Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

analoog fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: analoog fotografie

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Enne, als er binnenkort geen 35mm film meer geproduceert wordt ?

Of zit dat er nog niet aan te komen ?
    Voor de komende tientallen jaren hoef je daar niet bang voor te zijn.

Comment

Ben zelf nogal fan van de olympus OM serie en pentax takumar.
      Die lenzen zn rete goed vooral de zuiko.

Voor de rest vind ik alles niet slr veel interessanter. rangefinders, half beeld slr's en een hoop steengoede compacts. Omdat je dan slr kwaliteit compact hebt, (wat digitaal nog niet mogelijk is).
      Ben zelf nogal bezig met olympus compacts uit de jaren 60/70. Je vindt ze voor 20 euro, hebben lichtmeter en maken zowel op vlak van bouwkwaliteit als beeldkwaliteit moes van digitale compacts.
      Schiet ongeveer een filmpje per maand.

オリンパス 404 Not Found:404 Not Foundのページです。

zulke spullen en er zijn er veeeeeel
      grote verschil is dat al die toestellen gemaakt zijn om foto's te maken en lang mee te gaan.
      Vandaag zijn de meeste toestellen ontworpen om te verkopen, en nooit echt goed zodat je snel een nieuwe wil.
      Leica III's zijn geschift, kleiner en sterker als de M serie. Maar gebruik het niet zoveel, scherpstellen is niet zo handig, ook geen lichtmeter.

Als je een toestel hebt gekozen, zoek je er best wat info over op. Bijna elk toestel heeft een paar mindere kantjes waar je op moet letten bij aankoop bvb. de batterij is niet meer verkrijgbaar, de lichtmeting werkt op zonneenergie en de cellen kunnen zijn op enz...
      Last edited by Pen F; 24 mei 2009, 14:22.
      http://aljocha.tumblr

Comment

Ok, hartelijk dank voor jullie input!
        Ik ga alles nog eens rustig bekijken

Mijn voorlopig laatste vraag:
        Ik heb al 10-tallen tutorials gevonden op youtube voor het ontwikkelen van een zwart-wit rolletje. Het lijkt inderdaad best mee te vallen (al zou ik graag eens bij iemand langsgaan die het allemaal eens voordoet).
        Deze tutorials stoppen echter allemaal bij de negatieven, ze tonen niet hoe je de foto's moet printen. Misschien zoek ik op de verkeerde termen?

Thomas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pen F Bekijk bericht
          Voor de rest vind ik alles niet slr veel interessanter. rangefinders, half beeld slr's en een hoop steengoede compacts.
          Dan kom je wel in een ander soort discussie terecht.
          Probleem met de oude compacts is dat er meer rotzooi tussen zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Krasser Bekijk bericht
            Dan kom je wel in een ander soort discussie terecht.
            Probleem met de oude compacts is dat er meer rotzooi tussen zit.
            Ja er is een hoop brol die je niet moet kopen, er zijn een paar legendes waar je veel te veel voor zult betalen (leica M, sommige Nikon F, sommige zuiko lenzen) en dan is er een hoop steengoed materiaal dat je voor een prikje kan kopen (moet wel in goede conditie zijn).
            http://aljocha.tumblr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thomasbaerten Bekijk bericht
              Ok, hartelijk dank voor jullie input!
              Ik ga alles nog eens rustig bekijken

Mijn voorlopig laatste vraag:
              Ik heb al 10-tallen tutorials gevonden op youtube voor het ontwikkelen van een zwart-wit rolletje. Het lijkt inderdaad best mee te vallen (al zou ik graag eens bij iemand langsgaan die het allemaal eens voordoet).
              Deze tutorials stoppen echter allemaal bij de negatieven, ze tonen niet hoe je de foto's moet printen. Misschien zoek ik op de verkeerde termen?

Thomas
              moeilijk is het niet (het gevaarlijkste is dan ook al achter de rug).
              Geen idee waar je woont... (kan handig zijn om eens bij iemand te gaan kijken)
              ik print zelf in de academie en ze gaan dat daar waarschijnlijk niet zo leuk vinden als ik zomaar volk begin mee te brengen
              hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Ik woon in Bilzen, maar ik heb eigen vervoer, dus ik wil best wel naar de uithoeken van Limburg rijden :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pen F Bekijk bericht
                  Ja er is een hoop brol die je niet moet kopen, er zijn een paar legendes waar je veel te veel voor zult betalen (leica M, sommige Nikon F, sommige zuiko lenzen) en dan is er een hoop steengoed materiaal dat je voor een prikje kan kopen (moet wel in goede conditie zijn).
                  Voor een beginner is het lastig om het kaf van het koren te scheiden. Daarom raadde ik ook een relatief nieuwe F3 of FM2N aan. De FM3A is nog nieuwer maar te duur.

Nog wat interessante linkjes..

Voor als je voor Nikon gaat..

Comment

Ik woon in Bilzen, maar ik heb eigen vervoer, dus ik wil best wel naar de uithoeken van Limburg rijden :-)
                    Ik doe het wel eens voor op de Academie van Hasselt als je wil.

-m-
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Thomas,

als je bilzen - scherpenheuvel ziet zitten, ik kan je wel eens tonen hoe je een filmpje moet ontwikkelen, dat gebeurt hier nog regelmatig :-) Je kan ook eens rondneuzen op APUG.org , daar gaat het alleen over analoge fotografie.

hoe dan ook, succes!!! het is een leuk iets!!!

uithoek limburg?? daar ben je hier net voorbij!!!! :-) ik woon op 100 m van de grens limburg vlaams-brabant af en die 100 m zou je niet mogen tegenhouden he.;-)
                      Last edited by TomStr; 24 mei 2009, 16:38.
                      De gustibus et coloribus non est disputandum
                      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                        Ik doe het wel eens voor op de Academie van Hasselt als je wil.

-m-
                        Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                        Thomas,

als je bilzen - scherpenheuvel ziet zitten, ik kan je wel eens tonen hoe je een filmpje moet ontwikkelen, dat gebeurt hier nog regelmatig :-) Je kan ook eens rondneuzen op APUG.org , daar gaat het alleen over analoge fotografie.

hoe dan ook, succes!!! het is een leuk iets!!!

uithoek limburg?? daar ben je hier net voorbij!!!! :-) ik woon op 100 m van de grens limburg vlaams-brabant af en die 100 m zou je niet mogen tegenhouden he.;-)
                        Bedankt alletwee voor het aanbod!
                        Kan ik bij jullie ook zien hoe je een foto print (zwart-wit)? Dan kan ik dat ook al leren.

Comment

Bedankt alletwee voor het aanbod!
                          Kan ik bij jullie ook zien hoe je een foto print (zwart-wit)? Dan kan ik dat ook al leren.
                          of course. schiet maar een filmpje vol, kodak tri-x bv.

-m-
                          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                            of course. schiet maar een filmpje vol, kodak tri-x bv.

-m-
                            Oh, geweldig!
                            Het zal wel pas zijn voor na 18 juni, ik zit namelijk nu in de blok.
                            Ik zal je tegen midden juni contacteren via PM om iets af te spreken, ok?

Nu dan maar eerst tussen het blokken door uitkijken voor een camera

Héél erg bedankt allemaal! Heb al veel bijgeleerd

Comment

ook hier kan je het magische doka werk nog zien...
                              Maar hasselt is een pak korter bij he...
                              Anders hoor ik het wel.
                              Geniet van de magie en ook ik raad je Tri-x aan, heel goed filmpje!!
                              De gustibus et coloribus non est disputandum
                              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Ik kan een minolta xg-m met standaaard 50mm lens kopen voor 30euro.
                                Is dit een goede prijs?

--> advertentie

Met Sigma 70-200 erbij is het 50 euro, maar ik weet niet of ik deze erbij neem.

Comment

Working...
                                X