Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Canon EOS 1000D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

    Dan nog is een prijsverschil van 80 euro op een apparaat (for fun) van 500+ euro voor het krijgen van een betere versie een TE klein verschil...twijfelaars blijven dan twijfelen...

    Maar het is afwachten wat de camera straks in de internetshops gaat doen qua prijs
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
      Ik vind het raar dat Canon zo lang gewacht heeft om een dergelijk model uit te brengen. Want deze onderverdeling hebben ze in het film tijdperk ook altijd gehad. En de concurrentie heeft ondertussen ook al jaren modellen in dit segment.

      Nu maar hopen dat ze ook in de rest van hun DSLR onderverdeling het film tijdperk gaan kopieren. Ik zit namelijk al meer dan 5 jaar op iets te wachten
      Ik vermoed dat je wacht op de '3D' .

      Dit betekent misschien wel dat ze de xxD reeks later wat (EDIT : fundamenteel) gaan upgraden. Ze hebben een schitterende 1.3 crop sensor, en ze gebruiken deze nu enkel in de 1D, terwijl ze tot nu, elke sensor-maat in 2 modellen aanbieden (1.6 voor xxxD, xxD en FF voor 5D en 1Ds). Dus misschien dat ze een kleine shift gaan doorvoeren : 1.6 voor xxxxD en xxxD, 1.3 voor xxD en 1D en FF voor 5D en 1Ds.
      Lijkt me wel leuk dat ze van de 50D een 1D-light gaan maken, dus een 1.3 crop, 5 fps (1 digic-processor ipv 2), ongeveer 10 mpix, of eventueel 12 vanwege commerciële redenen, maar niet echt noodzakelijk voor mij. Als je de high-iso beelden bekijkt die van de 1D komen, hmhmmm.
      Enfin, ik ben maar aan het fantaseren zenne, ik heb zeker geen indicatie die in die richting wijst, maar geheel onlogisch lijkt het me niet. Dan moeten ze wel hetzelfde slimmigheidje uithalen als Nikon heeft gedaan met de D3. Daar kan je de lenzen die voor APS-C zijn gemaakt toch nog gebruiken, mits beperkingen natuurlijk. Ik kan me wel voorstellen dat de mensen die geïnvesteerd hebben in EF-S lenzen zich anders wel in de kou gezet voelen. Dus ik zal maar wat blijven dromen zeker...
      Last edited by stapperke; 10 juni 2008, 13:08.
      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

        Canon richt z'n pijlen met deze camera echt wel op het compactjespubliek, getuige daarvan deze afbeelding

        En ik die dacht dat de optische zoeker net een argument was om op dSLR over te schakelen. Enfin, het algemeen nut van live view stel ik niet in vraag, het is een erg handige functie in sommige situaties...

        Ik denk dat het gebruiksgemak doorslaggevend is voor het succes van dergelijke instapmodellen, dat wordt dus nog even afwachten.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

          Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
          Canon richt z'n pijlen met deze camera echt wel op het compactjespubliek, getuige daarvan deze afbeelding
          Hmm, als Canon bij de 1000D zo'n blondine bijlevert, wil ik die camera wel overwegen
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

            Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
            Als ik die prijzen zie, dan zou ik wat opleggen (+/-80euro voor de IS-kit) en een 450D kopen.

            Het is natuurlijk afwachten wat de effectieve prijs zal zijn als hij in de winkelrekken ligt.
            Prijsverschil body bij lancering is EOS 450D ( 749€ ) => EOS 1000D (549€)

            D.w.z. normaal in de winkel een prijsverschil van 200 euro... Wat op zich toch al meer de moeite is.

            Ik vrees wel dat er ni veel volk hier op BD op dat toestel aan het wachten was

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

              Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
              Canon richt z'n pijlen met deze camera echt wel op het compactjespubliek, getuige daarvan deze afbeelding
              Wat is er mis aan dat meisje?
              Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                Prijsverschil body bij lancering is EOS 450D ( 749€ ) => EOS 1000D (549€)

                D.w.z. normaal in de winkel een prijsverschil van 200 euro... Wat op zich toch al meer de moeite is.

                Ik vrees wel dat er ni veel volk hier op BD op dat toestel aan het wachten was

                Ik heb de 450D + 18-55 IS kitlens gekocht voor 725€ ...

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
                  Wat is er mis aan dat meisje?
                  Met dat meisje niets, maar de manier waarop ze de camera bediend ...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

                    Oorspronkelijk geplaatst door woolfie Bekijk bericht
                    Ik heb de 450D + 18-55 IS kitlens gekocht voor 725€ ...
                    Er zijn catalogus-prijzen (lanceringsprijzen) en winkelprijzen...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                      Ik vrees wel dat er ni veel volk hier op BD op dat toestel aan het wachten was
                      Dat weet ik nog zo niet.
                      Je valt hier over de deelnemers die een eerste dslr gaan kopen en raad vragen. Of vallen die niet onder het volk op BD ?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

                        Oorspronkelijk geplaatst door woolfie Bekijk bericht
                        Met dat meisje niets, maar de manier waarop ze de camera bediend ...
                        Die mag mijne "camera" wel eens komen bedienen zenne...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

                          Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                          Dat weet ik nog zo niet.
                          Je valt hier over de deelnemers die een eerste dslr gaan kopen en raad vragen. Of vallen die niet onder het volk op BD ?
                          das waar...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

                            Dat denk ik ook...met zo'n prijsverschil gaan ze niet enkel de strijd aan met de concurrenten op de SLR markt...maar ook de bridge markt zal klappen gaan krijgen denk ik...

                            Tenminste voor die consumenten die toch wat vooronderzoek doen voor ze wat kopen (degenen op BD bijvoorbeeld dus...)
                            Mijn objectieven zijn all round...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

                              My 2 cents; Canon speelt het link. Ze deden deze stunt al eens met de 300D; een entry-point SLR "voor de massa".

                              Iedereen zijn SLR! En daarna... kassa kassa. Want ja, het glasservies is ieteke duurder ee?

                              Vanuit economisch standpunt (marktaandeel/winstcijfers); niet slecht gezien.

                              Maar de mensen die al "gelokt" zijn (waaronder yours truly) blijven inmiddels op hun honger zitten. Waar blijft die 5DmkII? Waar blijft de 1DmkIII met degelijke AF? Enz...
                              http://www.theafricabug.com

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

                                Tjah...daar moet echt in ontwikkeld worden he...dit is meer assemblage en marketing als ontwikkeling

                                Denk je nu ook echt dat die verwijzing naar de 1000D in de help-files "per ongeluk" was? Canon heeft gewoon een erg goede marketing afdeling

                                Gaat overal zo als er (veel) geld verdiend moet worden...

                                Persoonlijk ga ik meestal liever voor de underdog
                                Mijn objectieven zijn all round...

                                Comment

                                Working...
                                X