Re: Nieuwe Canon EOS 1000D
Voor mensen die een Canon willen is dit denk ik een heel goede instapcamera. Wat dat betreft moet ik Kevlar beslist bijvallen. Het nieuwste en het snelste van het snelste heb je niet altijd nodig. Als dit de kosten kan drukken is het voor beginners een ontzettende goede mogelijkheid om in te stappen. Overigens een 7 punts AF is nog altijd voldoende voor de meeste mensen hoor. En verouderd vind ik in dit digitale tijdperk nogal een relatief begrip. "Verouderd" wil niet zeggen dat ze niet meer bruikbaar is he. Nee hoor, ik denk een prima manier om in te stappen en daarna nog lang door te kunnen groeien. Daarnaast denk ik dat de meeste beginners niet geinteresseerd zijn in RAW (mensen die meer gevorderd zijn trouwens ook niet altijd) Waar ik wel bang voor ben is dat het steeds oninteressanter wordt om goede prosumers te ontwikkelen zoals bijvoorbeeld de Fuji. Veel mensen denken toch nog steeds dat een duurdere spiegelreflex die behoorlijk complex kan zijn, ook automatisch betere beelden gaat geven. Ik ben bang dat er veel mensen teleurgesteld zullen gaan zijn. Maar goed, dat doet niks aan deze camera af. Een goede zet van Canon.
Bart
Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
Bekijk bericht
Bart
Comment