Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
De vergelijking tussen D3 en 5D gaat gewoon niet op.
Beide toestellen hebben een ander doelpubliek en andere fotografische mogelijkheden.
Neem ik mezelf dan is de 5D beter dan de 1DsIII of 1DIII of D3. Gewoonweg omdat de extra's van deze toestellen mij weinig extra waarde geven en dat de nadelen van deze toestellen voor wat ik wens veel groter zijn.
Maar dat wil niet zeggen dat dit voor iedereen het geval is integendeel zelf. Iedereen heeft andere behoeftes en wensen. En het beste toestel is datgene wat het beste voor hem is.
Verklaringen als deze of deze is de beste camera ooit is dom. Want dat valt onmogelijk te zeggen zonder uit te gaan van je behoeftes.
Het is heel goed nieuws dat Nikon er eindelijk in slaagt de beeldkwaliteit van Canon te evenaren. Canon heeft al veel te lang hiervan kunnen profiteren. Ik had eerlijk gezegd zelfs gehoopt de D3 beter zou zijn dan de 5D puur op beeldkwaliteit maar dat is ie spijtig genoeg niet.
Het valt mij eigenlijk wel op dat de laatste jaren Nikon en Canon mekaar steeds een beetje proberen te ontlopen. Ook hier weer het geval.
1dsIII is gewoon van een andere categorie en deze vgl vind ik al evengoed niet opgaan als de vgl met de 5D.
En 1DIII en D3 benaderen mekaar het meest maar zijn toch ook weer heel verschillend.
En mochten er PJ of sport fotografen zijn die een keuze kunnen maken tussen beide dan denk ik dat het heel moeilijk kiezen is. Ze hebben immers beide hun voor en nadelen.
Ik hoop alvast dat Nikon hiermee een pak van de switchers kan overhalen terug naar Nikon te gaan want wie weet gaat Canon dan eindelijk die camera uitbrengen waar ik al jaren van droom en misschien zelfs betaalbaar zou zijn.
Maar dat ze mekaar rechtstreeks gaan beconcurreren moet er binnenkort (volgende generatie?) toch wel aankomen denk ik en dat zal goed nieuws zijn voor ons allemaal.
Het is heel goed nieuws dat Nikon er eindelijk in slaagt de beeldkwaliteit van Canon te evenaren. Canon heeft al veel te lang hiervan kunnen profiteren. Ik had eerlijk gezegd zelfs gehoopt de D3 beter zou zijn dan de 5D puur op beeldkwaliteit maar dat is ie spijtig genoeg niet.
Niet iedereen deelt deze conclusie
Oorspronkelijk geplaatst door DP Review Thom Hogan
> Sure, the D3 has less
> noise than the 5D at ISO 3200, and the 5D has no ISO settings above
> 3200, but the 5D retains better colors and more details at ISO 3200.
No, it doesn't. Not by a long shot, actually. To date, the D3 is the ONLY DSLR I've tested in my dimly lit basketball gym that can retain color saturation and a reasonable dynamic range. The 1DIII comes close. The 5D is a very distant third.
Ik respecteer Bythom zijn oordeel steeds want alhoewel hij natuurlijk ook wel zijn bias heeft kan je hem zeker geen fanboy noemen maar iemand die weet waarover hij spreekt.
En eerlijk gezegd komt zijn mening niet helemaal overeen met de mijne maar is ze toch close. Maar ik heb de D3 zelf nog niet gebruikt dus kan maar afgaan op wat ik zie.
Zelf vind ik de D3 ook beter op iso 3200 maar niet op alle andere iso's. En ik had - zeker gezien de hype - verwacht dat de D3 1 stop beter zou zijn vanaf iso800. En van wat ik zie verkies ik tot en met iso1600 de 5D maar de verschillen zijn te klein om iets anders te zijn dan smaakverschil of mijn bias.
Eigenlijk zou ik een RAW vgl willen want de betere iso3200 lijkt mij enkel en alleen te danken aan het generatieverschil tussen deze camera's en de daarmee samenhangende noise reduction en niet een betere sensor. Alhoewel ik niet weet of canon ooit wel bereid zal zijn dergelijke noise reduction op zijn beelden toe te passen. Maar nikon gaat hen wel verplichten vermoed ik.
Maar ik herhaal 5D en D3 zijn absoluut niet vergelijkbaar als camera en ik ben heel blij dat de D3 zo goed is als ie is. Hopen dat de d3x dit ook kan dan heeft Canon voor het eerst sinds jaren misschien niet meer de beste beeldkwaliteit in huis.
Zeg dan gewoon dat bewegende onderwerpen niet je ding zijn, en dan kan je inderdaad makkelijk concluderen dat een D3 overkill is. Voor sport/actie fotografen is de combinatie van hoge ISO, 9+ FPS en uiterst doeltreffende AF en tracking een godsgeschenk
MVG,
Daar zit het hem inderdaad.. de ene toepassing is de andere niet. Hetzelfde kan gezegd worden van snelle lenzen.. 1 keer met een snelle F2.8 gewerkt en je wil geen donkere F4 meer. Maar om iedereen daar van te overtuigen
Ik respecteer Bythom zijn oordeel steeds want alhoewel hij natuurlijk ook wel zijn bias heeft kan je hem zeker geen fanboy noemen maar iemand die weet waarover hij spreekt.
En eerlijk gezegd komt zijn mening niet helemaal overeen met de mijne maar is ze toch close. Maar ik heb de D3 zelf nog niet gebruikt dus kan maar afgaan op wat ik zie.
Zelf vind ik de D3 ook beter op iso 3200 maar niet op alle andere iso's. En ik had - zeker gezien de hype - verwacht dat de D3 1 stop beter zou zijn vanaf iso800. En van wat ik zie verkies ik tot en met iso1600 de 5D maar de verschillen zijn te klein om iets anders te zijn dan smaakverschil of mijn bias.
Eigenlijk zou ik een RAW vgl willen want de betere iso3200 lijkt mij enkel en alleen te danken aan het generatieverschil tussen deze camera's en de daarmee samenhangende noise reduction en niet een betere sensor. Alhoewel ik niet weet of canon ooit wel bereid zal zijn dergelijke noise reduction op zijn beelden toe te passen. Maar nikon gaat hen wel verplichten vermoed ik.
Maar ik herhaal 5D en D3 zijn absoluut niet vergelijkbaar als camera en ik ben heel blij dat de D3 zo goed is als ie is. Hopen dat de d3x dit ook kan dan heeft Canon voor het eerst sinds jaren misschien niet meer de beste beeldkwaliteit in huis.
Ik zeg en herhaal dat de D3 de beste DLSR is welke tot nogtoe op de markt is gebracht. Als leek is dat mischien moeilijk te begrijpen, kan ik verstaan, en als Canonien is dat mischien moeilijk om te slikken, en dat kan ik ook nog verstaan.
Maar als je dan als leek hier wat onzin komt verkopen zonder de minste kennis van zaken, vind ik persoonlijk iets te ver gaan.
Ik zeg en herhaal dat de D3 de beste DLSR is welke tot nogtoe op de markt is gebracht. Als leek is dat mischien moeilijk te begrijpen, kan ik verstaan, en als Canonien is dat mischien moeilijk om te slikken, en dat kan ik ook nog verstaan.
Maar als je dan als leek hier wat onzin komt verkopen zonder de minste kennis van zaken, vind ik persoonlijk iets te ver gaan.
LOL JE bent en blijft een grote grap!
Weer duidelijk dat je er gewoon niets van snapt. Maar dat is geen verassing natuurlijk meer dat weet iedereen hier ondertussen wel. Maar stop hier aub niet mee met wie zouden we anders moeten lachen.
jesus.. aren't people bored of justifying why they choose one brand over the other?
Something lacking in lives maybe that anything and everything ends up this way?
Better start calling this place dpreview.be
We just need some class action lawsuits, some petitions, some guns, a ban on nudity. and we'll all be a happy bunch!! just like on dpreview
jesus.. aren't people bored of justifying why they choose one brand over the other?
Something lacking in lives maybe that anything and everything ends up this way?
Better start calling this place dpreview.be
We just need some class action lawsuits, some petitions, some guns, a ban on nudity. and we'll all be a happy bunch!! just like on dpreview
There is NO bad camera. Just whining 'users'
Amen to that.. can we get a Nikon only forum now..?
Begrijp je reactie maar van mijn kant geen vete hoor. Gewoon een reactie op de gebruikelijke onzin.
Met alle respect maar als Puerte ergens gaat orakelen, spring jij meteen in de bres om hem 'uit zijn onwetendheid' te helpen... ik vraag me af waarom.
Laat hem toch in zijn wijsheid. D3 is een zeer goede kamera, iedereen met een beetje realiteit en fototechnische kennis zal dat bevestigen. En elke nuchtere mens weet dat alle semi-pro en pro-kamera's dicht bijéén liggen als je RAW gebruikt...
Ik ben geen fanboy maar wou een Nikon omdat ik dat vroeger had, ben overtuigd geraakt van Canon en heb door een geschenk geen keuze moeten maken. Ik heb het volste vertrouwen in Canon en zie ook geen opmerkelijke verschillen behalve dan dat Nikon nu ook op hoge ISO kwalitatief de gelijke is. In grote lijnen kan ik me zelfs vinden in wat je zegt over noden en kamera's.
Hier noemt hij de D3 de beste kamera ooit, in het A700 topic zegt hij dat dit de kamera is om te kopen want de beste lenzen van Carl Zeiss, een tijd geleden was Pentax 'the cradle' met zijn IS-body en oude KM-lenzen...
So what hij zwanst een hele vleesfabriek en zaagt een bos, zorg er voor dat jij niet evenveel bomen omlegt aub. Dan kunnen wij gewoon over zijn postings lezen en hoeft niet elke topic een over en weer gezwam te worden.
Laat dit topic over de D3 gaan zonder vergelijking, eigenlijk moest dit een HOSANA worden over de review van de D3. Nogal duidelijk dat je daarin niet moet gaan vergelijken, laat ze dat op Dpreview maar doen.
Comment