Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herstelling Canon EOS 1D Mk III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

    Misschien kan je ons dan ook laat meegenieten van de actiefoto's die uit een goed werkend toestel komen, want daar zijn er momenteel nog maar heel weinig van te zien

    Comment


    • #47
      Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

      Oorspronkelijk geplaatst door jpjp Bekijk bericht
      Misschien kan je ons dan ook laat meegenieten van de actiefoto's die uit een goed werkend toestel komen, want daar zijn er momenteel nog maar heel weinig van te zien
      Koop er eentje.Dan kan je zelf zoveel actiefoto's nemen als je wil en ze bekijken zo lang je maar wil.

      PS: Laat er ons dan wat zien want buiten bijv.fred miranda,forum sportshooters...zijn er inderdaad maar weinig te zien.
      Danny's Photosite

      Comment


      • #48
        Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

        Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
        Koop er eentje.Dan kan je zelf zoveel actiefoto's nemen als je wil en ze bekijken zo lang je maar wil.

        ...)
        Vind je antwoord beneden alle peil De vraag was trouwens ook niet aan u gericht

        Comment


        • #49
          Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

          Oorspronkelijk geplaatst door jpjp Bekijk bericht
          Vind je antwoord beneden alle peil De vraag was trouwens ook niet aan u gericht
          Mijn oprechte excuses! Ik had nog wat meer smileys moeten zetten.
          Danny's Photosite

          Comment


          • #50
            Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

            Mk III werd zopas thuis afgeleverd door koerierdienst. Teller stond bij afhaling op 2466 en staat nu op 3521. Werd blijkbaar uitvoerig getest. Bij de camera een CF kaartje Sandisk 2.0 GB Ultra II als extraatje en een brief, waarin Canon Europe zich verontschuldigd en tevens meedeeld dat de waarborg op het toestel werd verlengd. De waarborg begint nu vanaf de hersteldatum. Verder werd de camera ook gereinigd. Prima service. So far, so good.
            Canon + enkele lenzen

            Comment


            • #51
              Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

              Verlenging van de waarborg vanaf de datum van herstelling, dit is pas goed nieuws. Totnogtoe was dit een privilege die enkel voor de Amerikaanse gebruikers was bestemd.
              Succes met je toestel, hopelijk werkt ze naar behoren.

              Groeten, Jean-Pierre

              Comment


              • #52
                Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                Ik heb de camera begin november gekregen, en is nagenoeg gelijk meegegaan naar Thailand. Weinig de AI servo stand gebruikt, maar van de foto's die daar wel meegemaakt zijn, had ik thuisgekomen toch een paar net niet scherpe beelden, terwijl de scherpstelpunten toch echt wel goed waren. Dan is er twijfel of het niet aan de maker ligt, de camera of de hoge temperatuur....

                Thuisgekomen uit de 35 graden was hier met de kerst een tijdelijke ijsbaan gemaakt voor de jeugd Koud dus!. Camera mee, 70-200 er op en AI servo aan en weer te veel missers. Ik mag maar drie foto's plaatsten, dus even een kleine indruk. Het waren 4 foto's achter elkaar van 10 f/s. Alleen de laatste was echt mooi scherp. Lijkt bewegingsonscherpte, maar sl.tijd was 1/320 sec bij 120 mm. Dit is natuurlijk maar een voorbeeld,er waren er ook die allemaal scherp waren. Maar waarom de camera zomaar ineens de weg kwijt is?
                Kortom dit was voor mij de aanleiding om de camera te laten herzien. En zoals afgesproken met Canon.... Vanmorgen is ie meegenomen door de koerier voor een kleine operatie Afwachten dus.




                Canonvijfdeemarkdrie

                Comment


                • #53
                  Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                  Oorspronkelijk geplaatst door Bugman Bekijk bericht
                  Mk III werd zopas thuis afgeleverd door koerierdienst. Teller stond bij afhaling op 2466 en staat nu op 3521. Werd blijkbaar uitvoerig getest. Bij de camera een CF kaartje Sandisk 2.0 GB Ultra II als extraatje en een brief, waarin Canon Europe zich verontschuldigd en tevens meedeeld dat de waarborg op het toestel werd verlengd. De waarborg begint nu vanaf de hersteldatum. Verder werd de camera ook gereinigd. Prima service. So far, so good.
                  Nou ik ben benieuwd, hoe waren je ervaringen voor het herstel? En zo aan je tellerstand te zien hebben ze m zondag meegenomen naar het voetbal Ze zijn er in ieder geval flink mee aan de gang gegaan. Ik denk zelf gewoon knop indrukken en ratelen maar om te controleren of hun vervangen onderdeel juist gemonteerd is. Ik geloof niet in vele testshots ter callibratie of iets dergelijks.
                  Canonvijfdeemarkdrie

                  Comment


                  • #54
                    Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                    Deze morgen telefoontje gekregen van Etbass, 22 januari word mijn toestel thuis afgehaald en op 25 januari terugbezorgd. Er werd gevraagd kopie van aankoop en persoonlijk adres bij te sluiten.
                    Er is licht aan het eind van de tunnel.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                      Volgens mij staat er in de handleiding van Canon Mark III dat bij gebruik van de 70-200L lens het centrale focuspunt gebruikt moet worden i.v.m. eventuele miskleun in de scherpstelling.
                      Ik zie dat dat niet is gebruikt!!!

                      @@d

                      Comment


                      • #56
                        Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                        Oorspronkelijk geplaatst door aadg Bekijk bericht
                        Volgens mij staat er in de handleiding van Canon Mark III dat bij gebruik van de 70-200L lens het centrale focuspunt gebruikt moet worden i.v.m. eventuele miskleun in de scherpstelling.
                        Ik zie dat dat niet is gebruikt!!!

                        @@d
                        Bewegende mensen, dieren of andere dingen schiet ik persoonlijk altijd met central focus point, snap niet goed waarom dit hier anders werd gebruikt ;-)

                        Anyhow... ik snap de theorie er niet achter waarop een bovenste AF punt er wel problemen mee zou hebben en middenste niet.
                        Dat bovenste is toch ook zo'n crosshair?
                        Imagination is more important than knowledge...
                        http://www.kiekje.be

                        Comment


                        • #57
                          Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                          De 70-200mm waarvan sprake is in de handleiding is het oude niet IS model.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                            Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                            Bewegende mensen, dieren of andere dingen schiet ik persoonlijk altijd met central focus point, snap niet goed waarom dit hier anders werd gebruikt ;-)

                            Anyhow... ik snap de theorie er niet achter waarop een bovenste AF punt er wel problemen mee zou hebben en middenste niet.
                            Dat bovenste is toch ook zo'n crosshair?
                            Deze gebruik omdat het juist het gezicht scherp wil hebben. Er is ook geen enkele reden om het m niet te gebruiken. Wat is jouw theorie om juist de middelste te gebruiken, en wat is hier is jouw ogen niet zo handig aan?

                            Juist de buitenste die hier gebruikt is, is van het crosstype type. Met mijn vorig 1D MKII heb ik honderden van dit type foto's gemaakt en nagenoeg altijd trefzeker. Men spreekt in de handleiding alleen over de 70-200 in combinatie met een extender, hiermee kun je problemen krijgen.
                            Canonvijfdeemarkdrie

                            Comment


                            • #59
                              Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                              Oorspronkelijk geplaatst door aadg Bekijk bericht
                              Volgens mij staat er in de handleiding van Canon Mark III dat bij gebruik van de 70-200L lens het centrale focuspunt gebruikt moet worden i.v.m. eventuele miskleun in de scherpstelling.
                              Ik zie dat dat niet is gebruikt!!!

                              @@d
                              Volgens mij staat er wat anders....

                              When using the EF70-200mm f2.8L USM is used with an Extender, use the center AF point only. The other AF points may cause a focusing error.
                              Last edited by steldat; 17 januari 2008, 14:32.
                              Canonvijfdeemarkdrie

                              Comment


                              • #60
                                Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                                Klopt!

                                Geldt slechts bij gebruik extender.

                                @@d

                                Comment

                                Working...
                                X