Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Review Nikon D3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Review Nikon D3

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    kan ik je enkel aanraden naar de betere tentoonstellingen eens te gaan kijken, en van tussendoor ook eens een fotovakblaadje open te slaan.

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Graag, even adressen en naam van zo'n fotovakblaadje waar ik eens een kijkje kan nemen . . .
    Yep, volledig mee eens.

Geblaat hebben we de laatste weken al voldoende gehad. Het is nu tijd om eens wat wol te laten zien.
    Of om een andere woordspeling te gebruiken, te tonen wat voor een door de wol geverfde fotograaf je nu eigenlijk wel bent.
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

kan ik je enkel aanraden naar de betere tentoonstellingen eens te gaan kijken, en van tussendoor ook eens een fotovakblaadje open te slaan.
      Graag, maar geef dan eerst even je echte naam of verschuil je je daar ook achter een pseudo
      En tentoonstellingen zeggen niks.. echte kunst zie je op straat

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
      Welke fotograaf? Sport? concert? Studio? food? posters? Die noden verschillen per discipline en wat de voorgangers van de D3 betreft: geen enkele daarvan was 'de beste op de markt' (geen gezwam in de ruimte zoals van Puerte, maar ervaring uit de praktijk: ik heb ze allemaal gehad, toen voelde ik me soms écht een clown). Feiten zijn feiten: de D3 is zeker beter dan de 5D op 3200 ISO, maar daar onder blijft de 5D onklopbaar voor mijn business, zeker als je de prijs mee in de vergelijking neemt...
      binnenkort kan je al je canon spul weer verkopen zoals indertijd je nikon spul.
      Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Het is niet omdat Nikon met de D3 een grote stap vooruit zet in zijn eigen range van DSLR dat de concurrenten hun toestellen op zich minder goed worden, het was door de voorsprong in sommige onderdelen van Canon dat menig fotograaf de overstap maakte en wie bleef bij Nikon tot voor kort op hoge ISO nogal ontevreden achterbleef. Je kan overgens niet vergelijken -zoals Puerte verschillende merken kent die canon en vb 1D mkIII in het niets laten vallen, vraag me toch af welke, ze moeten zoals sony eigenlijk nog uitkomen... hij zal het meteen vertellen en dat hij er zelfs al mee ge-exposeerd heeft- want 1D is crop, 5D is 3 jaar oude FF, D3 is nieuwe FF, 5D is midrange, D3 is voorlopig flagship, D3x is er nog niet, 1Ds mkIII staat in specs in een andere categorie dan de D3...

als ik daar al conclusies zou willen aan vasthangen, dan zou dat zijn dat canon 3 jaar geleden een IQ haalde over de ISO-lijn die Nikon nu evenaart, overtreft op +3200 in een pro-body met veel nieuwere technologie als 14-bit (heeft canon ook) , snellere uitgebreide AF (heeft canon ook), hoge FPS (kan canon ook) etc voor een hogere lanceringsprijs 3495 euro 5D tov 5180 euro D3 volgens Dpreview, momenteel IQ-prijs relatie de 5D een alternatief is uit een andere categorie. En zou het antwoord van canon wel eens goed in de buurt kunnen zitten van de D3. De laatste is ook goedkoper geworden door de prijszakking van canon en omgekeerd heeft canon de prijs gezakt van bijna alles om de nieuwe Nikons te beconcurreren.

Deze topic gaat over de review van de D3, mijns inziens zouden gebruikservaringen moeten gepost worden door gebruikers van de D3 zodat geinteresseerden eventueel de review van Dpreview kunnen bekrachtigd of ontkracht zien ipv Nikonians met misschien niet meer dan een sleutelhanger van Nikon die alles zomaar ophemelen. Dan zouden mensen zoals ik gerust de vergelijking kunnen maken bij een eventuele aankoop van 'één van de vele FF kamera's'.

Wat ik lees is dat de D3 enkel 'noodzakelijk' is als
        -FF met snelheid belangrijke factoren zijn (bij FF tov de 5D en 1Ds, 1D crop voor sport zit in de buurt)
        -een extreem scherp schermpje nodig is
        -extreem hoge ISO's nodig zijn (ISO 6400 is beter dan Canon, maar tot voor kort moesten we het met 3200 of H doen zonder veel problemen)

nog beter dan al zeer goed is een luxeprobleem maar toch geen aankoopreden
        op detail wordt de D3 geklopt door de 1Ds
        op IQ zijn de Canon's gelijk tot ISO 3200
        op ergonomie moet iedereen persoonlijk oordelen, ik ken mensen die niet met Nikon omkunnen door de ergonomie

Conclusie is dat de Nikon D3 de beste allrounder is tot nu toe, slechts marginaal beter of slechts marginaal geklopt op enkele vlakken. Wat wil zeggen dat Nikonians kunnen juichen, 'ongebonden fotografen' kunnen juichen en nu echt niet moeten twijfelen bij hun keuze en trouwe Canonians kunnen applaudiseren en even moeten wachten maar gerust voort kunnen fotograferen met wat ze hebben. Alsook FUJI en pentax etc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
          Conclusie is dat de Nikon D3 de beste allrounder is tot nu toe, slechts marginaal beter of slechts marginaal geklopt op enkele vlakken.
          Is dat niet altijd zo? In basis zijn alle cam's goed. Het is slechts in de marge dat de ene de grens kan verleggen tov de andere.(Ik bedoel hier niet met marginaal verwaarloosbaar want die marges zijn voor fotografen, die tegen of aan die grenzen werken, uiterst belangrijk. Feitelijk is het verschil tussen een compactje en een DSLR ook marginaal. Als je op een zonnige dag aan ISO 100 een fotoke kunt schieten, zal het verschil met een DSLR ook niet zo groot zijn. Als de omstandigheden vragen om naar ISO 800 te gaan dan komen we er met het compactje langs geen kanten meer. Idem kan je vertellen men DSLR's in de hogere range tov de lagere reeksen.
          Wat de 1Ds betreft heeft Nikon nog geen toestel om de vergelijking kwa IQ te weerstaan maar dat zal wel spoedig komen met de D3x.

Hubert
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Pffff, de amerikanen hebben er een mooie uitdrukking voor: Put your money where your mouth is

Kan je voor ons in het kort schetsen wat de bedoeling is van al je postings? Bijdragen doen ze weinig, maar provoceren des te meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
              En zou het antwoord van canon wel eens goed in de buurt kunnen zitten van de D3.
              En dat is de essentie Na een jarenlange achterstand op vlak van ruisbeheersing heeft Nikon eindelijk orde op zaken gesteld met de D3/D300, en vanaf nu gaan beide merken elkaar waarschijnlijk wel beter in evenwicht houden

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht

Now for my hobby, I prefer to use the Fuji or D50, why? because I have to work harder to get the image I want.

There is no restriction to creativity, but being blinded by technical toys is a restriction that limits creativity.

I'm off to make some photos!
                I'd say, do your next shoot blindfolded, might be a nice challenge .

Maar ik moet het gezegd hebben: het valt me op dat noch de 1D MkIII noch de 1Ds MkIII een deftige review gekregen hebben op dpreview.com. De geloofwaardigheid begint te tanen in mijn ogen.

Dave
                pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                  Als je op een zonnige dag aan ISO 100 een fotoke kunt schieten, zal het verschil met een DSLR ook niet zo groot zijn. Als de omstandigheden vragen om naar ISO 800 te gaan dan komen we er met het compactje langs geen kanten meer. Idem kan je vertellen men DSLR's in de hogere range tov de lagere reeksen.
                  Dat vergelijk met compactje en slr gaat toch niet op? Je negeert dingen als 100x snellere AF, juistere kleuren, méér kleuren, meer detail, minder ruis (ja zelf op ISO 100 of 50) en dan begin ik nog niet over het aanbod van lenzen van 6mm tot 1200mm. Persoonlijk vind ik dat geen marginaal verschil. Ook niet op een zonnige dag.

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                  I'd say, do your next shoot blindfolded, might be a nice challenge .

Maar ik moet het gezegd hebben: het valt me op dat noch de 1D MkIII noch de 1Ds MkIII een deftige review gekregen hebben op dpreview.com. De geloofwaardigheid begint te tanen in mijn ogen.

Dave
                  Misschien heeft Canon minder de neiging materiaal ter beschikking te stellen dan Nikon? Of verwacht je dat dpreview zelf duizenden dollars uitgeeft aan camera's?
                  Last edited by caleido; 25 april 2008, 16:19.

Comment

Dave

Ze hebben het te druk met de Canon compact cameras...... Kijk er eens goed hoeveel er daar getest worden.

Comment

• Re: Review Nikon D3

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                      Misschien heeft Canon minder de neiging materiaal ter beschikking te stellen dan Nikon? Of verwacht je dat dpreview zelf duizenden dollars uitgeeft aan camera's?
                      Ho ho, rustig rustig. In het verleden hebben ze toch camera's van Canon getest? Daarbij, als je als review site onpartijdig wil blijven, dien je inderdaad je materieel zelf te kopen! Dat doet Test Aankoop bijvoorbeeld ook altijd.

't Is niet dat dat materieel na die tests waardeloos geworden is he.

Dave
                      pixelpusher

Comment

Ho ho, rustig rustig. In het verleden hebben ze toch camera's van Canon getest? Daarbij, als je als review site onpartijdig wil blijven, dien je inderdaad je materieel zelf te kopen! Dat doet Test Aankoop bijvoorbeeld ook altijd.

't Is niet dat dat materieel na die tests waardeloos geworden is he.

Dave
                        Ten eerste: DPReview is Test Aankoop niet en ten tweede Amazon 'heeft' DPReview tegenwoordig. Ik denk niet dat DPR de cameras koopt......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                          Ten eerste: DPReview is Test Aankoop niet en ten tweede Amazon 'heeft' DPReview tegenwoordig. Ik denk niet dat DPR de cameras koopt......
                          En da's de reden waarom de twee topcamera's van Canon nog niet gereviewed zijn? Joost mag het weten...

Dave
                          pixelpusher

Comment

Zoals door Trebs reeds heeft aangehaald. Er zijn geen slechte camera's meer.

De beperking zal bij de meeste fotografen op dit forum de fotograaf zelf zijn.

Hoe je het nu draait of keert, de D3 is een dijk van een camera. Is het de beste ? Misschien. Het hangt af voor wat je hem gebruikt. Op bepaalde punten zal hij beter zijn dan zijn aartsrivaal, op andere punten dan weer niet.
                            BD0808BE

Comment

En da's de reden waarom de twee topcamera's van Canon nog niet gereviewed zijn? Joost mag het weten...

Dave
                              because.. pro level cameras sell themselves. Serious buyers know what they can do. If they don't, why are they buying?
                              You've had your camera a while now Dave, id a DPreview of it going to make you sell it? or smile that you bought it? You're a happy user.

Comparing cameras in the top category is pointless too, it's splitting hairs.
                              Again, they are tools for a job. Serious purchasers know that the big Canon is biased to studio use, the big Nikon is biased to sports use. The old 5D is cheap. I don't think they need DPreview to tell them what to buy, they will know.
                              Swapping brands because brand X does 9.5 fps instead of 9fps isn't going affect the majority of the pro userbase, who have no time for argumentative forums or opinions of people like Ken Rockstarwell. So I see DP's "summary" of DSLR's as just that, an extensive explanation of what it can do. Not really something I'd base my purchase on.
                              I bet there are plenty of people with more money than sense that do hang everything on how many green (better) features a new camera has over a rival. The more green and they're probably itching to buy it. It happens here in BD enough, there are plenty of people here with more camera equipment than a small country's press office, yet the photos produced are nothing more spectacular than a mid range compact can produce.

It's a materialistic society with a lust for bigger, best, fastest. With the misconception that all that = quality of output.

Compacts is a cut-throat business and I'd guess that's where the money is. Amazon sell bulk, they want the doubting new users to be informed. DP must oblige.

The D3 review showed nothing that anyone here didn't know already, I'm sure of that. The features (toys) on compacts change so quickly that constant reviews are vital.

I still think there should be a back-to-basics experiment on BD

Everyone with a 24 shot disposable camera, thrown into the city to take 24 of their best visions. No processing, no pixel peeping, pure creative photography.
                              I mentioned it before to a few people and was met with hostile comments. People are scared of that, clearly. The lack of toys, the lack of technology.
                              The people that do take that approach are often laughed out of the forum too, or pushed to the sidelines as eccentric weirdos. A real shame.

Saying all that, I am tied to expensive digital equipment too, but I don't for one moment think it makes me a better photographer. In fact I'd suggest it make me worse. I become lazy.

I don't care what people use, I do care that creativity suppressed in favour of technical merrits.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                                I don't care what people use, I do care that creativity suppressed in favour of technical merrits.
                                Trebs, I agree with what you nicely stated. But don't forget the GadgetFreaks. They're all over the place, not only in photography. Everywhere.
                                And they need their playground as well. It keeps the economy turning or the other way around: the economy keeps them turning.

Comment

Working...
                                X