Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
    het zal u dan ook zeker wel opgevallen zijn dat ik dat nu al een hele tijd niet meer doe. Waarom toen wel? Ik was toen, als overtuigd Nikonian, razend op Nikon dat ze me al die jaren in de kou hadden laten staan. Nu is het me allemaal worst: Nikon, Canon of Prutscon,... als ik maar deftige resultaten krijg waar ik mijn kostje mee kan verdienen en waar ik zelf af en toe tevreden over ben. En dan verdient de 5D een medaille.
    Het is me inderdaad opgevallen Waarvoor respect

    MVG,

    Comment


    • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      Kan begrijpen als je hoofdzakelijk hoge ISO opnames maakt dat je een paar jaar terug zoiets deed. Maar moet erg zijn, als je ziet waar Nikon de dag van vandaag staat.

      En dat de 5d op hoge ISO's iets beter presteert dan huidige APS-C is ook voor iedereen duidelijk denk ik.

      Kijk eens naar volgende beelden, dan zie je het verschil in DR, kijk naar de vingers, en lichte delen in de bloes. Is eigenlijk qua licht toch geen complexe opname, eerder een alledaagse simpel en eenvoudig beeldje.
      http://www.photohobby.net/webboard/d...p?topicid=3741.
      LOL Puerte ik had je vorige keer toch al duidelijk gemaakt dat deze foto's van geen kanten vergelijkbaar zijn
      Of vind je 1 stop verschil in licht nog steeds gelijkaardige lichtcondities???
      Om nog maar te zwijgen over hoe het licht op het onderwerp valt dat totaal verschillend is. Maar ja misschien moet je eerst fotograferen alvorens je zoiets kan snappen. Het is nochtans overduidelijk!

      Vorige keer kon je hiermee nog wat A700 users die liever hun hersens niet gebruikten overtuigen ik vraag mij af of dit hier ook gaat lukken...
      Best wel grappig dat dit dan het beste is wat je kan tonen om je standpunt te verdedigen. Dat komt eigenlijk wel overeen met het beeld dat ik van je heb

      Comment


      • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

        Nou, ik kan het niet verklaren, maar de beelden uit een FF-camera vind ik gewoon aangenamer om naar te kijken. Komt het door meer detail, meer schaduw/kleurvariatie? Ik heb er geen flauw idee van, maar dat ze mooier zijn, vind ik echt niet te ontkennen. En volgens mij kan je dat ook niet zomaar aan de hand van specs verklaren. Ik vind het vooral heel zichtbaar in landschappen en andere beelden met veel variatie in kleuren en/of lichte en donkere partijen.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
          Nou, ik kan het niet verklaren, maar de beelden uit een FF-camera vind ik gewoon aangenamer om naar te kijken. Komt het door meer detail, meer schaduw/kleurvariatie? Ik heb er geen flauw idee van, maar dat ze mooier zijn, vind ik echt niet te ontkennen. En volgens mij kan je dat ook niet zomaar aan de hand van specs verklaren. Ik vind het vooral heel zichtbaar in landschappen en andere beelden met veel variatie in kleuren en/of lichte en donkere partijen.
          Dat gaat naar de beoordeling van high-end hifi toe. "Muzikaler" is een veel gehoorde term. Uiteindelijk gaat het wel om de muziek!
          Een film in een ouwe camera en hupetee...je vind na ontwikkeling en print terug waar je aan gewend bent.

          Karel

          Comment


          • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

            Als de focus points, AE programma's, bits en hue en saturation en noise ninja's me allemaal te veel worden, ga ik ook met plezier teruggrijpen naar mijn OM-10 met rood bolletje voor de belichting, geladen met een ZW filmke.

            Probleem: die filmkes!!!
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

            Comment


            • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
              Als de focus points, AE programma's, bits en hue en saturation en noise ninja's me allemaal te veel worden, ga ik ook met plezier teruggrijpen naar mijn OM-10 met rood bolletje voor de belichting, geladen met een ZW filmke.

              Probleem: die filmkes!!!
              Ik woon in La Hulpe en heb geen moeite er aan te komen. Dat gaat altijd met een praatje en dan wordt er altijd door de chef gemopperd dat de mensen sinds er digitaal is niet meer kadreren en eigenlijk geen fotos meer kunnen maken, hahaha. ZW is mischien moeilijker te krijgen...., vroeger had ik Ilford, maar FUJI is er nog.

              Groet,
              Karel

              Comment


              • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                Ik woon in La Hulpe en heb geen moeite er aan te komen. Dat gaat altijd met een praatje en dan wordt er altijd door de chef gemopperd dat de mensen sinds er digitaal is niet meer kadreren en eigenlijk geen fotos meer kunnen maken, hahaha. ZW is mischien moeilijker te krijgen...., vroeger had ik Ilford, maar FUJI is er nog.

                Groet,
                Karel
                **** zeg, bestaat Ilford niet meer? Miljaar, ik denk dat ik voor de helft van hun omzet zorgde... ik fotografeer nog veel te weinig analoog...
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                  **** zeg, bestaat Ilford niet meer? Miljaar, ik denk dat ik voor de helft van hun omzet zorgde... ik fotografeer nog veel te weinig analoog...
                  Ja hoor, ook hier zo te krijgen & Kodak z/w maar film doe ik momenteel alleen in kleur. Ik hoorde van 'm dat Kodak volgende maand uitkomt met 2 nieuwe negatief films (kleur) waarvan 1 zeker geoptimaliseerd is voor skintones.

                  M'n LINN Sondek gebruik ik ook niet veel maar zal er nooit afstand van doen, af en toe gebruik ervan (die analoge apparaten) creert perspectief, vind ik.
                  Hobyisme

                  Karel

                  Comment


                  • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                    **** zeg, bestaat Ilford niet meer? Miljaar, ik denk dat ik voor de helft van hun omzet zorgde... ik fotografeer nog veel te weinig analoog...
                    http://www.ilfordphoto.com/Webfiles/200711714387916.pdf

                    Comment


                    • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                      Comment


                      • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        LOL Puerte ik had je vorige keer toch al duidelijk gemaakt dat deze foto's van geen kanten vergelijkbaar zijn
                        Of vind je 1 stop verschil in licht nog steeds gelijkaardige lichtcondities???
                        Om nog maar te zwijgen over hoe het licht op het onderwerp valt dat totaal verschillend is. Maar ja misschien moet je eerst fotograferen alvorens je zoiets kan snappen. Het is nochtans overduidelijk!

                        Vorige keer kon je hiermee nog wat A700 users die liever hun hersens niet gebruikten overtuigen ik vraag mij af of dit hier ook gaat lukken...
                        Best wel grappig dat dit dan het beste is wat je kan tonen om je standpunt te verdedigen. Dat komt eigenlijk wel overeen met het beeld dat ik van je heb

                        Als de licht situatie in beide opnames verschillend is dan is dit in het voordeel van de 5d voor wat DR betreft.
                        Als de belichting van dit eenvoudig beeld verkeerd is, heb ik ernstige twijfels over de lichtmeting van de 5d.
                        Het zijn RAW opnames, en in jou betoog in het JPEG/RAW draadje van vorig jaar, maakte het niet veel uit in RAW dat je belichting er een beetje naast zat.
                        Ongeveer hetzelfde resultaat zou je ook zien moest in het testje ipv van een a700 een d300 gebruikt geweest zijn.

                        Comment


                        • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          Als de licht situatie in beide opnames verschillend is dan is dit in het voordeel van de 5d voor wat DR betreft.
                          Als de belichting van dit eenvoudig beeld verkeerd is, heb ik ernstige twijfels over de lichtmeting van de 5d.
                          Het zijn RAW opnames, en in jou betoog in het JPEG/RAW draadje van vorig jaar, maakte het niet veel uit in RAW dat je belichting er een beetje naast zat.
                          Ongeveer hetzelfde resultaat zou je ook zien moest in het testje ipv van een a700 een d300 gebruikt geweest zijn.
                          Ik snap eerlijk gezegd geen fluit van wat je hier zegt. Hoe kan een verschillende belichting nu in het voordeel van deze of gene camera zijn?

                          Verder maakt vooral de WITBALANS weinig uit als je in RAW fotografeert. Overbelicht blijft overbelicht, ook in RAW. Weg is weg. En wat bedoel je met die vergelijking tussen 5D, A700 en D300?
                          ______
                          www.vue.photo

                          Comment


                          • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                            Ik snap eerlijk gezegd geen fluit van wat je hier zegt.
                            Wat ik vooral niet snap is dat onze vriend puerte na maanden op dit forum nog geen enkele maal van iemand ooit maar één keer gelijk gekregen heeft op geen enkele van zijn beweringen, en ondanks dat toch nog steeds standvastig volhoud in het verkopen "van die ergens op internet gelezen waarheid" die dan aan de eigen grote wetenschappelijke ervaring in het onderwerp fotografie toegevoegd wordt.

                            Soms is het grappig, soms zielig, soms triestig, maar vooral laten we er ons allemaal vroeg of laat aan vangen en door meeslepen, en voor dat laatste: chapeau !!! Maar ook voor niks meer dan dat.

                            Misschien moeten we in chit-chat eens een draadje beginnen met de leukste op een rijtje te zetten. dat kan een hoop elkaar tegensprekende waarheden opleveren. Alvast hogerop in dit topic is de bewering dat je zelfs op een pasfotoke de verschillen tussen een moderne APS-C en de "oude achetrhaalde 5D" ziet een mooie die voor mij in de top 10 kan.
                            DigiCam

                            Comment


                            • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              Als de licht situatie in beide opnames verschillend is dan is dit in het voordeel van de 5d voor wat DR betreft.
                              Als de belichting van dit eenvoudig beeld verkeerd is, heb ik ernstige twijfels over de lichtmeting van de 5d.
                              Het zijn RAW opnames, en in jou betoog in het JPEG/RAW draadje van vorig jaar, maakte het niet veel uit in RAW dat je belichting er een beetje naast zat.
                              Ongeveer hetzelfde resultaat zou je ook zien moest in het testje ipv van een a700 een d300 gebruikt geweest zijn.
                              LOL nu bewijs je weer dat je er niets van snapt want het is overduidelijk in het nadeel van de 5D op gebied van DR om meerdere redenen zelfs. Maar dat vraagt dus wat basiskennis die je dus veronderstel ik ontbreekt.
                              En het is niet als, de lichtsituatie is gewoon anders!

                              Dat je belichting er iets meer naast mag zitten in RAW dan in Jpeg doet hier ook absoluut niets terzake. Poging tot verandering van onderwerp? Of zo?

                              Te laat vrees ik je hebt al bewezen ondertussen dat je het allemaal niet zo snapt.

                              Comment


                              • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                                Persoonlijk ga ik Puerte op ignore zetten want ik wil in dergelijke zinloze posts geen tijd meer steken.
                                Maat, toon ons eerst wat goede foto's (het moeten geen kunstwerken zijn, gewoon goede foto's waar uw inzichten uit blijken) en dan kunnen we opnieuw klappen. Tot dan verlies ik mijn tijd er niet meer mee.

                                Terug naar de 5D....

                                Comment

                                Working...
                                X