Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Review Nikon D3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Review Nikon D3

De man van DPreview heeft gewoon een slechte ervaring gehad met Canon en sindsdien komt hij moeilijk aan de modellen van Canon. Verder moet je het niet zoeken. De review van de D3 heeft me inderdaad niets meer verteld. Minder eigenlijk dan ik al wist door naar foto's uit de praktijk te kijken.

Maar het is volgens mij zoals Thom Hogan het zegt : met de laatste camera's heeft pixelpeepen niet echt zin meer.
    Toch zijn er nuances zoals Rob aangeeft. D3 is eerder voor actie dan studio.
    Kwestie van te weten waarvoor het toestel is gemaakt.

Ik stel wél vast dat DR nog altijd het zwakkere element in de schakel is. Vooruitgang in resolutie en DR zijn elkaars tegengestelden en de markt heeft duidelijk gekozen voor resolutie.

Tot nieuwe toestellen van 24 megapixel die eigenlijk alleen zin hebben voor professionals.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht

I don't care what people use, I do care that creativity suppressed in favour of technical merrits.
      I get your point, and I agree. It is in fact just a tool.

I just enjoy reading those reviews, because they're much more detailed than all the others. I do like technical matters, and I'm interested to know everything there is to know about the technical side of things.

Dave
      pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
        Ik denk eigenlijk niet dat puerte foto's maakt.. ik heb hier in ieder geval nog niks van zijn kunsten gezien.
        van kevlar heb ik ook nog geen foto's gezien
        ik denk dat die alleen cijfertjes kan lezen en daaruit conclusies trekt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
          Deze en andere commentaren hebben niets meer te maken met de D3 review.
          Voor mij (als topicstarter) mag deze draad gerust gesloten worden.
          www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Je moet Gert1971 nu niet afknallen.. het is bij puerte en Kevlar dat je moet zijn
            Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
              Dat vergelijk met compactje en slr gaat toch niet op? Je negeert dingen als 100x snellere AF, juistere kleuren, méér kleuren, meer detail, minder ruis (ja zelf op ISO 100 of 50) en dan begin ik nog niet over het aanbod van lenzen van 6mm tot 1200mm.
              100x snellere AF. Nu niet aan den baard trekken hé. Inderdaad de AF is beduidend sneller maar ik schetste ook geen actie foto's maar de gewone kiekjes onder gunstige omstandigheden. En de moderne goede compactjes en bridges zijn kwa AF ook niet meer zooo traag.
              Juiste kleuren
              In auto witbalans, heb je dan al een gekeken hoe goed de wb van een compact meestal is en hoe dikwijls de wb van een DSLR er naast zit.(Wel zonder probleem in PS te corrigeren maar gaat het nu niet om)

Pas op en bergijp me niet verkeerd. Als er met een DSLR geen betere kwaliteit zou zijn te verkrijgen, zou ik dan een D300 hebben?
              Mijn punt is gewoon dat er onder gunstige of ideale omstandigheden met deftige compacten en bridges zo goed als evenwaardige foto's kunnen genomen worden.(En ik bedoel hier geen compactje mee dat je bij een doss koekjes kado krijgt.

Hubert
              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                Mijn punt is gewoon dat er onder gunstige of ideale omstandigheden met deftige compacten en bridges zo goed als evenwaardige foto's kunnen genomen worden.(En ik bedoel hier geen compactje mee dat je bij een doos koekjes kado krijgt.

Hubert
                De nagel op de kop . . .
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ja, en met dat compactje kan het dan allemaal, behalve: concertfoto's, nachtopnames, sterke DOF portretten, finishfoto's, superzooms, tilt-shiften,...

en daarom hebben we dan een D300, 40D,... whatever. Dus als de D3 een snellere AF en hogere fps heeft, dan heb je daar soms wel iets aan. Probeer maar eens een overvliegende duif met de vleugels netjes open op beeld te krijgen. Geef mij dan maar een D3 of een 1Ds of zo. Maak ik toch iets meer kans denk ik...
                  Of je voor die laatste versnelling in AF en dergelijke dan zoveel meer moet betalen, da's een andere discussie.
                  En zoals eigenlijk reeds gezegd: bij de pro's moet je naar de fotograaf gaan kijken ook...
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                    En da's de reden waarom de twee topcamera's van Canon nog niet gereviewed zijn? Joost mag het weten...

Dave
                    Ik dacht dat er een haar in de boter zat tussen Canon en DPR. Ik geloof dat Canon hen betichte van pre-view informatie door te spelen op het internet of zo. Daarom krijgen ze geen Canon's meer of pas als die al een tijdje op de markt zijn. En als gevolg plaatsen ze geen of zeer laat een review.

Alleen voor de instap en midrange (400D en 40D) omdat die camera's echt door veel mensen worden gekocht en de site leeft nu eenmaal van de reklame hé.
                    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                      Dan moet je beter kijken he. Ik ben geen goeie fotograaf hoor dat weet ik zelf ook wel. Ik ben nog steeds hopelijk op zoek naar een fotografisch oog in al die webshops. Maar heb toch al 2 keer een top 3 in de challenge gehad dus met veel geluk en veel foto's nemen lukt zelfs dat. Maar de laatste 2-3 jaar zijn de meeste van mijn foto's omwille van mijn kinderen in de huiselijke sfeer en die foto's komen nooit op internet.

En cijfertjes waarom? Eigenlijk relativeer ik vooral alles veel ipv domweg op cijfertjes af te gaan.

Ik vraag mij ook af waar ik hier in deze thread in de fout zou gaan eigenlijk? Kan iemand dat verduidelijken Adri bijv?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht

En cijfertjes waarom? Eigenlijk relativeer ik vooral alles veel ipv domweg op cijfertjes af te gaan.
                        Volledig mee eens, daar hadden we iemand anders voor ( tip : te zoeken in koninklijke middens...)
                        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                          Welke fotograaf? Sport? concert? Studio? food? posters? Die noden verschillen per discipline en wat de voorgangers van de D3 betreft: geen enkele daarvan was 'de beste op de markt' (geen gezwam in de ruimte zoals van Puerte, maar ervaring uit de praktijk: ik heb ze allemaal gehad, toen voelde ik me soms écht een clown). Feiten zijn feiten: de D3 is zeker beter dan de 5D op 3200 ISO, maar daar onder blijft de 5D onklopbaar voor mijn business, zeker als je de prijs mee in de vergelijking neemt...
                          De D3 presteert op alle punten zeer goed zelfs in de studio.
                          Dat is juist wat de D3 zo uitzonderlijk goed maakt, het is een all-round camera.

De D3 is vooral ontworpen als een camera voor het zware reportage werk, dat is wat hem juist zo duur maakt.
                          Heeft daarbij sublieme lichtmeting, AF, en tracking mogelijkheden en is de referentie op hoge ISO's. Is daarbij stevig gebouwd en dus geschikt voor heel intensief gebruik.

Is voor alle andere doeleinden evengoed of zeg maar beter geschikt dan alle andere camera's.
                          Zeg me gewoon op welk punt, of voor welk gebruik, een andere camera beter geschikt zou zijn dan de D3.
                          Ik weet de 1DSMKIII heef meer MP, en de 1DMKIII levert beelden met voor mij zeer mooie en goed gebalanceerde kleuren, misschien wel de meest aangename beelden indien gebruikt met de juiste lens van alle huidige toestellen.

Ik weet als je je enkel toelegt op studio fotografie, lichte reportage werk, huis, keuken en vakantie gebruik, je goedkoper af bent met een andere camera, zoals bvb een D300, of zelfs een instapper of compact camera. Maar dat is iets wat ieder voor zich moet uitmaken, maar dat maakt van de D3 niet een minder goede camera.

De fotografie markt is verdeelt in verschillenden segmenten en zelfs subsegmenten, iets wat velen duidelijk niet begrijpen. De D3 behoort nu eenmaal,zoals de 1dmkIII tot het topsegment, afdeling reportage/journalistiek.
                          Nu, Nikon heeft te kennen gegeven dat de D3 ook zeer goed in de markt licht bij de amateurs, en dat zij verantwoordelijk zijn voor een groot deel van de omzet. Dat is ieder zijn zaak, als iemand het geld heeft een D3 te kopen voor familie fotokes, waarom niet he. Je moogt daar enkel positief jaloers op zijn, zoals je positief jaloers moogt zijn op de D3.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                            En da's de reden waarom de twee topcamera's van Canon nog niet gereviewed zijn? Joost mag het weten...

Dave
                            philleke asley heeft een aantal maanden terug (eind vorig jaar??) hieromtrent een verklaring gegeven, als ik me goed herinner was de door hem toen aangehaalde reden het nog niet optimaal werken van het AF-tracking syteem, had om die reden de review nog niet gestart of nog geen camera van Canon ontvangen. En zoals je weet, Philleke plaatst alle camera's in een FIFO queu.

Het zou inderdaad dom zijn moest een echte pro zijn camera kiezen op info van phillekes zijn reviews, maar weet dat een groot deel van de afzetmarkt voor deze camera's zich bij de niet pro's situeert, hoe eigenaardig het ook moge klinken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              Het zou inderdaad dom zijn moest een echte pro zijn camera kiezen op info van phillekes zijn reviews, maar weet dat een groot deel van de afzetmarkt voor deze camera's zich bij de niet pro's situeert, hoe eigenaardig het ook moge klinken.
                              Ah nee want die kopen allemaal een compactje om hun boterham mee te verdienen, anders houden ze'r allemaal een schuldgevoel aan over
                              pixelpusher

Comment

Goed, 't is welletjes geweest, vanaf nu gaan alle "off topic" berichten er meteen uit, enkel posts die rechtstreeks met de vraag van de TS te maken hebben, blijven staan..... en . . . euh, een verwittigd man is er 2 waard
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                                X