Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

upgrade naar 50D - ruis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• upgrade naar 50D - ruis

Hallo,

Ik zou willen upgraden van canon 400D naar 50D. Vermits mijn lenzen niet zo lichtgevoelig zijn (70-300 4-5.6 is usm) en ik geregeld sportfotografie doe is het belangrijk dat ik in wat hogere ISO kan werken. Nu heb ik ergens gehoord dat als je in RAW op halve grootte foto's neemt de ruisverhouding veel beter is dan in volle 15MP grootte. 7,5 MP is voor mij voldoende vermits het niet voor grote afdrukken moet dienen maar meestal gewoon om op het net te zetten.
    Kan iemand mij dit bevestigen of tegenspreken.
    Met vriendelijke groeten,
    Bernus

Re: upgrade naar 50D - ruis

Ik heb geen ervaring met de EOS 50D, maar al wel een 10 jaar ervaring met digitale fotografie, en uw vraag is imho een beetje tegenovergesteld van wat het zou moeten zijn. Je weet waar het schoentje wringt, de optiek, doe dan een upgrade van je optiek, en bent voor jaren gelukkig met een 2,8 optiek. zoek geen nieuwe body voor een optiek waar je niet gelukkig mee bent, zeker de 50 D is erg veeleisend voor de optiek.

Persoonlijk zou ik ook nooit een 15 megapixel kopen om op helft van de grote te gebruiken, een tweedhands 1D mark II is een ideale sportcamera en momenteel te koop tweedehands voor een 1000 euro, die geeft een raw van 8 megapixel (goede pixels) en kan toch zonder probleem 800 ISO aan.

Tot daar mijn visie;

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      Persoonlijk zou ik ook nooit een 15 megapixel kopen om op helft van de grote te gebruiken,
      Tot daar mijn visie;

MVG, Jeff