Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herstelling Canon EOS 1D Mk III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

    Vandaag de camera weer terug gekregen. Begeleidende brief er bij, incl het 2 Gb Sandisk Ultra 2 kaartje. Maar ik zie in het batterijvak geen witte stip...
    En er zijn bij mij niet veel foto's mee gemaakt, exact weet ik het niet, maar niet meer als 30 in ieder geval.
    Camera is overigens gerepareerd bij DSP in Nederweert hier in Nederland, dus niet etbass. Ken het bedrijf niet, maar de rekening is geheel in het Duits.

    Nu maar weer opweg naar nieuw fotoplezier...
    Last edited by steldat; 18 januari 2008, 23:20.
    Canonvijfdeemarkdrie

    Comment


    • #62
      Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

      Een vriendelijke mail gekregen met de melding dat ze mijn toestel op 28/01 ophalen en 31/01 terug afleveren.


      Voor herstellingen bij ETB kan je nu terecht via hun website: https://www.etbass.nl/crp/frmPOInformatieNL.aspx
      http://www.torekefoto.be

      Comment


      • #63
        Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

        Volgens mij doet dit de verkoop van dit toestel geen goed, je ka hem nu al kopen voor 3200 euro nieuw...
        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

        Comment


        • #64
          Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

          Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
          Mijn oprechte excuses! Ik had nog wat meer smileys moeten zetten.
          Excuses aanvaard, toon nu maar eens enkele scherpe actieplaatjes met je herstelde toestel

          Comment


          • #65
            Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

            Dinsdag 22 januari werd mijn toestel door een Nederlands koerierbedrijf afgehaald, doch de belofte van Etbass om die op 25 januari hersteld terug te bezorgen werd niet ingelost, enige reden heb ik ook nog niet vernomen.
            Word vervolgd...

            Comment


            • #66
              Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
              Volgens mij doet dit de verkoop van dit toestel geen goed, je ka hem nu al kopen voor 3200 euro nieuw...
              Verkeerd gelezen of blijkbaar is zijn prijs terug verhoogd bij konijn, 3600 euro....
              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

              Comment


              • #67
                Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                Verkeerd gelezen of blijkbaar is zijn prijs terug verhoogd bij konijn, 3600 euro....
                goed zo ;-)

                De mijne gaat ook binnen voor upgrade-herstelling, ben wel benieuwd of ik verschil zou merken.
                Ik heb nu toch al wat sportshoots gedaan, en ... ik merk geen issues. Al moet ik toegeven, het was niet in "hoge temperaturen" zoals er wel eens geschreven staat waaronder de prob's zich "zouden kunnen" voordoen.

                Dan vond ik mijn 10D destijds wel regelmatiger eens niet snel genoeg focussen vergeleken met 20D en 30D.
                Of misschien was ik toen de enige ... I don't know.
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

                Comment


                • #68
                  Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                  Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                  Verkeerd gelezen of blijkbaar is zijn prijs terug verhoogd bij konijn, 3600 euro....
                  Niet verkeerd gelezen, de prijzen zijn deze week overal ongeveer 400 € gestegen.

                  Hierbij nog een artikel om de 1D MkIII eigenaars een hart onder de riem te steken (als dat al nodig zou zijn ) : http://www.clublexus.com/forums/showthread.php?t=326811

                  Dus blijkbaar kan hij best zijn mannetje staan tov D3.
                  Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                    Ondertussen is er al een tijdje een topic aan de gang over de prijsstijgingen die je op volgende link kan vinden http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=198038

                    Groeten

                    Comment


                    • #70
                      Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                      Ondanks alle goede intenties van ETBASS of ETB zijn ze er nog niet in geslaagd om een week na de beloofde terugleverdatum mij het toestel hersteld terug te bezorgen
                      Vandaag dan maar mailtje gestuurd naar Canon CPS contactpersoon voor België, misschien helpt het

                      Comment


                      • #71
                        Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                        Gezien de mailtjes en pb's die ik krijg met vraag naar contactgegevens voor CPS België.

                        Belgium (+ Luxembourg)
                        Joachim Devedeleer

                        Role CPS Pro Rep Photo & Video
                        Company Canon Belgium
                        Address Berkenlaan 3
                        1831 Diegem
                        Office +32 2 7220620
                        Fax +32 2 7220575
                        Email j.devedeleer@canon.be


                        Blijkbaar ben ik de enige niet die de service van ETBASS of ETB maar magertjes vind.

                        Groeten, Jean-Pierre

                        Comment


                        • #72
                          Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                          Oorspronkelijk geplaatst door jpjp Bekijk bericht
                          Ondanks alle goede intenties van ETBASS of ETB zijn ze er nog niet in geslaagd om een week na de beloofde terugleverdatum mij het toestel hersteld terug te bezorgen
                          Vandaag dan maar mailtje gestuurd naar Canon CPS contactpersoon voor België, misschien helpt het
                          Als je CPS lid bent had je beter meteen met hem contact opgenomen. De camera's van Belgische CPS leden worden naar Frankrijk gestuurd, niet naar ETB. Mijn mk3 met geheugenkaartje, hernieuwde garantie en nog wat CPS spullen terug gekregen in een dikke week tijd.
                          In mijn geval dus geen kwaad woord over CPS België.
                          Ik heb de camera wel nog niet getest sinds hij terug is, dus nog even afwachten of het geholpen heeft.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                            Kourni, had dit beter gedaan dan mij via de Canon helpdesk aan te melden voor de submirrorfix. Wel vreemd dat niet alle CPS leden met een Canon 1D MKIII werden gecontacteerd via Diegem.
                            Ondertussen een 2de mail naar CPS gestuurd om mijn toestel eventueel bij Etbass weg te halen en naar Frankrijk te sturen.
                            Tot op heden ben je ook de enige die gewag maakt van de verlengde waarborg, geen enkele eigenaar van de in Nederland herstelde toestellen bevestigd dit.
                            Bedankt voor de hulp.

                            Groeten, Jean-Pierre

                            Comment


                            • #74
                              Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                              Oorspronkelijk geplaatst door jpjp Bekijk bericht
                              Tot op heden ben je ook de enige die gewag maakt van de verlengde waarborg, geen enkele eigenaar van de in Nederland herstelde toestellen bevestigd dit.
                              Bij de herstelbrief zat er een 2e brief (wel in het frans) met excuses voor het ongemak en de melding dat mijn garantie pas begint de lopen op de datum dat de submirror fix plaats gevonden heeft. Succes!

                              Comment


                              • #75
                                Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                                zoals eerder gemeld had ik mijn toestel afgegeven ( bij verkoper ) op 24.12 ;
                                enkele weken terug heb ik navraag gedaan en kon de verkoper ( ergens ) on-line zien dat de reparatie voorzien was op 22.01.2008 ; zal waarschijnlijk wel juist geweest zijn want verleden week zaterdag (26.01 ) heb ik mijn toestel
                                terug kunnen afhalen .
                                Wat de garantie betreft : ik kreeg eveneens een brief bijgevoegd ( getekend Customer Service - Canon Europa NV ) waarin oa. het volgende vermeld staat : " Please be advised that the warrant period for your EOS-1D MarkIII will be extended. The warranty period wil now start from the date of repair of the AF sub mirror on your repair sheet , instead of the date of purchase ".
                                De "Letter of Repair " is in alle geval opgemaakt te Roosendaal.

                                groeten,

                                Comment

                                Working...
                                X