Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon 5D Mark II

    Oorspronkelijk geplaatst door Franske Bekijk bericht
    Waar is deze te koop aan zo'n prijs?
    Dat vroeg ik mij ook af, dan twijfel ik niet langer....
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

    Comment


    • Re: Canon 5D Mark II

      Dat vroeg ik mij ook af, dan twijfel ik niet langer
      Hier is er nog één die niet zou twijfelenmaar ja er wordt zoveel gezegt he
      Franske
      Fuji + glas.

      Comment


      • Re: Canon 5D Mark II

        Volgens mij is de 5DII een zaaalige camera!
        Video functie is gewoon geweldig, wie neemt er met een compactje soms filmkes.... ik denk iedereen... Wel, moest ik dit kunnen met een reflexcamera, ik zou nogal een gat in de lucht springen! Daarbij, je bent niet verplicht van het te gebruiken he, je bent ook niet verplicht van live view te gebruiken. Apprecieer gewoon de vooruitgang van de technologie en ik zou er niet te veel woorden aan vuil maken.

        Waar het om gaat is IQ, en de 5dII zal dat wel hebben. Testfoto's zullen binnenkort wel vanalles duidelijk maken, maar volgens mij brengt canon niets op de markt wat echt slechter gaat zijn dan de originele 5D.

        Wat ik wel spijtig vind is de 21 MP, wie echt pro fotograaf is koopt gewoon een 1D reeks, of een 1Ds. Ik denk dat zo'n 16MP perfect had geweest. Dan kan je nog voldoende croppen en hou je genoeg MP over om degelijke afdrukken mee te maken.

        Nog even iets klein: ikzelf heb een geboren voorliefde voor de merken die ik koop. Om maar iets te zeggen: ik vind de flitsers van canon er mooier uitzien dan die van nikon, sorry maar dat is mijn mening. Aan al die overgestapt zijn van canon naar nikon, geef gegronde kritiek, zonder arrogant over te komen, en (langs beide kanten), wees vriendelijk voor elkaar. Ooit komt er zéker een Nikon, FF, met ook 20+ MP, wat gaan we dan zeggen... Dus wees blij dat er een 5DII is, en al denk je dat het een domme camera is, koop hem dan niet, maar veroordeel geen mensen die hem wel leuk vinden en hem wel willen kopen, waar ik niet mee wil zeggen dat je je mening niet mag geven
        Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
        BLOG

        Comment


        • Re: Canon 5D Mark II

          Ik ben het volledig eens met Mr. Magic!
          Trouwens, toen de 5D uitkwam was er ook veel negatiefs te lezen terwijl deze camera nu toch wel zijn plaatsje bewezen heeft!
          Ik ben in ieder geval tevreden over mijn 5D en voor de 5DII ben ik in blijde verwachting.
          Groetjes, Beauke
          Mijn foto's

          Comment


          • Re: Canon 5D Mark II

            Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
            Nog even iets klein: ikzelf heb een geboren voorliefde voor de merken die ik koop. Om maar iets te zeggen: ik vind de flitsers van canon er mooier uitzien dan die van nikon, sorry maar dat is mijn mening.
            Zegt iemand met een Metz flitser.

            En dat mensen tegen dingen zijn op een toestel die ze niet gaan gebruiken vind ik eigenlijk wel logisch. Dat zijn extra dingen die voor een deffect aan uw toestel kunnen zorgen. Zou toch niet leuk zijn dat je uw toestel een paar weken kwijt bent omdat er fout zit in iets wat je niet gebruikt maar dat wel invloed heeft op de werking van de rest van je toestel.
            Stel u voor je koopt een nieuwe fiets en de verkoper zegt. Evolutie he meneer, we zetten daar nu standaard een motor op. Dan kan je wanneer je wil deze gebruiken als brommer. Oeps probleem met de motor en je wiel blokkeerd. Fiets binnen en je kan hem niet meer gebruiken door iets wat je niet wou. Tof he?
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

            Comment


            • Re: Canon 5D Mark II

              ik vind metz flitsers qua design even mooi als de speedlights ja. Ik ben ook nog maar een student, de metz is destijds gekocht geweest omdat hij wat meer kracht heeft en zo'n 60 euro goekoper was.
              Mijn metz flitser werkt trouwens perfect samen met mijn camera en lenzen, wat iets volledig anders is dan vb een sigma/tamron lens met de flitser (dit kan ik wel niet bewijzen, maar op het forum wordt er genoeg over verteld).
              Sorry, maar uw vergelijking met de fiets en de bromfiets is toch een volledig andere markt. Vergelijk het eerder met andere soorten spitstechnologie, vb de dvd-hdd recorders ofzo, weet ik veel, toen dvd spelers uitkwamen stond met ook sceptisch tov van recorders die video konden omzetten in dvd, of hdd recorders waarna men nadien dvd's van kon schrijven. Dat werd ook allemaal met argusogen in het oog gehouden, maar nu is dit zo ingeburgerd.... Net hetzelfde me blu-ray discs, of dit gaat doorbreken en de dvd gaat wegblazen weet niemand, maar de wereld en de technologie zit nu eenmaal vol evolutie.
              edit: uw vergelijking past wel bij de duurdere koersfietsen: vb de technologie van de schakelsystemen. (hoewel dit toch nog anders is dan de spitstechnologische producten).
              Last edited by Mr.Magic; 22 september 2008, 15:56.
              Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
              BLOG

              Comment


              • Re: Canon 5D Mark II

                Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
                ik vind metz flitsers qua design even mooi als de speedlights ja. Ik ben ook nog maar een student, de metz is destijds gekocht geweest omdat hij wat meer kracht heeft en zo'n 60 euro goekoper was.
                Mijn metz flitser werkt trouwens perfect samen met mijn camera en lenzen, wat iets volledig anders is dan vb een sigma/tamron lens met de flitser (dit kan ik wel niet bewijzen, maar op het forum wordt er genoeg over verteld).
                Sorry, maar uw vergelijking met de fiets en de bromfiets is toch een volledig andere markt. Vergelijk het eerder met andere soorten spitstechnologie, vb de dvd-hdd recorders ofzo, weet ik veel, toen dvd spelers uitkwamen stond met ook sceptisch tov van recorders die video konden omzetten in dvd, of hdd recorders waarna men nadien dvd's van kon schrijven. Dat werd ook allemaal met argusogen in het oog gehouden, maar nu is dit zo ingeburgerd.... Net hetzelfde me blu-ray discs, of dit gaat doorbreken en de dvd gaat wegblazen weet niemand, maar de wereld en de technologie zit nu eenmaal vol evolutie.
                edit: uw vergelijking past wel bij de duurdere koersfietsen: vb de technologie van de schakelsystemen. (hoewel dit toch nog anders is dan de spitstechnologische producten).
                Maakt toch niet uit met wat je de vergelijking maakt, als iets wat je niet nodig hebt ervoor zorgt dat je toestel niet meer werkt is dat dom.
                Wil je iets meer in de technologie sector... wel stel dat ik een pc koop en heb geen klank nodig heb en ze verkopen mij toch een met een soundkaart. De soundkaart zorgt dat mijn systeem crashed...
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment


                • Re: Canon 5D Mark II

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
                  Waar het om gaat is IQ, en de 5dII zal dat wel hebben. Testfoto's zullen binnenkort wel vanalles duidelijk maken, maar volgens mij brengt canon niets op de markt wat echt slechter gaat zijn dan de originele 5D.
                  Ja, wat is echt slechter?
                  Het is wel goed bekend dat door de grote pixels van de 5D veel lenzen beter performeerden.
                  Door de pixelgrootte nu te verkleinen, wordt dit terug op de helling gezet.

                  Ik heb net een 17-40 gekocht.
                  *Wim* stelt dat die op 1DsIII (zelfde sensor) slechter performeert dan op de 5D.
                  Da's voor mij dan slechter.

                  Ik ben niet van plan om peperdure top lenzen te gaan kopen ( de 17-40 is nota bene ook genen brol) omdat die alleen voldoende oplossend vermogen hebben om deze sensor tot zijn recht te laten komen.
                  Die zal dan met die peperdure lenzen wel beter performeren, maar daar heb ik niets aan.

                  Het is dus ook geen kwestie van: als je geen 21 MP nodig hebt, gebruik die dan niet want je krijgt zowiezo wel de negatieve effecten van kleine pixels.
                  Last edited by PSG; 22 september 2008, 16:21.

                  Comment


                  • Re: Canon 5D Mark II

                    Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                    Maakt toch niet uit met wat je de vergelijking maakt, als iets wat je niet nodig hebt ervoor zorgt dat je toestel niet meer werkt is dat dom.
                    Wil je iets meer in de technologie sector... wel stel dat ik een pc koop en heb geen klank nodig heb en ze verkopen mij toch een met een soundkaart. De soundkaart zorgt dat mijn systeem crashed...
                    Er staan op een DSLR nog wel functies op die bijna niemand gebruikt, waar ligt de grens ?

                    Dan koop je toch gewoon dat toestel niet als dat je slecht uitkomt, deze of gene functie, je weet toch voor dat je het koopt wat de mogelijkheden zijn en je houdt de vrije keuze.

                    Comment


                    • Re: Canon 5D Mark II

                      Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                      Zegt iemand met een Metz flitser.

                      En dat mensen tegen dingen zijn op een toestel die ze niet gaan gebruiken vind ik eigenlijk wel logisch. Dat zijn extra dingen die voor een deffect aan uw toestel kunnen zorgen. Zou toch niet leuk zijn dat je uw toestel een paar weken kwijt bent omdat er fout zit in iets wat je niet gebruikt maar dat wel invloed heeft op de werking van de rest van je toestel.
                      Stel u voor je koopt een nieuwe fiets en de verkoper zegt. Evolutie he meneer, we zetten daar nu standaard een motor op. Dan kan je wanneer je wil deze gebruiken als brommer. Oeps probleem met de motor en je wiel blokkeerd. Fiets binnen en je kan hem niet meer gebruiken door iets wat je niet wou. Tof he?
                      Ik vind het een vorm van snobisme, tegen alle flauwekulfuncties
                      Bevalt me wel overigens.

                      Ik blijf in kopersstaking.

                      Comment


                      • Re: Canon 5D Mark II

                        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                        Ik blijf in kopersstaking.
                        Daar zal niemand van wakker liggen ...

                        Comment


                        • Re: Canon 5D Mark II

                          je kan gewoon niet rond technologische evolutie, punt gedaan.
                          Wat die 21 MP betreft ga ik volledig akkoord, ik had ook liever wat minder pixels gezien.
                          Ik ken technisch niet genoeg van die pixeldikte, ik snap het logische wel natuurlijk, maar ik weet niet wat die digic 4 processor gaat doen. Deze gaat geen wonderen doen, maar canon lanceert het product toch met beloftes dat op hoge iso's de foto's nog zeker zouden voldoen.
                          Even duidelijk: ik vind het geweldig spijtig van de 21MP, maar ik vind niet dat je een camera zo moet gaan afbreken vanwege een nieuw snufje, de videorecording.
                          By the way: bij mij gaat het niet om wat een metz flitser doet met een canon-body, ik heb er in mijn eerste post nog niet eens een woord over gerept. Het kwam tersprake na mijn stelling dat als je eenmaal een merk gekocht hebt, je automatisch vanuit het onderbewuste veel positiever gaat aankijken tegen dingen van hetzelfde merk, terwijl je dat bij andere merken zeker niet hebt. Ik had het in geen geval over incompatibiliteit tussen systemen. Mijn excuses moest dat zo overgekomen zijn.
                          Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                          BLOG

                          Comment


                          • Re: Canon 5D Mark II

                            Het eerst wat de meesten zullen doen, is de file resizen!
                            Ik heb een zware PC en de Ds³ foto's worden "als eerste" verkleind naar een workable formaat!

                            SF
                            00.00 Gone

                            Comment


                            • Re: Canon 5D Mark II

                              Stel: je koopt een 5D MkII, maar je gebruikt het toestel permanent op sRAW1 (toch nog 10MP), omdat je 21MP echt teveel van het goede vindt.

                              Zal een 17-40 dan nog even goed presteren als op de 5D MkI ?
                              M.a.w. zullen oplossend vermogen van de lens en diffractie dan ook minder kritisch worden dan op 21MP en terug vergelijkbaar zijn met wat de 5D MkI presteerde in dit verband ?

                              Ik ben nl. geïnteresseerd in een FF camera wegens de kleine DOF, grote zoeker, "rustiger" foto's (wordt door sommigen toch subjectief beweerd) en weer te kunnen werken zoals in het analoge tijdperk (geen "crop" factor).

                              Maar... 21MP interesseren mij hoegenaamd NIET.
                              Ik tracht m'n compositie al bij de opname zo goed mogelijk te hebben, zodat er zelden moet bij-gecropt worden.
                              10-12MP is voor mijn gebruik ideaal. JPG opnamen gebruik in niet.

                              Daarom hoop ik dat de 5D MkII op sRAW1 minder kristisch zal omgaan met lenzen (oplossend vermogen en diffractie).
                              Ik zou er dan m'n hand niet voor omdraaien om continu in sRAW1 te fotograferen.
                              Greetz Geert.
                              Canon gerief...

                              Comment


                              • Re: Canon 5D Mark II

                                Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                                Stel: je koopt een 5D MkII, maar je gebruikt het toestel permanent op sRAW1 (toch nog 10MP), omdat je 21MP echt teveel van het goede vindt.

                                Zal een 17-40 dan nog even goed presteren als op de 5D MkI ?
                                M.a.w. zullen oplossend vermogen van de lens en diffractie dan ook minder kritisch worden dan op 21MP en terug vergelijkbaar zijn met wat de 5D MkI presteerde in dit verband ?

                                Ik ben nl. geïnteresseerd in een FF camera wegens de kleine DOF, grote zoeker, "rustiger" foto's (wordt door sommigen toch subjectief beweerd) en weer te kunnen werken zoals in het analoge tijdperk (geen "crop" factor).

                                Maar... 21MP interesseren mij hoegenaamd NIET.
                                Ik tracht m'n compositie al bij de opname zo goed mogelijk te hebben, zodat er zelden moet bij-gecropt worden.
                                10-12MP is voor mijn gebruik ideaal. JPG opnamen gebruik in niet.

                                Daarom hoop ik dat de 5D MkII op sRAW1 minder kristisch zal omgaan met lenzen (oplossend vermogen en diffractie).
                                Ik zou er dan m'n hand niet voor omdraaien om continu in sRAW1 te fotograferen.
                                Dat zal enkel de praktijk uitwijzen.
                                Ttussen de 5D en Ds Mk³ is er veel vershil op dat gebied! (primes, aan te raden)
                                SF
                                00.00 Gone

                                Comment

                                Working...
                                X