Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herstelling Canon EOS 1D Mk III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

    Oorspronkelijk geplaatst door steldat Bekijk bericht
    Weer wat nieuwe informatie over een eventuele nieuwe firmware? update:
    http://www.robgalbraith.com/bins/mul...8740-9068-9299

    waaruit we toch enigszins kunnen afleiden dat de sub-mirror-fix de AI-servoproblemen niet (volledig ?) heeft opgelost.

    groeten,

    Comment


    • #92
      Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

      Chasseur d'Images is er z'n Canon reclames door kwijtgeraakt!

      Karel

      Comment


      • #93
        Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

        Oorspronkelijk geplaatst door Rogéke Bekijk bericht
        waaruit we toch enigszins kunnen afleiden dat de sub-mirror-fix de AI-servoproblemen niet (volledig ?) heeft opgelost.

        Wat is jouw ervaring na de fix ? en eventueel ervoor ?

        Comment


        • #94
          Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

          Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
          Wat is jouw ervaring na de fix ? en eventueel ervoor ?
          voor de herstelling had ik relatief veel ( te veel volgens mij ) onscherpe beelden , vooral dan bij sporters die recht naar mij toe kwamen ( bvb spurters atletiek , cyclocrossers ) ; na de fix ben ik nog maar één keer op stap geweest nl. de Prov.Kamp. Veldlopen te Poperinge en ik moet eerlijk bekennen dat ik weinig onscherpe beelden had . Nu is het ook zo dat die lopers niet aan grote snelheid op je afkomen. Je kan er eventueel enkele bekijken op :


          groeten,

          Comment


          • #95
            Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

            Oorspronkelijk geplaatst door Rogéke Bekijk bericht
            voor de herstelling had ik relatief veel ( te veel volgens mij ) onscherpe beelden , vooral dan bij sporters die recht naar mij toe kwamen ( bvb spurters atletiek , cyclocrossers ) ; na de fix ben ik nog maar één keer op stap geweest nl. de Prov.Kamp. Veldlopen te Poperinge en ik moet eerlijk bekennen dat ik weinig onscherpe beelden had . Nu is het ook zo dat die lopers niet aan grote snelheid op je afkomen. Je kan er eventueel enkele bekijken op :


            groeten,
            bedankt !

            Comment


            • #96
              Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

              En WEER wat nieuwe info ...

              Comment


              • #97
                Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                En WEER wat nieuwe info ...
                Hmm, nu twijfel ik toch wel of ik 'm toch niet nu al zal opsturen. Het ziet er naar uit dat de echte echte fix nog wel even op zich kan laten wachten...

                Comment


                • #98
                  Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Hmm, nu twijfel ik toch wel of ik 'm toch niet nu al zal opsturen. Het ziet er naar uit dat de echte echte fix nog wel even op zich kan laten wachten...
                  Gewoon opsturen die Cam.
                  ik had geen problemen tot ik indooor JPM ging fotograferen en daar was het een ramp, ook voor andere .
                  Nu na de fix zijn die problemen opgelost en werkt de camera feiloos .
                  Een echt grote fix zal er niet meer komen denk ik buiten een firmware update .
                  Als je bekijkt op forums als DP, Sportshooters, fred miranda enz.. zijn de meeste toch wel tevreden nu na de fix ,dus waarom wachten

                  Comment


                  • #99
                    Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
                    Gewoon opsturen die Cam.
                    ik had geen problemen tot ik indooor JPM ging fotograferen en daar was het een ramp, ook voor andere .
                    Nu na de fix zijn die problemen opgelost en werkt de camera feiloos .
                    Een echt grote fix zal er niet meer komen denk ik buiten een firmware update .
                    Als je bekijkt op forums als DP, Sportshooters, fred miranda enz.. zijn de meeste toch wel tevreden nu na de fix ,dus waarom wachten
                    Good point. Ik dacht dat die door FM aangekondigde fix er iets sneller zou zijn en ik daarmee zou kunnen voorkomen dat ik het spul twee keer moest opsturen. Als ik nu te lang wacht ga ik mijn camera moeten missen op een van de aankomende reizen...

                    Comment


                    • Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                      De mensen die hier de fix laten doen hebben, hebben deze allen een camera tussen deze serienummers :

                      - 501001 en 546561 (of zijn er nog andere serienummers in omloop ?)

                      Kan je er anders dus van uit gaan dat indien je een toestel hebt (heb het toestel gisteren ontvangen , serie nr (21) 556xxx) geen fix meer nodig heeft ?

                      Comment


                      • Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                        De mensen die hier de fix laten doen hebben, hebben deze allen een camera tussen deze serienummers :

                        - 501001 en 546561 (of zijn er nog andere serienummers in omloop ?)

                        Kan je er anders dus van uit gaan dat indien je een toestel hebt (heb het toestel gisteren ontvangen , serie nr (21) 556xxx) geen fix meer nodig heeft ?
                        De officiele lezing van Canon zegt het volgende:

                        How to identify affected products:

                        If the serial number on the bottom of the camera is between 501001 and 546561, it could be affected by the “AF mirror adjustment issue”

                        Dus jouw versie is van de fabruik uit voorzien van de update, en hoeft dus niet terug.
                        Canonvijfdeemarkdrie

                        Comment

                        Working...
                        X