Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Canon EOS 1000D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Canon EOS 1000D

    Canon EOS 1000D
    Spiegelreflex digitaal
    EOS 1000D

    Met een 10,1 Megapixel CMOS sensor plus technologie afkomstig van professionele Canon modellen, biedt de EOS 1000D uitzonderlijk EOS fotovermogen in een betaalbare, gebruiksvriendelijke camera.
    Kenmerken

    * 10,1 Megapixel CMOS sensor
    * Maximaal 3 bps
    * 7-punts wide-area AF
    * Self-Cleaning Image Sensor
    * 2,5” LCD-scherm met Live View mode
    * DIGIC III processor
    * SD/SDHC geheugenkaarthouder
    * Picture Styles beeldverwerking
    * Compact en licht in gewicht
    * Compatibel met EF/EF-S objectieven en EX Speedlites

  • #2
    Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

    inderdaad officieel aangekondigd op website van Canon Europe :

    Linkje

    With the lightest body of any digital EOS camera, the EOS 1000D incorporates a range of technologies used in Canon’s professional EOS-1 series cameras, including the DIGIC III image processor, and Live View mode.
    Lol, DPreview vergelijken ze hem al een beetje met de 1D-reeks omdat deze ook DIGIC III en Live View heeft
    Last edited by Hans Swolfs; 10 juni 2008, 07:50.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

      Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
      Lol, DPreview vergelijken ze hem al een beetje met de 1D-reeks omdat deze ook DIGIC III en Live View heeft
      Wat kort door de bocht misschien??
      Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

        Dat wordt dan wel de bocht net missen Ik heb nog effe gegoogled maar nog niets over de prijs gevonden! Ben eens benieuwd!
        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

          Van wat ik hier op uitmaak is dit een samenraapsel van 3 camera's! De 350D (7 AF punten), de 400D (10Mp sensor en sensorreiniging) en de 450D (DIGIC 3, Batterij en geheugenkaartslot). Maar het toestel weegt wel ietsje minder dan de drie voorgaande modellen...
          Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
          Website : http://runaque.deviantart.com/

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

            Misschien hadden ze nog een paar dozen met spare parts over en hebben ze die maar samengevoegd tot een low budget camera om er vanaf te geraken
            As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
            like.no.other

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

              Ik vind het raar dat Canon zo lang gewacht heeft om een dergelijk model uit te brengen. Want deze onderverdeling hebben ze in het film tijdperk ook altijd gehad. En de concurrentie heeft ondertussen ook al jaren modellen in dit segment.

              Nu maar hopen dat ze ook in de rest van hun DSLR onderverdeling het film tijdperk gaan kopieren. Ik zit namelijk al meer dan 5 jaar op iets te wachten

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

                Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                inderdaad officieel aangekondigd op website van Canon Europe :

                Linkje

                Lol, DPreview vergelijken ze hem al een beetje met de 1D-reeks omdat deze ook DIGIC III en Live View heeft
                Het is niet omdat men zegt dat in een Toyota technologie
                van de F1 gebruikt wordt dat het een F1 wagen is!!!
                In de Nikon D60 zit ook technologie van de D3! Is hij daarom vergelijkbaar met de D3

                Hubert
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

                  Inderdaad.
                  Canon had geen instap-dslr meer en het verkoopssuccess van merken die dit wel hadden begon wellicht te knagen. Eigenaardig dat die niet eerder is gekomen.
                  Onderdelen inpassen uit andere toestellen is natuurlijk een prima kostenbesparende strategie. Instappers geven er geen bal om dat er geen nieuwe sensor in zit, dat die image processor al in een ander toestel zat, ...


                  dpreview:
                  List price (EU)

                  • Body only: €549
                  • Kit: €599 (with 18-55 mm lens)
                  • Kit: €649 (with 18-55 mm IS lens)

                  Voorlopig toch wat hoger dan de d60
                  Last edited by pichayandege; 10 juni 2008, 09:48.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

                    Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                    Inderdaad.
                    Canon had geen instap-dslr meer en het verkoopssuccess van merken die dit wel hadden begon wellicht te knagen. Eigenaardig dat die niet eerder is gekomen.
                    Onderdelen inpassen uit andere toestellen is natuurlijk een prima kostenbesparende strategie. Instappers geven er geen bal om dat er geen nieuwe sensor in zit, dat die image processor al in een ander toestel zat, ...


                    dpreview:
                    List price (EU)

                    • Body only: €549
                    • Kit: €599 (with 18-55 mm lens)
                    • Kit: €649 (with 18-55 mm IS lens)

                    Voorlopig toch wat hoger dan de d60
                    Als ik die prijzen zie, dan zou ik wat opleggen (+/-80euro voor de IS-kit) en een 450D kopen.

                    Het is natuurlijk afwachten wat de effectieve prijs zal zijn als hij in de winkelrekken ligt.
                    Mvg Tim

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

                      Blijkbaar een soort van goedkopere 450D, met de sensor en LCD van een 400D. Wel triestig dat ze het AF systeem van de 350D genomen hebben. Het prijsverschil met de 450D lijkt me wel klein om deze 1000D echt interessant te maken.
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

                        Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                        Het is niet omdat men zegt dat in een Toyota technologie
                        van de F1 gebruikt wordt dat het een F1 wagen is!!!
                        In de Nikon D60 zit ook technologie van de D3! Is hij daarom vergelijkbaar met de D3

                        Hubert
                        Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
                        Wat kort door de bocht misschien??
                        hallo, ik zeg ook niet dat ze hem gelijk stellen met de 1D-reeks he... ik zou het logischer gevonden hebben moesten ze zeggen dat hij de DIGIC III van de 450D had bv... maar ja, t zal aan mij liggen zeker...
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

                          Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                          hallo, ik zeg ook niet dat ze hem gelijk stellen met de 1D-reeks he... ik zou het logischer gevonden hebben moesten ze zeggen dat hij de DIGIC III van de 450D had bv... maar ja, t zal aan mij liggen zeker...
                          We zullen de lapsus met de mantel der liefde bedekken

                          Hubert
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

                            Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                            hallo, ik zeg ook niet dat ze hem gelijk stellen met de 1D-reeks he... ik zou het logischer gevonden hebben moesten ze zeggen dat hij de DIGIC III van de 450D had bv... maar ja, t zal aan mij liggen zeker...
                            De eerste camera met Digic III was de 1D als ik mij goed herinner dus niet zo onlogisch dat ze dan met deze de link leggen. Het hangt er allemaal maar vanaf hoe je het bekijkt. Maar Digic III etc het is maar een processor he wat ie doet is bij alle camera's toch anders...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

                              Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                              Blijkbaar een soort van goedkopere 450D, met de sensor en LCD van een 400D. Wel triestig dat ze het AF systeem van de 350D genomen hebben. Het prijsverschil met de 450D lijkt me wel klein om deze 1000D echt interessant te maken.
                              Voor de bezitters van semi-prof en prof DSLR met bijbehorende lenzen (zoals er zoveel hier op dit forum rond dwalen) betekent "€80" hoegenaamd niets, maar vergeet toch niet dat voor de doelgroep (ook tieners en studenten bv.) van dit toestel enkele tientallen tot honderden Euro's veel geld blijft.

                              Het zijn meestal twijfelaars die eerst een "bridge" op het oog hadden, maar door net ietsje meer op te leggen nu een DSLR kunnen kopen. Daar "nog" iets bij opleggen om nog een hoger toestel te kopen is er dan niet meer bij.

                              Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel
                              Greetz Geert.
                              Canon gerief...

                              Comment

                              Working...
                              X