijken met de 40 of 50D denk ik. De A700 is denk ik wat hoger dan de 450D en iets lager dan de 50D.

Belangrijkste om je keuze te maken is 1. budget en 2.wat voor foto's wil je maken (studio, dieren, sport, natuur, macro....). 1.500€ is een heel mooi budget om mee te beginnen, maar alles zal er vanaf hangen waarvoor je de camera wil gebruiken...

greetz,
      Ja ik ben dus compleet leek op dit vlak...
      Ik zou het voornamelijk gebruiken in het "dagelijkse" leven, dus geen studio ofzo. Ik zou hiermee foto's nemen van kinderen, onze katten, als we op reis gaan voor natuur enz...

Comment

A700 is inderdaad een iets hoger gepositioneerd toestel (40d achtig). Je zal een iets moeilijkere leercurve hebben dan met de 450D (meer instellingen mogelijk), maar heeft zeker geen voordeel in fotoshop.

Voor de rest kan ik het alleen maar aanraden natuurlijk. De prijs is ontzettend gedaald (allee, toch in december 2008 toen ik hem kocht) en is toch net iets beter dan de betere instapper.

Maar de 450D is ook een zeer goed toestel hoor. Andere worden trouwens niet meer gemaakt.
        Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

dan zal het voornamelijk afhangen van je voorkeuren Dat maakt het wel moeilijk om advies te geven, want slechte body's worden er tegenwoorig weinig gemaakt

Neem vooral in de winkels de verschillende body's eens vast. Speel er wat mee en denk eens na welk merk je het beste mee weg kunt. Bekijk ook welke lenzen ze zoals aanbieden voor dat merk. Als je zowat 'vanalles' wil fotograferen kan je best een kit kopen met twee lenzen van 18 tot 200mm. Als je veel op feestjes wil fotograferen misschien een externe flits om via het plafond te flitsen.

Vergeet in je budget zeker geen plaats te houden voor een goeie tas (lowepro ofzo), geheugenkaartjes, filter (polar), misschien een statief...

greetz,
          www.fotopie.be
          Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

Bedankt alvast voor de reacties.. Wat betreft een fototas, geheugenkaartje enzo... daar wordt rekening mee gehouden Is zelfs niet onmogelijk om dit buiten dat budget van max. 1500 euro aan te kopen De belastingen hebben nml heel goed gespaard voor mij

Comment

Voor 1500€ zou ik kiezen voor een Nikon D90 + 18/200 + wat accessoires.
              Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

Comment

vergeet niet dat je nu een keuze maakt voor een merk,dat je vaak aan het merk vast zit.
                kijk vooral naar de objectieven welke je in de toekomst eventueel wil kopen,en maak dan nog eens een berekening bv een macro objectief .
                dan kan een nu voordelige aankoop wel eens een stuk duurder worden.(ken de prijzen van de sony objectieven niet)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieternlt Bekijk bericht
                  Ik snap in de helemaal niet wat de sony beter maakt voor beeldbewerking in Photoshop als een Canon 450D.
                  omdat er veel slechtere foto's uit komen......
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luna-L Bekijk bericht
                    Voor 1500€ zou ik kiezen voor een Nikon D90 + 18/200 + wat accessoires.
                    Ik was net aan het zien naar de Nikon D90, omdat ik daarstraks in een andere winkel daar boekjes met uitleg heb gekregen van dit toestel...
                    Hmmm...nu wordt het enkel maar moeilijker hahaha.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      omdat er veel slechtere foto's uit komen......
                      Hahahaha

Is hij zo slecht dan?? Tja....wie weet bedoelde de verkoper wel dat er inderdaad meer "geprutst" moet worden aan de foto's van de Sony A700....

Comment

Niks over de kwaliteit van de Sony, maar ik zou dan toch gaan voor een Nikon D300 eventueel met een Tamron 17-50 2.8 erop. Bij een gebruikerstest in What Digital Camera werd de Nikjon 3x 1 en de Sony 3 x 2, verder scoort de Nikon in bijna alle testen net iets beter en heeft LV en AF-tuning en ik ben er niet zeker van of de Sony dat wel heeft.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Vergeet het toestel van sony...

Er zijn 2 merken die er bovenuit schieten: Canon of Nikon.

Voor er weer een zoveelste oorlog uitbreekt over Canon vs Nikon, mijn voorkeur gaat uit naar Canon :-).
                          Bij Canon zou ik opteren om ergens nog 2de hands of ergens in een winkel waar er nog een grote stok is een 40D op de kop te tikken, goede camera en moet niet veel onderdoen t.o.v. 50D.

Omdat je met een crop body zit en je heel wat geld hebt bespaard op je Body (40D is een iets ouder model) zou ik qua lens voor de 17-55 2.8 IS gaan. Volgens vele de best all-round lens voor crop cameras.

Juist opgezocht: bij cameranu.nl kun je nog een 40D kopen, nieuw voor 659 euro.
                          de 17-55 2.8 IS kost daar 817 euro.

Met deze combo ben je heel goed gesteld en heb je al semi-pro materiaal in je handen.(Ik ken professionele fotografen die deze combo 2maal hebben en alleen hierbij streven).

Hopelijk ben je hier al wat mee geholpen, als je nog vragen hebt, stel gerust!
                          -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

Comment

Stop aub met die nikon s aan te prijzen de topic starter wil een objectieve kijk begint met een sony en canon.
                            Geef dan ook goede redenen voor andere toestellen te vergelijken.
                            DE MIJNE WAREN rijs klasse 1000 euro voor body
                            keus 50d canon/nikon D90

doorslag was de te kleine body van de nikon en ook de prijs/kwaliteit van de lenzen
                            nikon heeft geen alternatief voor de 100- 400 van canon met een zelfde prijs klasse
                            enz,enz topic starter zou beter zijn prioriteiten moeten vernoemen.
                            Last edited by daimyo; 25 april 2009, 20:00.

Comment

Nou, ik vind de D90 niet te klein hoor, wel kleiner dan de Canon body's, maar dat vind ik net fijner. Een D40/60 is wel iets te klein, ja.

En is de 80/400 geen alternatief voor de 100/400?
                              Niet de snelste om te focussen, maar verder is er niets mis mee denk ik.
                              Ik heb ooit hier of op dpreview foto's gezien van een airshow gemaakt met de 80/400, dus blijkbaar is ie daar toch snel genoeg voor.

Natuurlijk moet je uitkijken voor je over een merk beslist.
                              Een groot voordeel van Canon vind ik de f4L lenzenreeks (16/40-24/105-70/200), waar Nikon geen alternatief voor heeft.
                              Voor iemand die later full frame wil gaan als hobbyist vind ik deze lenzen ideaal.
                              Bij Nikon zit je momenteel meteen bij het gekende trio f2.8 lenzen (14/24-24/70-70/200).
                              Prachtlenzen, maar duur, groot en zwaar.
                              Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

Comment

Working...
                              X