Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

't grote Pentax K20D topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 't grote Pentax K20D topic

    Deze topic had ik blijkbaar gemist...

    Proficiat Wim! Kun je al wat meer uitsluitsel geven over ISO 3200 en ISO 6400? Bruikbaar?

    En hoe zit het met de AF? Sneller dan de K10?
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #17
      Re: 't grote Pentax K20D topic

      Ik heb begrepen dat deze camera niet, zoals mijn K100D, met AA-batterijen werkt. Hoeveel kliks doe je met de batterij in de K20D? Is het zinvol om een batterygrip aan te schaffen?
      Homo Sapiens Pentaxiensis

      Comment


      • #18
        Re: 't grote Pentax K20D topic

        De autonomie zou beter zijn dan die van de K10, en daarmee deed ik op één batterijlading gemakkelijk 750 shots. Het was alsof die batterij nooit leeg werd... Dus als dat je enige zorg is, hoef je niet onmiddellijk na te denken over een extra grip.
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #19
          Re: 't grote Pentax K20D topic

          Ik ben sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een Pentax K20D.
          Het is nog te vroeg om mijn bevindingen te posten. Maar de eerste impressies zijn veelbelovend.

          Ziehier enkele reviews:



          Thank you for visiting the TechnologyGuide network. Unfortunately, these forums are no longer active. We extend a heartfelt thank you to the entire community for their steadfast support—it is really you, our readers, that drove





          Groeten, Peter.
          Homo Sapiens Pentaxiensis

          Comment


          • #20
            Re: 't grote Pentax K20D topic

            Proficiat hé!

            ...we horen graag tezijnertijd je mening...
            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • #21
              Re: 't grote Pentax K20D topic

              Nou ga ik iets doen waar ik eigenlijk een hekel aan heb; een ander om raad vragen...
              Het zit zo: ik heb allerlei apparatuur uit het Pentax-analoog-tijdperk. Dat gebruikte ik voornamelijk in de macro-fotografie van (Nederlandse/Belgische) wilde planten. Daarvan heb ik zo'n 700 dia's (analoog) . Het digitaliseren daarvan kost een vermogen, heb ik begrepen na intensieve studie en navraag.
              Ik heb een Panasonic FZ-50. Daarover ga ik niet discussiëren! Maar voor zover mijn expertise reikt, kom ik daar niet verder mee in mijn belangstellings-wereld!
              Dus wil ik een digitale camera(van Pentax in de toekomst, denk ik) waarop ik mijn "lensverleden" enigszins kan gebruiken.

              Heeft iemand een suggestie? (K10D, K20D)?

              Comment


              • #22
                Re: 't grote Pentax K20D topic

                Wel, in principe kun je eender welke Pentax overwegen: ze kunnen allemaal de oude Pentax lenzen gebruiken, en ze zullen alle sneller zijn en een betere beeldkwaliteit hebben...

                Hoe je je keuze verder moet bepalen zal zo'n beetje van je budget afhangen en wat je juist wilt. Eén ding is zeker: als het enkel voor macro's is, dan zal zelfs mijn roestige ist D meer dan voldoen!
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #23
                  Re: 't grote Pentax K20D topic

                  Ik overweeg heel ernstig de aanschaf van een pro-sumer D-SLR en heb recent mijn oog laten vallen op de K20D na heel wat wikken en afwegen (de E3, de D300 en de 40d vallen me allen net boven budget, en op de E3 na gaat mijn voorkeur nog steeds naar de K20D). Mijn budget ligt op +/- 2.000 euro voor toestel + lens + flitser.

                  De bijgeleverde kitlens lijkt me wat zwak gezien de specs van het toestel, dus zou ik het toestel zowieso met de nieuwere DA* 16-50 f2.8 lens aanschaffen.

                  Mocht ik achteraf dan toch tele nodig hebben, werd me de Sigma 50-500 aangeraden.

                  Wie heeft ervaring met beide lenzen op dit toestel ?

                  Kan er iemand me een goede flitser aanbevelen ? Ik twijfel een beetje tussen Pentax en Metz. Zijn er compatibiliteitsproblemen met de Metz ?

                  Voor de geinteresseerden : bij de mediamarkt is de K10D met de 18-55 kitlens te koop voor maar 599,00 € !
                  Dat zette me toch ook even aan het twijfelen om toch maar de K10D te nemen ...

                  Comment


                  • #24
                    Re: 't grote Pentax K20D topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk bericht
                    De bijgeleverde kitlens lijkt me wat zwak gezien de specs van het toestel, dus zou ik het toestel zowieso met de nieuwere DA* 16-50 f2.8 lens aanschaffen.

                    Mocht ik achteraf dan toch tele nodig hebben, werd me de Sigma 50-500 aangeraden.

                    Wie heeft ervaring met beide lenzen op dit toestel ?
                    De kitlens mag je zeker niet onderschatten hoor. Ik gebruik de mijne steeds vaker (past met zonnekap en al in een jaszak en weegt haast niets).
                    Naar mijn gevoel presteert (in mijn geval de oude versie van de 18-55) de kitlens beter op mijn K20D dan op mijn K10D.
                    Een andere mogelijkheid is een 16-45 nieuw of tweedehands. Misschien dalen deze nog wat in prijs nu de nieuwe DA 17-70 F:4 er is. Deze laatste is natuurlijk ook een mogelijkheid. Nog even wachten op de eerste reviews misschien? Als all-round lens zeker niet te versmaden.

                    Als tele de Bigma Sigma 50-500 is dan weer een ander paar mouwen. Ik ben heel tevreden van mijn Bigma, op één punt na: het gewicht...
                    Omdat ik deze toch meestal op 400-500 mm gebruik overweeg ik sterk deze te vervangen door een prime. Als Pentax een DA*400 f 4.5 uitbrengt ben ik zeker kandidaat.
                    Andere mogelijkheden (als je niet die 500 mm nodig hebt) zijn de DA 55-300 en binnenkort de langverwachte DA*60-250 F:4.
                    Groetjes van tozumi

                    Bezoek hier mijn webstek

                    Comment


                    • #25
                      Re: 't grote Pentax K20D topic

                      Hey Tozumi ...

                      Leuk ! blijkbaar heeft de config die een fotograaf me had aangeraden wel bijval De bigma wordt een upgrade voor achteraf zowieso, dus kan ik dat moment nog eens kijken wat de markt brengt. De nieuwere DA* lenzen krijgen inderdaad steeds heel lovende reviews, dus wie weet is er tegen dan een heel leuk alternatief voor de bigma !

                      All-round twijfel ik inderdaad een nog beetje want de 16-50 is inderdaad wel een prijzig beestje. De reviews die ik erop heb nagelezen raden de lens wel aan in combinatie met de K20 vooral door de SDM ....

                      Ik kan uiteraard altijd de kitlens bijnemen en uittesten ... ik geloof dat ze maar iets van een 50€ kost .... en die kan achteraf steeds gebruikt worden in niet zo ideale omstandigheden (regen, stof, ...)

                      Iemand had me ook de 18-250 aangeraden, maar naar mijn gevoel is die lens in combinatie met de K20d als een ferarri met tereinbanden : goed voor alles, maar nergens echt goed in ...

                      Comment


                      • #26
                        Re: 't grote Pentax K20D topic

                        Ik heb sinds kort een K10D. Ik heb dan een Pentax SLR topic gestart, tot ik ontdekte dat er al een K10D én een K20D topic bestond.
                        Tussen de Canon/Nikon pletwals is het volgens mij toch niet ideaal om 3 topics lopende te hebben over de Pentax spiegelreflexen.
                        Zou het niet beter zijn om ze alledrie samen te voegen ? Er zijn tenslotte op dit moment ongetwijfeld nog méér K10D 's in omloop dan K20D's.
                        Last edited by nete; 6 juni 2008, 19:31.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #27
                          Re: 't grote Pentax K20D topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk bericht
                          Ik kan uiteraard altijd de kitlens bijnemen en uittesten ... ik geloof dat ze maar iets van een 50€ kost .... en die kan achteraf steeds gebruikt worden in niet zo ideale omstandigheden (regen, stof, ...)

                          Iemand had me ook de 18-250 aangeraden, maar naar mijn gevoel is die lens in combinatie met de K20d als een ferarri met tereinbanden : goed voor alles, maar nergens echt goed in ...
                          Als ik jou was zou ik de 18-55 kitlens er bijnemen. Dat is echt geen slecht lensje en kost inderdaad bijna niets.

                          De DA 16-45 f/4 vind ik ook wel een aanrader, maar misschien is de pas aangekondigde DA 17-70 f/4 wel een betere keuze. Dat zullen we nog even moeten afwachten.

                          Een superzoom zoals de 18-250 raad ik je niet aan. De 18-55 + een 50-200 gaat je betere resultaten geven.

                          Greets,
                          Gengske

                          Comment


                          • #28
                            Re: 't grote Pentax K20D topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Ik heb sinds kort een K10D. Ik heb dan een Pentax SLR topic gestart, tot ik ontdekte dat er al een K10D én een K20D topic bestond.
                            Tussen de Canon/Nikon pletwals is het volgens mij toch niet ideaal om 3 topics lopende te hebben over de Pentax spiegelreflexen.
                            Zou het niet beter zijn om ze alledrie samen te voegen ? Er zijn tenslotte op dit moment ongetwijfeld nog méér K10D 's in omloop dan K20D's.
                            Dat zal misschien wel; ik heb ze niet geteld! Opvallend genoeg constateerde ik vandaag - zojuist nog eens bekeken - dat Digital Street alle K10D-Pentaxen uit de collectie heeft gegooid; K20D en K200D zitten er nog wel in!

                            Comment


                            • #29
                              Re: 't grote Pentax K20D topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door pichygrue Bekijk bericht
                              dat Digital Street alle K10D-Pentaxen uit de collectie heeft gegooid; K20D en K200D zitten er nog wel in!
                              Met in omloop bedoel ik dat er, denk ik, tot op vandaag nog meer K10D bezitters zullen zijn dan K20D eigenaars (dat zal uiteraard langzaam veranderen als de K10D niet meer te koop is).
                              Maar nu moet ik voor Pentax nieuwtjes in 3 topics gaan kijken.......
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #30
                                Re: 't grote Pentax K20D topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Met in omloop bedoel ik dat er, denk ik, tot op vandaag nog meer K10D bezitters zullen zijn dan K20D eigenaars (dat zal uiteraard langzaam veranderen als de K10D niet meer te koop is).
                                Maar nu moet ik voor Pentax nieuwtjes in 3 topics gaan kijken.......
                                Wees blij dat je geen Nikon of Canon hebt, dan moet je dagelijks wel 100 topics bekijken .

                                Comment

                                Working...
                                X