Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 500d vs Nikon D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon eos 500d vs Nikon D90

Oorspronkelijk geplaatst door mental-marco Bekijk bericht
    Je hebt het ook over problemen met de 40D. Ik ben erg benieuwd over welk probleem dit gaat, heb er zelf namelijk nog geen problemen mee gehad.
    De gevreesde Error 99. Niet erg hartverwarmend, vrees ik.
    Aan de andere kant, de thread over de Err.99 op de 40D, en andere op het BD-forum, vertegenwoordigt natuurlijk hoofdzakelijk de 40D-bezitters die problemen hebben of gehad hebben. Zo kan het lijken dat IEDEREEN die fout meemaakt, en dat is natuurlijk niet waar. Ben wel benieuwd naar foutencijfers (b.v. 1%, 5%, 10%...), maar weet niet of we die cijfers ooit gaan kennen.

Ikzelf heb sinds kort de 50D. Komende van de 350D is dit een fantastische stap voorwaarts.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dennis_l Bekijk bericht
      voor mij geen probleem hoor, je pakt wat het beste in je hand ligt, en waar je je het beste mee voelt, en voor mij is dat canon, voor jou nikon
      --
      occazie is zeker interessant, hou je nog wat geld over voor lenzen, geheugenkaarten, opbergtas,....... krijg je nog geen stress?

de nieuwprijzen verschillen ook wat: konijnberg:
      40d = € 710,75
      50d= € 955.80 (als je voor canon gaat, het overwegen waard.)
      90d= € 890,72
      500d : 799 volgens studio 73, geen info op konijn

in elk geval, met geen van allen zal je een slechte koop doen, best even naar de winkel en ze even vastnemen.
      ik weet niet waar jij kijkt, maar prijs van D90 in NL is ongeveer 700 euro. Is toch wel een heel groot verschil
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
        Zijn er hier mensen die bij Art & Craft gekocht hebben? En hoe viel (valt) dat mee? Is er een goeie dienst na verkoop? Kan ik daar terecht met vragen na de aankoop? (bij vele winkels zien ze je nadat je betaald hebt liever gaan dan komen).
        Je merkt het, nog vele vragen, maar daarvoor dienen forums toch hé
        Ja, Ik koop alles bij Art & Craft. Mooie winkel, goede service en sterke prijzen. Ik heb er mijn 70-200 f2.8 L goedkoper gekocht dan bij de grote uit Antwerpen. Meestal is de prijs een € 15-20 duurder, maar het bespaart je de verplaatsing.

Mijn Sigma 24-70 f2.8 had een scherpstelprobleem en dat is vlot geregeld via Art & Craft, waar ik de lens gekocht had. Dik tevreden dus.

Over het gebruiksgemak, elke stap naar boven verbeterd de bediening.

Stap je over van een bridge op een XXXD model van Canon, dan is het gebruiksgemak een pak groter.

XXXD naar XXD is opnieuw een grote stap voorwaarts.

Vraag is natuurlijk wat het je financieel gezien waard is, alhoewel de 40D nu toch wel zeer interessant geprijsd staat tov de XXXD modellen.
        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
          Het is ondertussen al je 4e thread die je opstart omtrend een eventuele aankoop van een DSLR, mocht elk lid dat doen, het zou hier een schone boel worden. Volg eens mijn advies op, ga eens naar één van die winkels. En nog een gratis tip, er zijn jammer genoeg af en toe D90 die terugmoeten naar NIKON, f e e meldingen, dus koop dicht bij huis, anders is je kleine financiele voordeel meteen een nadeel.
          Dat is inderdaad zo, ik ben nagenoeg zeker van mijn aankoop, en dan plots spreek ik iemand of lees ik iets wat me weer doet twijfelen. Maar ik zal eens langs Art&Craft in Mariakerke stappen om de toestellen ook eens te 'voelen'.
          Er is in de streek van Sluis (Nederland) eventueel geen goeie fotozaak? Als het prijsverschil met Belgie zo groot is is het voor mij een kleine verplaatsing om even tot daar te rijden.
          Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

In Oostburg en Terneuzen heb je Foto Verschoore, maar je kan natuurlijk ook gewoon bestellen bij KE in Capelle.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hier nog een tevreden gebruiker van een D90, gewoon een fantastisch toestel en heel compleet (movie-mode, bruikbare hoge ISO, etc...).

Comment

Als je voor Canon gaat, zou ik eerder naar de XXD reeks kijken. Nikon, Canon of wat anders, maakt geen zier uit, je ziet hier van alle merken prachtplaatjes passeren. 't Is nog altijd het manneke die de foto maakt.
                Probeer eens een paar merken uit en koop gewoon waar je 't liefst mee werkt.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Vergeet ook niet dat de D90 een 2e schermpje bovenaan heeft. Naast de extra info daarop oogt het toestel toch ook wat professioneler.

De 'overovergrootvader' van zowel de Nikon (wijlen Nikon D50) en de Canon (wijlen 350d) hadden nog een extra scherm (bovenaan ofwel achterkant zoals bij de Canon).

R
                  Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
                    Als het prijsverschil met Belgie zo groot is is het voor mij een kleine verplaatsing om even tot daar te rijden.
                    maar ook de garantie periode is verschillend...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                      Naast de extra info daarop oogt het toestel toch ook wat professioneler.
                      Jup.. dat is de reden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        maar ook de garantie periode is verschillend...
                        Hoe bedoel je? Heb je minder garantie in Nederland of zo?
                        Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

veel plaatsen in Nederland bieden maar 1 jaar garantie, in België is het meestal 2 jaar (als de winkeliers aankopen via het officiële kanaal)

R
                          Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                            veel plaatsen in Nederland bieden maar 1 jaar garantie, in België is het meestal 2 jaar (als de winkeliers aankopen via het officiële kanaal)

R
                            Bijna in heel Nederland maar 1 jaar garantie; In belgie zijn ze verplicht van 2 jaar te geven. Toch wel handig een jaar meer vind ik.

Groeten Dirk
                            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                              Bijna in heel Nederland maar 1 jaar garantie; In belgie zijn ze verplicht van 2 jaar te geven. Toch wel handig een jaar meer vind ik.

Groeten Dirk
                              Bij heel veel zaken kun je er 1 jaar of meer garantie bij kopen voor een paar tientjes. Dus nog altijd goedkoper dan in belgie, tenminste als die 900 euro in belgie de laagste prijs is
                              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Working...
                              X