Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Canon EOS 1000D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Canon EOS 1000D

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
    Zo kan je natuurlijk eindeloos doorgaan he. Waarom geen 45 punts AF, 10 fps etc. Deze camera is voor mensen die instappen in de DSLR fotografie of mensen die weten dat ze de extra toeters en bellen van andere camera's niet nodig hebben.
    Als je dan kijkt naar de specs kan je toch alleen maar concluderen dat voor de doelgroep deze camera meer dan voldoet. De specs hadden zelfs gerust minder mogen zijn.
    Voor mensen die een Canon willen is dit denk ik een heel goede instapcamera. Wat dat betreft moet ik Kevlar beslist bijvallen. Het nieuwste en het snelste van het snelste heb je niet altijd nodig. Als dit de kosten kan drukken is het voor beginners een ontzettende goede mogelijkheid om in te stappen. Overigens een 7 punts AF is nog altijd voldoende voor de meeste mensen hoor. En verouderd vind ik in dit digitale tijdperk nogal een relatief begrip. "Verouderd" wil niet zeggen dat ze niet meer bruikbaar is he. Nee hoor, ik denk een prima manier om in te stappen en daarna nog lang door te kunnen groeien. Daarnaast denk ik dat de meeste beginners niet geinteresseerd zijn in RAW (mensen die meer gevorderd zijn trouwens ook niet altijd) Waar ik wel bang voor ben is dat het steeds oninteressanter wordt om goede prosumers te ontwikkelen zoals bijvoorbeeld de Fuji. Veel mensen denken toch nog steeds dat een duurdere spiegelreflex die behoorlijk complex kan zijn, ook automatisch betere beelden gaat geven. Ik ben bang dat er veel mensen teleurgesteld zullen gaan zijn. Maar goed, dat doet niks aan deze camera af. Een goede zet van Canon.

Bart

Comment

TSja,ik lees adviesprijs 679 euro voor deze camera terwijl ik mijn 450d gekocht heb voor 625 euro inclusief kitlens?
      Canon 70D en wat lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door haasje Bekijk bericht
        TSja,ik lees adviesprijs 679 euro voor deze camera terwijl ik mijn 450d gekocht heb voor 625 euro inclusief kitlens?
        Zoals je zelf al aangeeft:adviesprijs. Die zal of
        A vrij snel zakken omdat er goedkoper een betere camera te krijgen is.
        B de camera zal minder verkopen dan gedacht.

Bart

Comment

Ziet er toch leuk ding uit. Weet iemand iets over de zoeker?
          Prijs zal alsinds zakken na het eerste half jaar, daarvoor zijn ze altijd lichtjes overpriced. Is alsinds goed dat er zo een toestel is. 450D begon al dicht in het speelveld van de 40D te komen. Er zijn idd nog verschillen maar bij de 300D en 20D was dit veel groter. Ik hoop dat ze de xxD nu wat gaan verbeteren, meer naar pro dan prosumer.
          http://aljocha.tumblr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door haasje Bekijk bericht
            Het gaat dus over de adviesprijs, ik denk niet dat er hier op het forum veel mensen te vinden zijn die voor al hun spullen die adviesprijs betaald hebben.

Vorig jaar stond op de Belgische Canon website bijvoorbeeld voor de 70-200 f2,8 L IS een adviesprijs van zo'n 2.500 euro aangegeven, die kan je nu vinden voor zo'n 900 euro minder.

De EOS 1000D zal dus in de winkel ook wel goedkoper worden dan de adviesprijs.

Ik ken er trouwens ook een paar die aan het wachten zijn op een echte low-budget Canon DSLR (die hebben nog een paar EF-lenzen uit het analoge tijdperk), het is best mogelijk dat die binnenkort met zo'n EOS 1000D rondlopen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

-----
              Last edited by Larah&Bo; 20 september 2008, 01:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                My 2 cents; Canon speelt het link. Ze deden deze stunt al eens met de 300D; een entry-point SLR "voor de massa".

Iedereen zijn SLR! En daarna... kassa kassa. Want ja, het glasservies is ieteke duurder ee?

Vanuit economisch standpunt (marktaandeel/winstcijfers); niet slecht gezien.

Maar de mensen die al "gelokt" zijn (waaronder yours truly) blijven inmiddels op hun honger zitten. Waar blijft die 5DmkII? Waar blijft de 1DmkIII met degelijke AF? Enz...
                Die 1Dmk3 met degelijk AF is er nogthans al enkele maanden nu hoor ;-)
                Ik heb nooit een mk2 gehad uiteraard, maar kan je wel verzekeren dat na die HW & SW fix alles nu zeer netjes werkt.
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                  @Kevlar...

Met kreupel bedoel ik bijvoorbeeld...ze hadden ook een 11 punts AF kunnen gebruiken ipv 7 punts...echter kun je dit niet maken tov de mensen die hun zuur verdiende geld aan een 450D uit hebben gegeven (dat er opeens een goedkoper alternatief met evengoede specs bij komt...) dus MOET hij op sommige punten minder zijn...hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar dat is mijn gevoel erbij...net als met de Cayman dus...eindelijk een Porche met een middenmotor ipv achter...enkel zit er niet de beste motor in omdat hij dan opeens beter zou zijn als de duurdere 911...dus een tragere motor om de 911 kopers ook (gelukkig) te behouden...

Beiden zijn daarmee inderdaad niet slecht, maar het had beter gekunt De woordkeuze is wellicht inderdaad wat ongelukkig...

Tuurlijk maakt een marktleider over het algemeen ook goede producten, maar zoals zovaak gezegd kun je tegenwoordig bijna geen slechte SLR meer kopen...dus er vanuit gaan dat een Canon een betere keus is omdat de meute dat doet...neeuh...

Al met al vermoed ik overigens dat Canon prima zaken gaat doen met dit instapmodel hoor..!
                  Is in alles wel zowat die strategie hé ;-)
                  Nieuwe 3-serie BMW paar jaar terug was ook beter dan de toenmalige X3,X5,BMW5 qua uitrusting en fancy things qua luxe.
                  Ik vond dit ook gek, maarja goed, ... er zijn zoveel andere zaken waarop het hogere model zich nog altijd weet te differenciëren. Dat zal met de body's ook wel zo zijn.
                  Net zoals vb een 5D van 3 jaar oud ook nog knappere prestaties neerzet als een nieuwe 40D op sommige vlakken, enz.. ;-)
                  Voor elk wat wils.
                  Imagination is more important than knowledge...
                  http://www.kiekje.be

Comment

Bij digicamshop voor de 1000D body 569€

Wat is nu het grote verschil met 1000D en 450D?
                    Canon!

Comment

heb deze week toevallig bij fotowinkel eens advies gevraagt hij spreekt toch dat de 1000d eigenlijk een lichtere variant is van de 400d persoonlijk vind ik wel jammer dat de 1000d geen cf heeft. Zou ideaal zijn en aansluiten bij andere modellen en de overstap nog makkelijker maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                        Canon EOS 1000D
                        Spiegelreflex digitaal
                        EOS 1000D

Met een 10,1 Megapixel CMOS sensor plus technologie afkomstig van professionele Canon modellen, biedt de EOS 1000D uitzonderlijk EOS fotovermogen in een betaalbare, gebruiksvriendelijke camera.
                        Kenmerken

* 10,1 Megapixel CMOS sensor
                        * Maximaal 3 bps
                        * 7-punts wide-area AF
                        * Self-Cleaning Image Sensor
                        * 2,5” LCD-scherm met Live View mode
                        * DIGIC III processor
                        * SD/SDHC geheugenkaarthouder
                        * Picture Styles beeldverwerking
                        * Compact en licht in gewicht
                        * Compatibel met EF/EF-S objectieven en EX Speedlites
                        Canon heeft vannacht de eerste pallets uitgeleverd in heel West-Europa
                        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Dpreview heeft een full review. Dat ding levert dus zeer scherpe beelden af, zeker in raw, dankzij een zwakke AA filter. Jammer dat ze hem niet vergeleken met de 40D.
                          David Leemans
                          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pen F Bekijk bericht
                            Ziet er toch leuk ding uit. Weet iemand iets over de zoeker?
                            Prijs zal alsinds zakken na het eerste half jaar, daarvoor zijn ze altijd lichtjes overpriced. Is alsinds goed dat er zo een toestel is. 450D begon al dicht in het speelveld van de 40D te komen. Er zijn idd nog verschillen maar bij de 300D en 20D was dit veel groter. Ik hoop dat ze de xxD nu wat gaan verbeteren, meer naar pro dan prosumer.
                            redelijk kleine zoeker, toestel is niet te vergelijken met 450d (hoop ik toch althans).
                            weet niet dat je de lijst met volgens mij niet onbelangrijke nadelen hebt gelezen.
                            -relatief kleine zoeker
                            -geen spotmeting
                            -1,5f/s in RAW (maar dit toestel is niet gericht op RAW-gebruikers)
                            -WB niet om over naar huis te schrijven (in kunstlicht is het normaal dat WB's niet goed presteren) maar in normaal licht zou dit toch in orde moeten zijn, zekers voor een camera gericht op JPEG gebruikers.
                            -gebrekkige live-view
                            -metering niet betrouwbaar
                            -AF selectie, etc.

het is duidelijk dat deze camera gericht is op de sporadische gebruiker, welke weinig eisen stelt aan gebruiksmogelijkheden, en niet zinnens is van fotografie een hobby te maken. Iemand die het toestel gewoon gebruikt om knoppekke druk te doen zonder te veel franjes, en daar is in wezen niets mis mee, integendeel.

Een goede strategische commerciele zet, om gebruikers af te snoepen van het compact segment volgens mij.

Voor de iets of wat meer eisende fotograaf is er beters op de markt aan, momenteel, aantrekkelijkere prijs.

Comment

Working...
                            X