Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik twijfel...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik twijfel...

    Hallo, na een aantal jaren een 350d te hebben gebruikt ben ik toe aan een upgrade. Nu is mijn oog gevallen op de 40d van canon of de al wat oudere nikon d200. Ik heb al glaswerk voor de canon, maar heb een paar keer een d200 vastgehouden en die is toch zonder meer ook erg solide.
    Wat zouden jullie doen? Bij het vertrouwde merk blijven of toch switchen naar de semi-pro van nikon?

    mvgr
    Camera: [Fujifilm s9500] Flits: [Metz 36 c2] Filter: [Hoya UV] Softbox: [Lumiquest Ultrabounce]

  • #2
    Re: Ik twijfel...

    Ik zou niet twijfelen, je hebt al Canon-lenzen, met een 40D kan je direkt verder zonder dat je extra moet investeren in ander glas.

    Neem eens een 40D vast, je zal merken dat die zeker niet moet onderdoen voor een D200, ook niet wat de beeldkwaliteit betreft.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Ik twijfel...

      Ik ben toch tevreden van mijn 40 D, toch ook een semi-pro toestel en erg solide, en je hebt al Canon glas, dus zeker niet twijfelen.
      Canon 40 D/EF-S 17-85 mm IS USM/ zonnekap/ EF 70-200 mm f/4 L IS USM/ circ.pol.filter BW/opzetflits 430 EX/ omnibounce.

      Comment


      • #4
        Re: Ik twijfel...

        Alles hangt er natuurlijk van af welke lenzen je reeds in je bezit hebt. heb je de normale kitlenzen van Canon dan hangt er je eigenlijk niks tegen om te kiezen voor Nikon, Sony, ... voor een upgrade toestel omdat die toestellen toch eigenlijk maar tot hun recht komen met betere lenzen. Dezelfde kitlenzen gebruiken op de 40D zou ik persoonlijk toch spijtig vinden.

        Comment


        • #5
          Re: Ik twijfel...

          Ik gebruik zeker geen kitlens... heb een 28-105 usm II. 50 mm 1.4 usm en een flutlens van tamron die ik bijna nooit gebruik 70-200mm macro .
          aar vroeg mij gewoon af of het beeldkwaliteit van nikon nou nog scheelde op de canon 40d. Maar heb ff zitten rekenen, als ik over ga op nikon zal mij dat weer bakken geld kosten, terwijl ik de lenzen al heb voor canon is idd zonde, het was gewoon mijn nieuwschierigheid en indruk die ik had van de nikon dat ik daar aan zat te denken.
          Camera: [Fujifilm s9500] Flits: [Metz 36 c2] Filter: [Hoya UV] Softbox: [Lumiquest Ultrabounce]

          Comment


          • #6
            Re: Ik twijfel...

            Pas wel op dat het niet blijft knagen...

            Ik bedoel het subjectieve gevoel dat je beter voor Nikon had kunnen kiezen.
            Want overstappen zal in de toekomst wellicht lastiger worden.

            Kijk eens wat de lenzen op marktplaats doen.
            Ik ben op zoek naar een MB-20.

            Comment


            • #7
              Re: Ik twijfel...

              drie jaar met een 350D gewerkt, zou dan niet twijfelen een gewoon bij je merk blijven.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Ik twijfel...

                hmzzz ik denk dat ik bij de canon blijf Ik hoop inderdaad niet dat het gevoel blijft knagen, ik heb een collegafotograaf die gebruikt een fuji s5pro. Zijn er hier mensen met ervaring met de s5pro?
                Camera: [Fujifilm s9500] Flits: [Metz 36 c2] Filter: [Hoya UV] Softbox: [Lumiquest Ultrabounce]

                Comment


                • #9
                  Re: Ik twijfel...

                  Oorspronkelijk geplaatst door pacaskurban Bekijk bericht
                  hmzzz ik denk dat ik bij de canon blijf Ik hoop inderdaad niet dat het gevoel blijft knagen, ik heb een collega fotograaf die gebruikt een fuji s5pro. Zijn er hier mensen met ervaring met de s5pro?
                  Ik heb zowel de S3 Pro als de S5 Pro gehad, beide uitmuntende camera's, maar eerder naar de trage kant wanneer je in raw trekt, kleuren bij Fuji zijn in mijn ogen nog steeds de beste van alle toestellen die ik heb gehad.
                  Dit is natuurlijk het voordeel van Nikon lenzen, ze passen ook op de Fuji DSLR toestellen die je nu heel voordelig kan kopen, een S5 gaat tegenwoordig nieuw voor rond de 800€ over te toonbank, als je weet dat dat een dik jaar geleden nog 1700 à 1800€ geweest is.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik twijfel...

                    Ik heb vorige week eens met de Canon 40D mogen werken.
                    Camera ligt ook goed in de hand en hij maakt voortreffelijke beelden. Over de bediening was ik iets minder tevreden maar dat zal wel geheel aan mij liggen.
                    Persoonlijk denk ik dat je voor de D200 niet perce hoeft te switschen van Canon naar Nikon. Iets heel anders is het wanneer je naar de nieuwste techniek wil gaan D300 of D700.

                    Ondanks dat ik Nikon heb zou mijn advies dan zijn:
                    Breng nog even 1 1/2 maand het geduld op, er komt nog veel nieuws op de Photokina en wie weet is er wel iets aantrekkelijks voor je bij en zo niet de 40D en de D200 lopen niet weg.
                    mvg
                    Antoine

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik twijfel...

                      Hallo ben ik weer kon het geduld niet opbrengen.... Heb de 40d in handen gehad en de 450D De 450D is een compacte instapcamera erg mooi trouwens met de nieuwste snufjes... De 40D daarintegen was solide kwam "volwassen" over en lag ontzettend lekker in mijn hand. Toen kwam het punt dat ik dacht... Als ik nou een 450d body koop en een goede lens ben ik het zelfde kwijt als alleen de 40d body. Toen kwam ik tot de conclusie dat ik de 450d ging kopen met een sigma 17-70 2.8-4.5. En heb deze combinatie vervolgens gekocht.
                      Ik wacht de komende tijd ff af wat er in cameraland nog ontwikkeld word. Misschien in de nabije toekomst dat ik toch ga voor een semi-pro toestel. Tot nu toe ben ik erg tevreden over mijn 450d
                      Bedankt allen voor jullie tips!
                      Camera: [Fujifilm s9500] Flits: [Metz 36 c2] Filter: [Hoya UV] Softbox: [Lumiquest Ultrabounce]

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik twijfel...

                        Trouwens is het in belgie ook zo... dat je ontzettend lang moet wachten in de rij voor advies bij fotokonijnenbult?
                        Camera: [Fujifilm s9500] Flits: [Metz 36 c2] Filter: [Hoya UV] Softbox: [Lumiquest Ultrabounce]

                        Comment

                        Working...
                        X