Re: Pentax K7 aangekondigd op 21 mei
Ik denk dat Pentax gewoon niet de mogelijkheden heeft op de kleine markt van de 135formaat DSLRs te spelen. Uiteindelijk vertegenwoordigt dit een erg klein aandeel van de totale DSLR verkopen, en ik denk dat Pentax realistisch moet zijn in die zin dat ze initieel hoogstens hetzelfde marktaandeel zullen halen als dat in de APS-C markt. Ik ga het niet uitrekenen, maar dat vertaalt zich m.i. niet in voldoende verkochte camera's om uit de kosten te geraken.
Pentax is daarentegen al lang van plan in de digitale middenformaat markt te stappen, en heeft daar welk al in geïnvesteerd. Als er al een Pentax met een grotere sensor zal komen, dan zal het de 645D zijn. In de MF markt kan Pentax relatief gezien op meer aanhangers rekenen dan in de huidige 135formaat DSLR markt, en daar is de kans groter op succes. Of de 645D er echt komt is nog wat anders, maar de kans is wel groter (of minder klein ).
Wim
Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree
Bekijk bericht
Pentax is daarentegen al lang van plan in de digitale middenformaat markt te stappen, en heeft daar welk al in geïnvesteerd. Als er al een Pentax met een grotere sensor zal komen, dan zal het de 645D zijn. In de MF markt kan Pentax relatief gezien op meer aanhangers rekenen dan in de huidige 135formaat DSLR markt, en daar is de kans groter op succes. Of de 645D er echt komt is nog wat anders, maar de kans is wel groter (of minder klein ).
Wim
Comment