Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toch maar een reflex ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Toch maar een reflex ?

Ze nemen zijn vragen zeker niet kwalijk. Alleen is er, telkens als een punt is uitgeklaard, terug een ander punt boven gehaald om terug te twijfelen en dat zorgde wel voor enkele humoristische situaties.
    Vandaar de ondertussen verworven bijnaam "twijfelkampioen".
    Doch hij kan nog twijfelen. Velen die reeds een arsenaal van een bepaald merk en soort hebben kunnen niet meer twijfelen en moeten de bewandelde wegen gewoon verder aflopen, tenzij ze flink in de geldbeugel willen grijpen.
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skoebidoe Bekijk bericht
      Beste,

Eerst en vooral zou ik jou willen feliciteren met de aanschaf van jouw Fuji-camera. Ik kan jou het volgende vertellen: een vriend van mij had vroeger de Fine Pix S9500. Hij was daar heel erg tevreden over. Jammer genoeg heeft hij het toestel laten vallen en was het naar de vaantjes. De herstellingskosten zouden heel erg hoog opgelopen zijn en men kon hem dan zelfs nog niet garanderen dat alle problemen van de baan waren. Hij is uiteindelijk overgestapt op een Canon DSLR (ik geloof de Canon EOS 400D). Het was eerder uit noodzaak.
      Enkele maanden geleden zag ik hem terug en vroeg hem naar zijn ervaringen. Hij vertelde me dat zijn Canon ongetwijfeld een heel goed toestel was maar dat hij toch liever opnieuw voor een Fuji zou gegaan zijn. Hij vond het immers een superhandig toestel.
      Ik kan jouw twijfel heel erg goed begrijpen. Je kan immers niet goed genoeg geïnformeerd zijn.
      Ik begrijp dan ook niet dat er hier mensen zijn die het jou kwalijk nemen dat je zoveel vragen stelt. Daar dient een forum immers voor.
      Ik zou zeggen, veel succes ermee en laat eens weten of het toestel jou bevalt!
      Tja, dank je, maar 't is niet nodig.
      De titel van deze thread is waarheid geworden, maar jullie hadden me al zien komen zeker hè

Tja, de eeuwige twijfelaar twijfelde nog maar eens over z'n keuze en heeft toch naar z'n hart geluisterd ipv naar zijn verstand.
      Zoals je misschien al gelezen hebt in een andere thread, was ik zaterdag met mijn vrouw, m'n kinderen en m'n schoonouders in Plopsaland. Heb daar de hele dag de Nikon D50 van m'n schoonpa in m'n handen gehad en ik was verkocht. Ik had een week daarvoor de S100fs eens in handen gehad en dat beviel me perfect op dat moment. Tot ik natuurlijk de D50 weer kon gebruiken. Dus heb ik mijn budget tot het uiterste uitgerokken, mijn bestelling van de S100fs bij Konijn geannuleerd en het volgende besteld :
      Nikon D40 body
      Nikkor 18-200 VR lens
      Extra batterij
      SD memorykaartje had ik al gehaald bij Carrefour

Dus ik ben in blijde verwachting van mijn tweede reflex (na mijn analoge Canon EOS620 vroeger) en ik voel me nu echt zeker van mijn stuk en heel tevreden met mijn beslissing. Het is uiteindelijk wat ik in het begin al wou maar de prijs hield me tegen. Dus het is de schuld van mijn budget dat ik zo lang getwijfeld heb !!!!
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Wat een moeilijke bevalling

Ik zou je feliciteren, maar ik zal wachten tot de bestelling effectief binnen is
        Mijn foto's en fractals
        Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Ben je echt echt echt zeker van je keuze?
          Mvg Tim

Comment

Maakt me eigenlijk niet uit welke camera je genomen hebt... het enige wat ik kan zeggen is dat ik jou heel veel plezier en succes wens met jouw nieuwe aanwinst . Eigenlijk is het simpel: je moet het toetsel kopen waar JIJ je goed bij voelt.
            Ik heb ook heel veel geleerd uit deze draad...
            Pentax K200D

Comment

Waarom de extra batterij? zolang ge geen geheugenkaart van 16GB gekocht hebt gaat uw batterij toch langer mee dan uw geheugenkaart
              http://www.mimoza.be/

Comment

Ik ben absoluut zeker van mijn keuze deze keer.
                Moeilijk uit te leggen, maar het gevoel dat ik krijg bij een reflex (het afdrukken, het scherpstellen, de optische zoeker, ...) is overduidelijk. Waarom ik ooit aan iets anders heb gedacht weet ik niet. Zoals ik al zei, mijn budget speelde me parten, maar ik weet zeker dat ik mijn aankoop van de bridge zou betreurd hebben. Niet dat de S100fs een slecht toestel is, in de verre verste niet, maar 't is geen reflex. 't Is geen reflex, dit heb ik talloze keren gehoord en gelezen, maar het drong niet door. Nu wel en ik ben eindelijk overtuigd van mijn keuze.
                Ik hoop maar dat ik hem vóór mijn verlof (28 juli) heb.
                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

zelf heb ik ook gekozen voor een reflex (d40x met kitlens voor 389€) en heb nog geen moment spijt gehad van die keuze
                  http://www.mimoza.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
                    Waarom de extra batterij? zolang ge geen geheugenkaart van 16GB gekocht hebt gaat uw batterij toch langer mee dan uw geheugenkaart
                    De batterij van de D40 zal ongetwijfeld veel langer meegaan dan die van de S100fs maar je weet maar nooit. Of wil je zeggen dat ik een 4Gb geheugenkaart kan vullen met één batterij ? De D40 is maar 6Mp en dus kunnen er verdomd veel foto's op één kaart van 4Gb. Kan me niet voorstellen dat de batterij zo lang meegaat. Misschien heb ik wel niet altijd de mogelijkheid om de batterij 's avonds op te laden.
                    Verklaar je nader...
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      .... Ik had een week daarvoor de S100fs eens in handen gehad en dat beviel me perfect op dat moment. Tot ik natuurlijk de D50 weer kon gebruiken. Dus heb ik mijn budget tot het uiterste uitgerokken, mijn bestelling van de S100fs bij Konijn geannuleerd en het volgende besteld :
                      Nikon D40 body
                      Nikkor 18-200 VR lens
                      Extra batterij....
                      Nu je je budget toch verhoogd hebt... Heb je er wel bij stilgestaan dat er, voor een "beetje meer", echt nog wel betere DSLRs te vinden zijn dan een D40 met 18-200? Want 'te klein' kopen is ook niet 'slim' he, later geef je toch weer meer uit om te proberen de verschillen tussen 'een betere' en hetgeen je nu kocht te doen verdwijnen.

Sorry, ik kan het (ook) niet laten.
                      En ik twijfel al een maand of twee tussen 'vanalles', enkel maar om vast te stellen dat 'de perfecte combinatie' (voor mijn beurs) gewoonweg niet bestaat. En ik denk zelfs dat iemand met een heel groot budget nog niet tevreden zou kunnen zijn, want binnen de kortste keren is er weer een nieuwe X of een verbeterde Y te koop ;-)

Comment

De batterij van de D40 zal ongetwijfeld veel langer meegaan dan die van de S100fs maar je weet maar nooit. Of wil je zeggen dat ik een 4Gb geheugenkaart kan vullen met één batterij ? De D40 is maar 6Mp en dus kunnen er verdomd veel foto's op één kaart van 4Gb. Kan me niet voorstellen dat de batterij zo lang meegaat. Misschien heb ik wel niet altijd de mogelijkheid om de batterij 's avonds op te laden.
                        Verklaar je nader...
                        1) Bij mijn weten hoef je hier aan niemand enig rekenschap te geven wat je wil uitgeven of niet, alhoewel er sommige zijn die daar soms zeer bitsig op zijn maar wat je eraan geeft is jou zaak(en eventueel je gezin). Als je hart naar een reflex gaat en je overschrijd daardoor je budget, daar zal je zelf mee moeten leven.
                        2) Het batterij gebruik van een reflex tov. een bridge is beduidend minder. 500 tot 1000 opnamen met een DSLR(zonder veel gebruik van flits en niet permanent je foto's zitten bewonderen op de monitor, is geen uitzondering.
                        3) Ik vind je keuze een uitstekende keuze om met die lens uit na eentijdje uit te kunnen vinden wat je veel gebruikt. Tevens een uitstekende reis- en wandel lens. Voor de body had ik persoonlijk een D60 gekozen omwille van wat nieuwer maar veel verschil zal het niet maken denk ik.
                        Hubert

Comment

Van harte gefeliciteerd Kaneda.
                          En nu zal de volgende twijfel toeslaan het gevoel dat een 'echte' reflex toch nog beter zou bevallen. In plaats van te kiezen uit het hoogste segment van de compacten familie heb je gekozen voor de meest 'basic' dslr die er is. Op basis van HET gevoel dat een reflex geeft.
                          Je hebt de D50 een dag gebruikt en de S100fs in de winkel ter hand genomen, ik ben benieuwd hoe de beslissing zou zijn uitgepakt als het andersom was geweest.
                          Je mag van geluk spreken je zou in nog heftiger penarie zijn beland als je een 'rangefinder' of 'medium format' gevoel had ontwikkeld.
                          Enfin, niet klagen over het ontbreken van live view met een klapschermpje, kampioen vervorming op 18mm en... jawel chromatische abberatie. Maak je niet druk, op 100mm heb je nergens last van en tussen 24 en 50mm is het een perfect lensje.
                          Zonder dollen nu.. de D40 is een prachtig toestelletje en is in staat tot grote prestaties... maar als ik jou was, dan zou ik 'm op automatisch zetten, je zult zelf namelijk veel te lang twijfelen over de juiste instellingen. (grinnik)
                          Veel plezier, en dat meen ik echt. En het zal waarachtig wel lukken

Comment

Kaneda

google eens op '' de eeuwige twijfelaar " genoeg stuf te lezen tot je de camera in je handen hebt.

Comment

Bedankt voor de replies.
                              Ik heb bewust voor de D40 gekozen omdat deze overal, maar dan ook overal niets dan positieve reviews en user reviews krijgt. Ken Rockwell heeft me ook overtuigd (hoe jullie er ook mogen over denken, de man weet waar hij het over heeft, denk ik). Ik kon natuurlijk de D40x of de D60 hebben gekozen, dan was ik mee met de 'megapixels' die momenteel blijkbaar zo belangrijk zijn, maar die waren mij ietsje te duur, en niet noodzakelijk beter. Ik heb mijn budget al tot het uiterste gerekt, de D40x was bij Konijn nog 120 euro meer, de D60 vreemd genoeg maar 100 euro meer (begrijp ik niet goed, maar kom). Wat Ken Rockwell zegt over de D40 houdt steek, vind ik zelf. 6 Mp is meer dan genoeg voor mij. Ik ken nog heel weinig van fotografie maar ik ben er ook van overtuigd dat de D40x werd uitgebracht door Nikon enkel en alleen om te kunnen concurreren met de andere merken die wel al 10Mp of meer hadden. Ik moet tot nu toe nog een negatieve feedback vinden over de D40. Ik heb er nog geen gevonden.
                              Ik heb ook de Nikkor lens gekozen ipv de Sigma omdat ik geloof in "integrated solutions" (de Mac-gebruikers onder ons weten waar ik het over heb : alles werkt perfect samen). De Sigma lens zal ongetwijfeld ook goed zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat Nikon + Nikon een betere combinatie is dan Nikon + Sigma.
                              Enfin, als iemand me zwart op wit kan bewijzen dat of de D40x of de D60 beter zijn dan de D40 (maw dat ze de meerprijs waard zijn - de extra megapixels spelen hier geen rol, dus liefst andere argumenten), dan hoor ik het graag. Ik ben in ieder geval overtuigd van mijn keuze : een basic DSLR is nog altijd beter dan een high end bridge.
                              Last edited by Kaneda; 3 juli 2008, 22:57.
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Enfin, als iemand me zwart op wit kan bewijzen dat of de D40x of de D60 beter zijn dan de D40 (maw dat ze de meerprijs waard zijn - de extra megapixels spelen hier geen rol, dus liefst andere argumenten), dan hoor ik het graag. Ik ben in ieder geval overtuigd van mijn keuze : een basic DSLR is nog altijd beter dan een high end bridge.
                                Kun je dan je bestelling nog veranderen?
                                Hubert

Comment

Working...
                                X