Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax K7 aangekondigd op 21 mei

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Pentax K7 aangekondigd op 21 mei

Pa gaat toch als eerste het kitje nemen: Pentax K-7 + 18-55 WR
    Die nieuwe WR lens kan van pas komen bij druiper city-fotografie en mocht de K-7 dan toch tegenslagen is de situatie nog omkeerbaar zonder teveel kapitaalverlies.
    Tja vaders, ge moet ze fel in de gaten houden.
    Rafke voor Stone
    00.00 Gone

Comment

Juist wat k-7 foto's binnengekregen van een ex forumlid.
      ‘Yes’ K-7 verkocht.
      SF
      00.00 Gone

Comment

Hallo iedereen,

Een vraagje voor degenen die zich al zouden hebben ingelezen in de manual ...

Als ik het goed voor heb kan je in live view het scherpstelpunt absoluut vrij verplaatsen en bepalen. Klopt, ja? Kan je aan dat scherpstelpunt dan ook een lichtmeting (vb. spot) koppelen? Lijkt me immers wel interessant om vanop statief bloemen of stillevens te fotograferen.

Alvast bedankt en groetjes,
        Yves
        Niet geschoten is altijd mis ...

Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
          Hallo iedereen,

Een vraagje voor degenen die zich al zouden hebben ingelezen in de manual ...

Als ik het goed voor heb kan je in live view het scherpstelpunt absoluut vrij verplaatsen en bepalen. Klopt, ja? Kan je aan dat scherpstelpunt dan ook een lichtmeting (vb. spot) koppelen? Lijkt me immers wel interessant om vanop statief bloemen of stillevens te fotograferen.

Alvast bedankt en groetjes,
          Yves
          Hoi Yves,

Ik checkte nog even snel, en ik heb niets in de handleiding gelezen dat erop zou wijzen dat de lichtmeting anders zou werken in Live View mode. Het lijkt erop dat je beschreven manier van werken ook in live view perfect zou werken.

Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Ik heb de K-7 nu ook gezien en vooral gehoord.
            Heuse ervaring dat nieuwe ontspannergeluid, héél opmerkelijk.
            Mirror time/black- out is subliem te noemen
            Niets meer met de vorige Pentaxen te maken, vind ik.
            SF
            00.00 Gone

Comment

Anyhow, mijn*ist-DL is verkocht en dus gaat de K-7 binnekort in mijn handen zijn
              Ik ben echt beniewd ernaar, heb eigenlijk nog niks van reviews of zo gezien.
              Weet iemand waar ik meer info dan enkel previews kan vinden?
              PENTAX *ist DL + 2GB SD Card + SMC PENTAX-DA 1:3.5-5.6 18-55mm AL + Sigma 70-300mm F4-5.6 DG MACRO + Sigma 50mm 1:2.8 DG MACRO + METZ Mecablitz 48 AF-1 + Lowepro Slinghshot 300 AW http://www.xiribi.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xiribi Bekijk bericht
                Anyhow, mijn*ist-DL is verkocht en dus gaat de K-7 binnekort in mijn handen zijn
                Om ter eerst?

Ik ben echt beniewd ernaar, heb eigenlijk nog niks van reviews of zo gezien.
                Weet iemand waar ik meer info dan enkel previews kan vinden?
                Neen, alles en overal Pré's (voorlopig)
                Deze morgen wel een site gevonden met samples jpg en raw
                SF
                00.00 Gone

Comment

Deze, soort van Review en de bewuste samples.
                  SF
                  00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                    Om ter eerst?

Neen, alles en overal Pré's (voorlopig)
                    Deze morgen wel een site gevonden met samples jpg en raw
                    SF

Ik was bij Fotorubens verleden week en toen wisten ze nog niet wanneer die binnen ging komen!
                    Ik ben echt benieuwd, heb hem zelfs nog niet in het echt gezien
                    PENTAX *ist DL + 2GB SD Card + SMC PENTAX-DA 1:3.5-5.6 18-55mm AL + Sigma 70-300mm F4-5.6 DG MACRO + Sigma 50mm 1:2.8 DG MACRO + METZ Mecablitz 48 AF-1 + Lowepro Slinghshot 300 AW http://www.xiribi.be

Comment

Ik was bij Fotorubens verleden week en toen wisten ze nog niet wanneer die binnen ging komen!
                      Ik ben echt benieuwd, heb hem zelfs nog niet in het echt gezien
                      Ik zal u een F’kes verlichten, zie
                      Een verassend compact zwart doosje met een immens grote prisma en hij maakt een ontspannergeluid alsof dat iemand krasloten aan het nakijken is!
                      … en dat is geen grap, hoor.
                      De mirror is speedy mirrorezzz.
                      SF
                      00.00 Gone

Comment

Ik zal u een F’kes verlichten, zie
                        Een verassend compact zwart doosje met een immens grote prisma en hij maakt een ontspannergeluid alsof dat iemand krasloten aan het nakijken is!
                        … en dat is geen grap, hoor.
                        De mirror is speedy mirrorezzz.
                        SF
                        HAHAHAHA,
                        Dat was de beste uitleg ooit
                        Gij zou in een fotowinkel moeten werken
                        Ik kan niet wachten totdat ik ze is kan gebruiken.
                        @SF - Ga jij die ook kopen?

Comment

@SF - Ga jij die ook kopen?
                          Volgens mijn zoon zeker, ja!!
                          Volgens mij, zou het wel eens kunnen, ja?
                          Sowieso, moest het doorgaan, dan wordt het de 2de Pentax leveringsvloedgolf.
                          Bij de eerste modellekes valt tijdens het ontspannen de lens, eraf.
                          SF
                          00.00 Gone

Comment

Sowieso, moest het doorgaan, dan wordt het de 2de Pentax leveringsvloedgolf.
                            Bij de eerste modellekes valt tijdens het ontspannen de lens, eraf.
                            SF
                            Awel, dat heb ik al meer gehoord.
                            Een maat van mij heeft mij zelfs geadviseerd van die pas tegen het eind van het jaar, begin volgend jaar te kopen, dan zijn er wat probs hersteld of nieuw firmwares of zo.
                            Tja, allemaal goed en wel maar mijn *IST is verkocht dus dan zou dat betekenen dat ik tot eind van het jaar geen camera zou hebben en dat gaat een beetje moeilijk!

Comment

Lekker afzien.
                              Ik verwacht dat de 2de ronde al tegen Augustus of ten laatste Septembus zal zijn.
                              Dit naargelang, de éérste startronde.
                              SF
                              00.00 Gone

Comment

Zowel m'n *istDS, K10D als K20D waren 1ste ronde, en in geen van de drie gevallen heb ik enig probleem ondervonden. Enkel de K10D deed wat moeilijk toen ik er de eerste SDM objectieven op zetten, maar die bestonden zelfs nog niet toen ik de K10D een half jaar eerder kocht. Simpel onderhoudje bij DB en 't was opgelost.

M'n K-7 zal (als alles goed gaat) ook eentje uit de eerste batch zijn. Allez, niet dé eerste, want die wordt momenteel verkocht in Japan, voor zover ze al niet uitverkocht zijn.

Wim
                                Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Working...