Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toch maar een reflex ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Toch maar een reflex ?

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht

De Fuji is GEEN compact maar een bridge. Dat is een enorm verschil.
    Dat besef ik ook, maar ik heb eens wat meer gelezen op het net over beeldsensors en de sensor van de goedkoopste DSLR is 4 tot 6 maal groter dan die van vb. de s100fs. Zoals ik zei, ik zal in het begin wel heel tevreden zijn van de Fuji, maar ik denk dat ik snel wat meer zal willen. Zoals ik al zei, toen ik de D50 van mijn schoonvader een paar uurtjes mocht gebruiken, had ik iets van : dit moet ik hebben. De manier waarop het toestel werkt, de snelheid, enfin, alles. En ik betwijfel het of ik dit 'gevoel' zou krijgen van de s100fs. Want fotograferen doe je voor een stuk met je hart...

En ik heb juist mail ontvangen van Konijnenberg. De D40 is nog verkrijgbaar.
    En ik zou mijn budget toch misschien een beetje kunnen rekken. Ik zou dus voor een D40/18-200 combo gaan. Met een Sigma 18-200 komt dit op een goeie 700 euro neer (wat mijn origineel budget was). Met een 18-200 Nikkor lens kost dit me 200 euro meer. Voor de prijs van de D40 met Nikkor lens, kan ik echter ook de Sony A200 met Sony 18-250 kopen of voor iets een goeie 100 minder de Sigma 18-250.

Dus ruw geschatte prijzen, van duurst naar goedkoopst :
    Sony A200 + Sony 18-250 = ong. 900 euro
    D40 + Nikkor 18-200 = ong. 900 euro
    Sony A200 + Sigma 18-250 = ong. 800 euro
    D40 + Sigma 18-200 = Ong. 700 euro

Op basis hiervan en rekening houdend dat ik mijn budget ietsje zou kunnen rekken, welke van deze vier is de beste combo ? Zijn de Nikkor en Sony lenzen hun meerprijs waard ?
    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
      Maar niets kan op tegen een DSLR met, voor het onderwerp aangepaste lenzen. Daar zit juist de kracht van een DSLR.
      Niemand zal ook zeggen dat een dslr met aangepaste lenzen slechter is dan een bridge.
      Alleen als je naar de prijs/kwaliteit en het gebruiksgemak kijkt, heeft een bridge echt wel zijn sterke punten.

Ik was vorig jaar ook een absolute beginner en heb een S9600 gekocht. Ben ik tevreden van.

Want bij fotografie zijn er zoveel mogelijkheden, met mijn allround toestel kan ik veel dingen proberen en zien wat me wel en niet bevalt.

OK voor macro kan ik niet vanop een halve meter beeldvullend werken.. beestjes die snel wegvliegen als je te dicht komt, kan ik niet fotograferen.
      So what ? Ik zoek wel iets dat blijft zitten wanneer ik dichter kom.
      Ik kan tenminste testen of macro mij bevalt, zonder eerst een extra lens ervoor te kopen.. en nee uiteindelijk bevalt het me niet zo - is wel leuk dat ik het af en toe kan, en ik heb respect voor mensen die er zich in bekwamen want nu heb ik een beter idee wat er allemaal bij komt kijken, maar uren achter kleine beestjes zoeken is niet aan mij besteed..

HDR, nacht- en high-speed fotografie, autoraces met panning, .. ben ik ook allemaal mee bezig geweest. Zijn al mijn fotos gelukt ? Nee, ik ben dan ook nog alles aan 't leren. Is de kwaliteit goed genoeg om op reuze posterformaat af te drukken ? Nee, maar alle fotos staan nog op mijn harddisk, ik heb nog geen enkele laten afdrukken, dus voor mij maakt dat ook niet uit..

Voor een beginner is een bridge echt wel iets handig.
      Zo kan je tenminste alle mogelijkheden van fotografie proberen, zonder veel te investeren. En wanneer ik wel van fotografie mijn hobby wil maken en er een paar 1000 euro in ga investeren, dan weet ik tenminste wat me bevalt en wat ik nodig heb, zodat ik beter waar op te letten en wat voor lenzen bv ik wel en niet moet kopen..
      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        De manier waarop het toestel werkt, de snelheid, enfin, alles. En ik betwijfel het of ik dit 'gevoel' zou krijgen van de s100fs. Want fotograferen doe je voor een stuk met je hart...
        Dat kan je alleen weten als je die s100fs ook eens in de winkel gaat vastnemen en uittesten..
        Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Dus ruw geschatte prijzen, van duurst naar goedkoopst :
          Sony A200 + Sony 18-250 = ong. 900 euro
          D40 + Nikkor 18-200 = ong. 900 euro
          Sony A200 + Sigma 18-250 = ong. 800 euro
          D40 + Sigma 18-200 = Ong. 700 euro

Op basis hiervan en rekening houdend dat ik mijn budget ietsje zou kunnen rekken, welke van deze vier is de beste combo ? Zijn de Nikkor en Sony lenzen hun meerprijs waard ?[/QUOTE]

Of je spaart 1 maand langer en je budget-problemen zijn van de baan. Of ligt het gevoeliger dan dat.

In alle geval Kaneda denk ik niet dat je voldoende overtuigd bent van s100fs. Dus volg je hart ga voor die D40 met de lens die je zelf wil.

Comment

Dus de S100fs is niet helemaal wat je verwacht had ?
            hoe kom je erbij? Schrijf ik dat dan? Er is iets wat ik niet meer zou doen, en jij weet wat?

ik nam je gewoon even in de ... .

nog steeds content, en zou ik met een DSLR ook content zijn? Ja natuurlijk maar wel 380€ armer?

Weet één ding je raakt makkelijker van een camera af dan van een vr.. .
            Ieder vindt zijn ding het best en ik heb de indruk dat dit bij hobbyfototrekkers nog meer leeft dan bvb op een stofzuigerfourm. Weet je de dyson van mij die kan .... maar je kan het zelfde mer die zakloze van LG ....
            Te koop Dyson huppeldepup ...
            Flickr één
            Flickr two

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
              Weet één ding je raakt makkelijker van een camera af dan van een vr.. .
              Da's jouw opinie

Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
              Ieder vindt zijn ding het best en ik heb de indruk dat dit bij hobbyfototrekkers nog meer leeft dan bvb op een stofzuigerfourm. Weet je de dyson van mij die kan .... maar je kan het zelfde mer die zakloze van LG ....
              Te koop Dyson huppeldepup ...
              Mijn Mac is beter dan jouw PC
              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Eén grote reden waarom ik twijfel tussen bridge en DSLR is omdat de enige bridge die momenteel echt in de buurt komt van een DSLR, de Fuji S100fs is : hij ziet eruit als een DSLR, en afgezien van de vaste lens en de filmfunctie, IS het min of meer een DSLR. En dat toestel zou mijn noden eigenlijk wel tegemoetkomen. Maar bij elke review die ik lees, op zowel Engels-, Frans- of Nederlandstalige sites, vormt de purple fringing de grote 'maar' (bekijk de foto's hier eens : http://www.photos-balades.com/Blog/d...47-fuji-s100fs - beetje naar beneden scrollen - zelfs bij situaties met laag contrast is de PF goed zichtbaar). Sommige reviews vinden het gewoon een minpunt zoals de rest, maar veel sites vinden het echt wel een reden om hem niet te kopen, omdat het een probleem is dat er niet zou mogen zijn (toch niet zo uitgesproken) op een camera in deze prijsklasse. Sommige sites raden zelfs gewoon aan een instap DSLR te kopen voor dezelfde prijs (natuurlijk met kitlenzen die dan niet zo praktisch zijn maar daar gaan we nu niet weer op in). En dan zijn er ook nog die hem (de s100fs) van harte aanbevelen.
                Dus hoe kan ik dan afgaan op hetgeen ik erover lees of hoor ? Graag zou ik eens horen van een S100fs eigenaar hoe het nu eigenlijk zit. Is het echt een probleem of overdrijft men ? Ik ga persoonlijk nooit grotere afdrukken maken dan A4, maar blijkbaar is de PF zelfs al goed zichtbaar op gewone 10x15 afdrukken. Maar ik ga natuurlijk enkel af op wat ik lees op internet. Ik speel met de idee van een DSLR omdat ik, als ik zoveel geld uitgeef voor een "niet-DSLR" ik verdorie toch wel een dijk van een toestel wil. Als ik voor de prijs van de S100fs zo moet inboeten wat betreft beeldkwaliteit (als het dan effectief zo erg is als men beweert) dan geef ik liever wat meer uit voor een echte DSLR. Of misschien kan die PF wat verbeterd worden met een firmware update van de camera, wie weet.
                Ik ben op een punt gekomen dat ik niet meer gewoon op zoek ben naar een goede camera om mijn flut-compactje te vervangen, maar dat ik nu enkel nog maar naar de negatieve punten in een review ga kijken. Zou ik niet mogen doen, maar ja.
                Dus misschien is het dat wat ik nodig heb : iemand met een S100fs die al foto's genomen heeft in omstandigheden waar de PF aanwezig zou moeten zijn, die mij dan zegt of het nu werkelijk een reden is om de S100fs niet te kopen.
                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Zorgt het ontbreken van een AF-illuminator bij de A200 (zoals ik in een review gelezen heb) niet voor problemen ? De D40 heeft dit wel.
                  Moet je even vragen aan wie een a200 heeft (ik dus niet), maar anderzijds weet ik wel zeker dat de a200 ook wel een paar voordelen heeft tov van D40, en het belangrijkste daarvan is voor mij nog steeds de ingebouwde beeldstabilisatie waardoor ook je Tamron 18-250 daarvan meegeniet, wat je bij de D40 kan vergeten... (of wachten tot Tamron die lens uitbrengt met VR).

Heb je de verschillende opties trouwens als een goed uitgeprobeerd ? Dat zal je waarschijnlijk meer vertellen dan een topic van 10 pagina's.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

En wat prijzen betreft: kijk hier eens: http://tweakers.net/pricewatch/cat/288
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Om je nog een beetje meer te laten twijfelen .

Als je toch 900 euro's zou overhebben voor de d40 met 18/200 zou ik eerder geneigd zijn om voor 90 euro meer voor de d80 kit te gaan met diezelfde lens.

Begrijp dat dit je budget nog meer zou strekken maar dan heb je ook wel ineens wat extra kwaliteit waar je enkele jaren mee voortkan.

Heb een aantal weken met hetzelfde budget 700-900 liggen kijken en ben uiteindelijk toch voor de D80 gegaan omdat me dit toch meer toekoms gericht leek.
                      Zowel als de hobby me aanstond dat ik verder kon of indien niet de herverkoopwaarde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjagga Bekijk bericht
                        Om je nog een beetje meer te laten twijfelen .

Als je toch 900 euro's zou overhebben voor de d40 met 18/200 zou ik eerder geneigd zijn om voor 90 euro meer voor de d80 kit te gaan met diezelfde lens.

Begrijp dat dit je budget nog meer zou strekken maar dan heb je ook wel ineens wat extra kwaliteit waar je enkele jaren mee voortkan.

Heb een aantal weken met hetzelfde budget 700-900 liggen kijken en ben uiteindelijk toch voor de D80 gegaan omdat me dit toch meer toekoms gericht leek.
                        Zowel als de hobby me aanstond dat ik verder kon of indien niet de herverkoopwaarde.
                        900 euro kan ik met eigenlijk niet veroorloven. Dan rek ik het verder dan het rekbaar is
                        Ik moet ook nog een tas kopen, een memory card en eventueel een extra batterij. Da's nog eens 100 euro erbij...
                        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Om je angst voor PF te laten verdwijnen. Met het juiste softwarepakket is dit te verwijderen in 1 muisklik en dan zie je het echt niet op een afdruk tot A3.

Over de keuze die je moet maken, kun je nog heel lang nadenken en er vervolgend niet uitkomen. Wat veel mensen echter makkelijk vergeten is dat je op een spiegelreflex wel de lens moet zetten die voor dat moment geschikt is. Die lens kost geld. Wil je bijvoorbeeld tele boem... telelens erop.... Wil je bijvoorbeeld groothoek, boem groothoek lens erop (die boem is elke keer dat je dus geld kwijt bent hè, aan een nieuwe lens..) Daarnaast vind ik het jammer dat niemand benadrukt dat zo'n superzoom lens EEN GROTE CONCESSIE is.... PF, GA je gaat het allemaal tegenkomen, met onscherpte aan de randen, vignettering enz....

Voor wat jij wilt, kun je eigenlijk nooit slagen. De bridge die dat kan, bestaat nog niet en voor een spiegelreflex is er nog geen goede draagbare oplossing zonder concenssies. Dat zul je blijven houden.

Succes met je zoektocht,
                          Bart

Comment

900 euro kan ik met eigenlijk niet veroorloven. Dan rek ik het verder dan het rekbaar is
                            Ik moet ook nog een tas kopen, een memory card en eventueel een extra batterij. Da's nog eens 100 euro erbij...
                            Kijk eens in de prijslijst die ik eerder vermeldde. Een splinternieuwe a100 kost ondertussen nog slechts €312 (bij Zercom: heb ik heel goeie ervaring mee)
                            Een Tamron 18-250 kost je €367 (bij Digitalstreet, ook supergoeie shop)

Dus :
                            a100 + 18-250 = €679
                            a200 + 18-250 = €754 (a200, bij Digitalstreet weer, dus niet de goedkoopste: €387)

Het voornaamste verschil tussen de Tamron en de Sony 18-250 is de snellere AF van de Sony. Als dat voor jou niet het belangrijkste is, dan neem je dus beter de Tamron, gezien je budgetbeperking.

Comment

Om het in de zin van je handtekening te zeggen.
                              Je gaat toch geen pop kopen als je voor een beetje meer een echte baby kan kopen.
                              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BartK Bekijk bericht
                                Om je angst voor PF te laten verdwijnen. Met het juiste softwarepakket is dit te verwijderen in 1 muisklik en dan zie je het echt niet op een afdruk tot A3.
                                Dus de PF is wel degelijk aanwezig ?
                                Welke S100fs eigenaar kan hier eigenlijk de talrijke reviews beamen of tegenspreken ?
                                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                                X