Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Canon EOS 1000D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
    Ik vermoed dat je wacht op de '3D' .

Dit betekent misschien wel dat ze de xxD reeks later wat (EDIT : fundamenteel) gaan upgraden. Ze hebben een schitterende 1.3 crop sensor, en ze gebruiken deze nu enkel in de 1D, terwijl ze tot nu, elke sensor-maat in 2 modellen aanbieden (1.6 voor xxxD, xxD en FF voor 5D en 1Ds). Dus misschien dat ze een kleine shift gaan doorvoeren : 1.6 voor xxxxD en xxxD, 1.3 voor xxD en 1D en FF voor 5D en 1Ds.
    Lijkt me wel leuk dat ze van de 50D een 1D-light gaan maken, dus een 1.3 crop, 5 fps (1 digic-processor ipv 2), ongeveer 10 mpix, of eventueel 12 vanwege commerciële redenen, maar niet echt noodzakelijk voor mij. Als je de high-iso beelden bekijkt die van de 1D komen, hmhmmm.
    Enfin, ik ben maar aan het fantaseren zenne, ik heb zeker geen indicatie die in die richting wijst, maar geheel onlogisch lijkt het me niet. Dan moeten ze wel hetzelfde slimmigheidje uithalen als Nikon heeft gedaan met de D3. Daar kan je de lenzen die voor APS-C zijn gemaakt toch nog gebruiken, mits beperkingen natuurlijk. Ik kan me wel voorstellen dat de mensen die geïnvesteerd hebben in EF-S lenzen zich anders wel in de kou gezet voelen. Dus ik zal maar wat blijven dromen zeker...
    Ja zoiets maar mijn eigen configuratie over wat die 3D nu moet zijn is ook over de jaren heen veranderd.

De lancering nu betekent dat er zeker nog DSLR's van canon dit jaar gelanceerd gaan worden want normalerwijze is het pas in augustus dat ze er mee komen. Maar ik verwacht eerder 5D opvolger tegen dan. Maar misschien bestaat die opvolger wel uit 2 modellen?
    EF-s Lenzen die passen op de FF dat mag je vergeten bij canon vrees ik. Omdat sommige EF-s lenzen gebruik maken van de kleinere spiegel op de crop camera's en de grotere spiegels van de FF modellen dus tegen de lens zou kunnen klappen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
      My 2 cents; Canon speelt het link. Ze deden deze stunt al eens met de 300D; een entry-point SLR "voor de massa".

Iedereen zijn SLR! En daarna... kassa kassa. Want ja, het glasservies is ieteke duurder ee?

Vanuit economisch standpunt (marktaandeel/winstcijfers); niet slecht gezien.

Maar de mensen die al "gelokt" zijn (waaronder yours truly) blijven inmiddels op hun honger zitten. Waar blijft die 5DmkII? Waar blijft de 1DmkIII met degelijke AF? Enz...
      Yep dat heeft ze zeker geen windeieren gelegd met de 300D maar ik denk niet dat het nu zo eenvoudig is als toen. De 300D was een revolutie op prijsgebied. Dat lijkt mij nu niet echt het geval.

Als voor op je honger blijven zitten tja nog goed dat je geen ander merk kocht he want daar wachten we nog op een 5D laat staan een 5D II

Comment

Ongelooflijk aan welk tempo er nieuwe cams uitgebraakt worden....
        Welke impact moet dit niet op het milieu hebben, uiteindelijk worden deze allemaal weggegooid, niet?

Ontopic, deze zal hier wel rond de 450 euro verkocht worden denk ik
        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Er zijn op dit ogenblik goedkopere DSLR's op de markt dan de 450D.
          Door een model te maken dat nog wat goedkoper is dan de 450D, pakken ze bij Canon weer een deeltje terug van de klanten die op zoek zijn naar het goedkoopste toestel.
          Op lange termijn is dat ook een goede zaak voor Canon, eens je met een bepaald merk begint, en je investeert in accessoires (flitser, lenzen), dan is het meestal later ook interessanter om bij dat merk te blijven.

Die 1000D is dus ontworpen om de beginners voor Canon te laten kiezen, net zoals de 300D vroeger.
          Ik heb toen voor Canon gekozen omdat dat het enige merk was dat toen voor mij een "betaalbare" DSLR had (en ik heb er nooit spijt van gehad).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

de eerste vergelijking die ik vinden kon....

als de prijs meevalt....
            'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Ik heb opnieuw te vroeg een 450D gekocht:
              Is nu gelijk verouderd.

Het echt goede nieuws is dat we nu (eventueel) in Augustus en in September nog 2 Canon DSLR kunnen verwachten.

Of een volgende versie van de 5D en/of een volgende versie van de 1DIII.
              Het kan ook de 40D zijn die dan wordt vervangen.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht

Maar de mensen die al "gelokt" zijn (waaronder yours truly) blijven inmiddels op hun honger zitten. Waar blijft die 5DmkII? Waar blijft de 1DmkIII met degelijke AF? Enz...
                Wie zit er nu op z'n honger? Wat heb je nodig om foto's te maken? Is er niet genoeg keuze? Heb je geld teveel (zal ik mijn rekeningnummer geven)?

Ik ben er rotsvast van overtuigd dat een goed oog met een beetje techniek (de 1000d bijvoorbeeld) veel betere foto's maakt dan een techneut (met een 1D whatever bijvoorbeeld) die het niet ziet.

Laat de 5mkII of 3d nog maar een jaartje achterwege, de mijne doet het nog prima!
                Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
                  Wie zit er nu op z'n honger? Wat heb je nodig om foto's te maken? Is er niet genoeg keuze? Heb je geld teveel (zal ik mijn rekeningnummer geven)?

Laat de 5mkII of 3d nog maar een jaartje achterwege, de mijne doet het nog prima!
                  Sinds wanneer moet je iemand anders zijn rekening maken??
                  Iedereen doet met zijn eigen geld toch wat ie zelf wilt zeker???

Je moet anders zelf ook niet klagen als ik je onderschrift lees... "zo'n zwart macbookske, 5D, 5 kilo gLas,... en een G9 om negen keren van de tien bij te hebben"...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                    Sinds wanneer moet je iemand anders zijn rekening maken??
                    Iedereen doet met zijn eigen geld toch wat ie zelf wilt zeker???

Je moet anders zelf ook niet klagen als ik je onderschrift lees... "zo'n zwart macbookske, 5D, 5 kilo gLas,... en een G9 om negen keren van de tien bij te hebben"...

Zijn er vast al ingetuind om hem wat geld over te schrijven op zijn rekening

Neen alle gekheid op een stokje, dit toestel is zoals reeds meermaals gezegd de ideale instap DSLR
                    Was die er een maand eerder geweest weet ik niet of ik nog de olympus had gekocht
                    Het blijft een naam om rekeneing mee te houden, he de canons.
                    Wat er ook gebeurt het zal een slag zijn in sommige hun kamp omwille van de mooie prijs die ze er aan gekoppeld hebben.
                    En nu ook de 18-55 en de 50-250 met IS niet zo duur meer zijn.
                    Begrijp mij nu niet verkeerd he, ik zou mijn olympus niet meer willen missen.
                    Maar als beginner in de DSLR wereld, en waar de meeste hier toch voor canon kiezen is de keus rapper gemaakt.

Comment

Ik zou toch zeker geen Canon kiezen omdat de meesten anderen dat ook doen hoor...

Marktleider zijn zegt meer over de goede marketing dan de kwaliteit van de producten

Enkel als de 1000D de "instap" versie wordt...wat maakt dat de 450D dan? Een "instap pro", een "semi semi prof" of een "luxe instap"?
                      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                        Enkel als de 1000D de "instap" versie wordt...wat maakt dat de 450D dan? Een "instap pro", een "semi semi prof" of een "luxe instap"?
                        Instap (xxxxd) - consumer (xxxd) - prosumer (xxd) - pro (xd)

Lijkt me toch een vrij logische indeling.
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Dat wel, maar hoe staat dat tegenover de concurrentie...dat bedoel ik meer (voor diegene die nog moeten kiezen, nu zie je al eens vreemde vergelijkingen..) Nu kun je de 450D prima naast de instappers/consumers van de concurrentie zetten (en komt dan goed uit de bus...) en waar moeten we dan de 1000D mee vergelijken? Als ik bijv. de Pentax K200D neem zou ik die vergelijken met een 450D en niet met een 1000D...toch? (oke, nu heeft Pentas (nog) geen compleet gamma...)

Bij Nikon...de D60 naast de 1000D en de D80 naast de 450D?

Ik vraag het overigens ook alleen maar omdat ik het zelf ook niet weet hoor...niet om bijdehand te zijn
                          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Na de preview gelezen te hebben, vind ik het al bij al toch een weinig interessante camera. 't Is in essentie een geamputeerde 400D, die nog slechts 1,5 fps haalt in RAW en en het moet stellen met het verouderde af systeem van de 350D. "Less for more" dus.
                            En dat voor een prijs die hoger ligt dan een 400D, en voor amper 50 euro meer heb je een 450D. Nu ja, 't zal wel verkopen en de resterende 400D's zullen wel snel verdwijnen uit de rekken.
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Wie zegt dat je met andere merken op exact hetzelfde niveau moet zitten?

Momenteel zie je altijd de vergelijkingen D60-450D, wat technisch gezien int voordeel van canon is, en qua prijs int voordeel van nikon (en andere merken hebben ook uiteraard ergens hun niveau)

Nu zal er (neem ik aan), een toestel aankomen dat iets onder de D60 technisch zal zitten en ook qua prijs.

Moesten fabrikanten echt hetzelfde toestel uitbrengen zodat de vergelijking enkel nog opt prijsvlak gebeurde, geraken ze binnen het jaar bankroet, of zijn alle kleine spelers direct uit de markt geprijsd door de grotere concurrentie die goedkoper kan produceren.

Comment

van ZDnet:

" De adviesprijs van de EOS 1000D met 18-55 IS lens is 679 euro en voor de body 579 euro. "

hopelijk en waarschijnlijk liggen de verkoopsprijzen wat lager....
                                'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Working...
                                X