Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax K7 aangekondigd op 21 mei

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pentax K7 aangekondigd op 21 mei

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    Jamaar de 3 opnames worden meteen , IN camera samengevoegd.Zou eventueel,eventueel,wel eens hele goeie resultaten kunnen opleveren,beter dan het gemiddelde geknoei met maskerlagen en "gommen".

Walter
    Weet ik, maar een goede HDR-prent, kan mij soms uren, dagen kosten, om er een Art van te maken.
    Vermits ik nooit iets IN cam gebruik, zal dit nu ook niets worden, denk ik.
    Ik ben een super perfectionist, die steeds goed weet wat ze wil, als eindresultaat!
    Geen enkele In-cam setting, kan dit invullen, in mijn plaats.
    Ik zou het trouwens ook niet willen.
    Voor anderen zal dit leuk meegenomen speelgoed zijn, veronderstel ik dan toch!
    Zoals ik hier al eens vermeld heb, staan er "voor mij althans" 75 % toeters en bellen teveel op de huidige Dslr’s, die nooit door mij gebruikt worden.
    Maar bon, menig foto-amateur, zal er blij mee zijn veronderstel ik, dan zo.

veronique
    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
      Weet ik, maar een goede HDR-prent, kan mij soms uren, dagen kosten, om er een Art van te maken.
      Vermits ik nooit iets IN cam gebruik, zal dit nu ook niets worden, denk ik.
      Ik ben een super perfectionist, die steeds goed weet wat ze wil, als eindresultaat!
      Geen enkele In-cam setting, kan dit invullen, in mijn plaats.
      Ik zou het trouwens ook niet willen.
      Voor anderen zal dit leuk meegenomen speelgoed zijn, veronderstel ik dan toch!
      Zoals ik hier al eens vermeld heb, staan er "voor mij althans" 75 % toeters en bellen teveel op de huidige Dslr’s, die nooit door mij gebruikt worden.
      Maar bon, menig foto-amateur, zal er blij mee zijn veronderstel ik, dan zo.

veronique
      dedju, ge maakt ne mens toch nogal benieuwd naar jou werk hoor, als ik dat allemaal zo hoor.....
      http://www.jvs-photography.be/

Comment

Ik vind het jammer dat de in-camera HDR enkel een JPG resultaat oplevert en niet in RAW werkt. Ik had ergens gehoopt dat er net zoals met de multi-exposure toch een beeld in het RAW formaat kon worden geproduceerd. Ok, dat is volgens de definitie van RAW natuurlijk ook geen echte RAW, maar 't is wel een 12bits beeld en dat scheelt toch. Een 12bit output in HDR zou handiger zijn om het effect achteraf nog wat te kunnen temperen/versterken.

Maar op je PC kan je altijd net iets meer natuurlijk. Bvb: met de LR/Enfuse plug-in die ik momenteel in Lightroom draai worden beelden die uit de hand werden geschoten netjes gealigneerd, volgens wat ik zag doet de in-camera HDR dat niet.

Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
          dedju, ge maakt ne mens toch nogal benieuwd naar jou werk hoor, als ik dat allemaal zo hoor.....
          Hier ook dedju, maar dan voor de K-7 en de twee primes waar ze mee bezig was.
          00.00 Gone

Comment

Nu ik toch ingelogd ben
            Enig idee of de Live-view verbeterd zal zijn op de K-7?
            SF
            00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
              Hier ook dedju, maar dan voor de K-7 en de twee primes waar ze mee bezig was.
              Welke twee primes? De enige objectieven die komende zijn, zijn de stofdichte spatwaterbestendige 18-55 en 50-200. De fameuze gelekte roadmap (als je die bedoelt?) behoort tot het rijk der fabeltjes.

Nu ik toch ingelogd ben
              Enig idee of de Live-view verbeterd zal zijn op de K-7?
              SF
              Ja, dat lijkt wel zeker.

Wim
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                Welke twee primes? De enige objectieven die komende zijn, zijn de stofdichte spatwaterbestendige 18-55 en 50-200. De fameuze gelekte roadmap (als je die bedoelt?) behoort tot het rijk der fabeltjes.
                Deze 2 http://forum.belgiumdigital.com/f35/...es-264955.html
                van de 4 primes die ik eventueel zou aankopen bij de K-7
                15mm,55mm,70mm,200mm
                Lijkt mij nog een goed draagbare set.

Ja, dat lijkt wel zeker.

Wim
                Ik ben K-7 koper denk ik.
                Zowat een tegendraadse forel en koppig merk, daar hou ik wel van.
                Mijn Canon 70-200 F4L IS kan ik eventueel verkopen.
                Het wordt tijd dat ik mij eens goed verwen, trouwens.
                Enig idee van beschikbaarheid?
                SF
                00.00 Gone

Comment

Deze 2 http://forum.belgiumdigital.com/f35/...es-264955.html
                  van de 4 primes die ik eventueel zou aankopen bij de K-7
                  15mm,55mm,70mm,200mm
                  Lijkt mij nog een goed draagbare set.
                  Ah ja, de 55 en de 200 zijn inderdaad pareltjes. Maar die zijn inmiddels al even verkrijgbaar hoor. Ik heb beiden kort mogen gebruiken en vond ze alle twee uitmuntend. Maar ik ben persoonlijk meer gevonden voor de limited reeks (zoals de 15 en de 70 die je vermeldt) waarvan ikzelf de DA15 en de DA21 heb (naast de drie FA limiteds: 31, 43 en 77). Die passen voor mijn gevoel beter op de compactere K-7. Maar da's natuurlijk sterk gerelateerd met m'n "stijl".

Ik ben K-7 koper denk ik.
                  Zowat een tegendraadse forel en koppig merk, daar hou ik wel van.
                  Mijn Canon 70-200 F4L IS kan ik eventueel verkopen.
                  Het wordt tijd dat ik mij eens goed verwen, trouwens.
                  Enig idee van beschikbaarheid?
                  SF
                  Normaal komt de K-7 ergens binnen dit en een maandje op de markt me dunkt. Ik hoop 'm zelf ten laatste half juli te hebben.

Wim

Comment

Ah ja, de 55 en de 200 zijn inderdaad pareltjes. Maar die zijn inmiddels al even verkrijgbaar hoor. Ik heb beiden kort mogen gebruiken en vond ze alle twee uitmuntend. Maar ik ben persoonlijk meer gevonden voor de limited reeks (zoals de 15 en de 70 die je vermeldt) waarvan ikzelf de DA15 en de DA21 heb (naast de drie FA limiteds: 31, 43 en 77). Die passen voor mijn gevoel beter op de compactere K-7. Maar da's natuurlijk sterk gerelateerd met m'n "stijl".
                    Bestaat er dan een 55 en 200 Limited?

Normaal komt de K-7 ergens binnen dit en een maandje op de markt me dunkt. Ik hoop 'm zelf ten laatste half juli te hebben.

Wim
                    Dat valt nog mee.

Bedankt Wim
                    SF
                    00.00 Gone

Comment

Bestaat er dan een 55 en 200 Limited?
                      LOL, neen, natuurlijk niet. Maar dat bedoel ik ook, mijn "stijl" behoeft niet echt een 55 of een 200 mm, meer niet.

Beide zijn DA* glas. De limiteds zijn beperkt tot een 15, 21, 35, 40 en 70mm. En natuurlijk de 31, 43 en 77 uit de FA jaren. Ik heb met de 15, 21, 31, 43 en 77 genoeg. En als ik echt langer wil (wildlife) dan moet dat ineens min 300mm zijn...

Wim

Comment

LOL, neen, natuurlijk niet. Maar dat bedoel ik ook, mijn "stijl" behoeft niet echt een 55 of een 200 mm, meer niet.

Beide zijn DA* glas. De limiteds zijn beperkt tot een 15, 21, 35, 40 en 70mm. En natuurlijk de 31, 43 en 77 uit de FA jaren. Ik heb met de 15, 21, 31, 43 en 77 genoeg. En als ik echt langer wil (wildlife) dan moet dat ineens min 300mm zijn...

Wim
                        Misverstandje, het ging over je fotografische stijl, begrijp ik nu.
                        Wim, ik dacht even met een snob te doen te hebben die enkel met AL glas wou werken.
                        De 55 en 200 * zijn vrij compact en de 55 komt er vooral voor de snelheid van F1.4.
                        Zoomlenzen wil ik niet meer enkel primes.
                        Dus als je binnenkort een lelijkaard met een K-7 ziet en 4 pirmes, dan ben ik het.
                        SF
                        00.00 Gone

Comment

Laatste nieuws. De K-7 zou vanaf 27 juni te koop zijn in Japan...

Wim

Comment

Zit er bij de Pentax K-7 ook een softwarematige remote-controle, zoals bij de Canon Eos reeks?
                            Die van Canon is uitmuntend vinden ze hier op de club.

De K-7 ziet er wel aangenaam compact uit, tegenover de concurrentie.

Raf voor SF
                            00.00 Gone

Comment

Zit er bij de Pentax K-7 ook een softwarematige remote-controle, zoals bij de Canon Eos reeks?
                              Die van Canon is uitmuntend vinden ze hier op de club.

De K-7 ziet er wel aangenaam compact uit, tegenover de concurrentie.

Raf voor SF
                              De Pentax Remote Assistant software is een gratis download op de Pentax site voor voorbije camera's (vb: versie 3.51 voor de K20D), maar het is niet duidelijk of er voor de K-7 een nieuwe aangepaste versie komt. Ik veronderstel van wel maar er is tot nu geen officiële communicatie rond gebeurd.

Ik kan de kwaliteit van de remote software niet beoordelen vermits ik nooit deze van Canon gebruikte, en het ook lang geleden is dat ik de Pentax software gebruike (ik herinner me overigens ook niet meer met welke van de 3 Pentax DSLRs die ik tot nu had).

Wim

Comment

De Pentax Remote Assistant software is een gratis download op de Pentax site voor voorbije camera's (vb: versie 3.51 voor de K20D), maar het is niet duidelijk of er voor de K-7 een nieuwe aangepaste versie komt. Ik veronderstel van wel maar er is tot nu geen officiële communicatie rond gebeurd.

Ik kan de kwaliteit van de remote software niet beoordelen vermits ik nooit deze van Canon gebruikte, en het ook lang geleden is dat ik de Pentax software gebruike (ik herinner me overigens ook niet meer met welke van de 3 Pentax DSLRs die ik tot nu had).

Wim
                                Uw affiniteit en informatiebronnen met het merk Pentax blijken vrij ver te gaan.
                                Is er ook een zakelijke infobron, verbinding en interesse, of is het puur speurwerk via het net?
                                In ieder geval U bent steeds goed op de hoogte, waarvoor dank, Wim.

Nog een vraagje als het kan.
                                De meeste merken maken nu ook APS-C gerichte optieken die niet voor 35mm formaat bedoeld of echt geschikt zijn.
                                Bij Pentax vind ik dit niet direct terug, of vergis ik mij?

Raf’ke voor Stone
                                00.00 Gone

Comment

Working...
                                X