Heb van mijn zoon een camera ( PowerShot A95 ) gekregen die af en toe slechte foto's weergaf?
Wat gaan surfen op het net en dit gevonden:
Details van het probleem:
In sommige, zeer zeldzame gevallen, kunnen bij een hoge temperatuur of luchtvochtigheid gedeelten van de interne bedrading van de CCD's loslaten in producten die een afwijkende beelduitvoer hebben.
Als dit defect optreedt, wordt het signaal in de opnamemodus niet goed uitgevoerd vanuit de CCD.
Afbeeldingen worden niet weergegeven
Kleuren van de afbeeldingen wijken af
Afbeeldingen worden vervormd weergegeven
Dit kan leiden tot de hierboven genoemde beeldafwijkingen op het LCD-scherm.
Oplossing:
Gebruikers die deze problemen ervaren bij hun apparaat, kunnen het beste contact opnemen met de dichtstbijzijnde Canon-onderhoudsdienst.
De camera zou nu ongeveer 3,5 jaar oud zijn.
Een mail gestuurd naar het erkende reparatieatelier ETB van Canon in Roozendaal.
Canon stelt er zich garant in, om in dit geval de herstelling gratis te doen.
Dus camera opgestuurd en een van de dagen krijg ik hem terug.
Ook moest er een onderdeel besteld worden.
Wat gaan surfen op het net en dit gevonden:
Details van het probleem:
In sommige, zeer zeldzame gevallen, kunnen bij een hoge temperatuur of luchtvochtigheid gedeelten van de interne bedrading van de CCD's loslaten in producten die een afwijkende beelduitvoer hebben.
Als dit defect optreedt, wordt het signaal in de opnamemodus niet goed uitgevoerd vanuit de CCD.
Afbeeldingen worden niet weergegeven
Kleuren van de afbeeldingen wijken af
Afbeeldingen worden vervormd weergegeven
Dit kan leiden tot de hierboven genoemde beeldafwijkingen op het LCD-scherm.
Oplossing:
Gebruikers die deze problemen ervaren bij hun apparaat, kunnen het beste contact opnemen met de dichtstbijzijnde Canon-onderhoudsdienst.
De camera zou nu ongeveer 3,5 jaar oud zijn.
Een mail gestuurd naar het erkende reparatieatelier ETB van Canon in Roozendaal.
Canon stelt er zich garant in, om in dit geval de herstelling gratis te doen.
Dus camera opgestuurd en een van de dagen krijg ik hem terug.
Ook moest er een onderdeel besteld worden.
Comment