Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herstelling Canon EOS 1D Mk III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

    Op 6/12/2007 kamera met TAXIPOST opgezonden naar ETB ASS voor herstelling in garantie en CMOS reiniging.

    Woensdag 02/01 email dat kamera op donderdag 03/01 door UPS geleverd zou worden. Hele dag gewacht, gebeld, niks aangekregen. Nieuw bericht vrijdag geleverd. Hele dag gewacht, alle tracking mogelijk gedaan. Om 17u00 gebeld, zeker voor 18.00 geleverd. NIETS... nog eens gebeld en zou maandag geleverd worden. Omdat ik verhuis en dus heel wat afspraken moest verzetten was ik nogal pissed.

    Gisteren zaterdag, vriendin komt toevallig na 7 stops onderweg en files 3 minuten hier thuis om een ladder terwijl ik al heel de dag zit te schilderen in ons nieuwe huis, komt ze terug met mijn kamera! UPS stond net voor de deur.

    Kamera is in orde behalve synthetisch stofje in de zoeker wat er niet zat. En de fotonummering is wel veranderd :

    van 100-1853 voor de herstelling naar 899-9956 na. CF-Kaart had ik niet meegezonden en niet gebruikt in andere kamera.

    Met KUSO en IDImager kan ik het aantal clicks alvast niet uitlezen van mijn 30D, kan iemand dat?

    Comment


    • #17
      Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

      Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
      Sandisk 2Gig Ultra II
      OK, thanks, het merk is in elk geval in orde en past wel in de serie van kaartjes die ik al heb liggen.

      Ben net terug van vakantie en ben eigenlijk weer geen focusproblemen tegengekomen maar omdat er op korte termijn geen nieuwe reis op het programma staat zal ik nu ook maar een afspraak met Canon gaan maken...
      Last edited by Leonidas; 6 januari 2008, 14:28.

      Comment


      • #18
        Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

        Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
        Op 6/12/2007 kamera met TAXIPOST opgezonden naar ETB ASS voor herstelling in garantie en CMOS reiniging.

        Woensdag 02/01 email dat kamera op donderdag 03/01 door UPS geleverd zou worden. Hele dag gewacht, gebeld, niks aangekregen. Nieuw bericht vrijdag geleverd. Hele dag gewacht, alle tracking mogelijk gedaan. Om 17u00 gebeld, zeker voor 18.00 geleverd. NIETS... nog eens gebeld en zou maandag geleverd worden. Omdat ik verhuis en dus heel wat afspraken moest verzetten was ik nogal pissed.

        Gisteren zaterdag, vriendin komt toevallig na 7 stops onderweg en files 3 minuten hier thuis om een ladder terwijl ik al heel de dag zit te schilderen in ons nieuwe huis, komt ze terug met mijn kamera! UPS stond net voor de deur.

        Kamera is in orde behalve synthetisch stofje in de zoeker wat er niet zat. En de fotonummering is wel veranderd :

        van 100-1853 voor de herstelling naar 899-9956 na. CF-Kaart had ik niet meegezonden en niet gebruikt in andere kamera.

        Met KUSO en IDImager kan ik het aantal clicks alvast niet uitlezen van mijn 30D, kan iemand dat?

        http://users.pandora.be/VoN_DamN/foto/IMG_9956.jpg
        Deze tread gaat over het herstellen van het submirror probleem bij de MKIII , en dus niet over de 30D .Dus on topic blijven aub .

        Comment


        • #19
          Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          OK, thanks, het merk is in elk geval in orde en past wel in de serie van kaartjes die ik al heb liggen.

          Ben net terug van vakantie en ben eigenlijk weer geen focusproblemen tegengekomen maar omdat er op korte termijn geen nieuwe reis op het programma staat zal ik nu ook maar een afspraak met Canon gaan maken...
          Ik zou het zeker zo snel mogelijk doen
          Kijk ik kwam ook niet zo veel focus problemen tegen , in normale omstandig heden , tussen kerst en nieuwjaar zat ik gans de week op jumping Mechelen .
          Dus indoor sport in niet zo een gunstige licht situaties , en het resultaat was miserabel. Ook een collega fotograaf die Zondag aanwezig was en ook niet veel problemen had ondervonden had dezelfde slechte resultaten .Meer dan de helft out of focus .

          Comment


          • #20
            Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

            Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
            Heb de mijne nu een maand in gebruik sind de vervanging van de submirror en de foto's zijn scherper zowel in "one shot" als in "AI servo".Voor enkele weken nog de AI servo duchtig uitgetest in Bastogne bij een jump van valschermspringers en de foto's zijn voortreffelijk.
            Dit kan ik alleen maar bevestigen Danny .Gisteren getest in normale omstandigheden en op een burst van 100 stuks niks OOF.
            Natuurlijk heb ik nog niet kunnen testen nu in minder goeie omstandigheden indoor en met veel smog in de zaal , dus nog even afwachten voor ik victory kraai

            Comment


            • #21
              Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

              Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
              Dus indoor sport in niet zo een gunstige licht situaties , en het resultaat was miserabel. Ook een collega fotograaf die Zondag aanwezig was en ook niet veel problemen had ondervonden had dezelfde slechte resultaten .Meer dan de helft out of focus .
              Ik had begrepen dat het probleem zich alleen voordeed in warmte en veel licht. Dat klopt ook met mijn ervaringen - heb er alleen in India last van gehad.

              Het ziet er nu plots naar uit dat ik deze maand toch nog op reis ga: twijfel, twijfel.

              Comment


              • #22
                Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
                Deze tread gaat over het herstellen van het submirror probleem bij de MKIII , en dus niet over de 30D .Dus on topic blijven aub .
                TUUTUUT uit de weg forumpolitie...

                IK deelde gewoon mee dat je de kamera een maand kwijt bent als je die nu opzendt naar ETB ASS... en dat UPS niet de beste optie is, afhalen na reparatie is beter. Ze hebben nieuw personeel in dienst die momenteel niet rondraakt met hun pakjesronde. Mijn kamera is 3 keer de baan op gegaan, 5 dagen onderweg en het was 1 day delivery vanuit Rotterdam.

                Voor wie geen tijd heeft en denkt opzenden, die kan er ééns over denken als hij de kamera via een ander kanaal slechts een uur kwijt is.

                Die vraag was vrij te beantwoorden, ik wou er geen topic over starten...

                Comment


                • #23
                  Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                  Deze week komen ze mijn Mk III thuis afhalen voor herstelling.
                  Verwijder je de batterij als je een toestel in herstelling geeft ?
                  Canon + enkele lenzen

                  Comment


                  • #24
                    Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                    Ik heb 31 december contact gehad met Canon via dat gratis nummer. Vriendelijke man, alles genoteerd. Direkt een email gekregen, met een referentienummer. Er zou contact opgenomen worden, maar nog niets gehoord, afwachten dus maar.
                    Canonvijfdeemarkdrie

                    Comment


                    • #25
                      Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bugman Bekijk bericht
                      Deze week komen ze mijn Mk III thuis afhalen voor herstelling.
                      Verwijder je de batterij als je een toestel in herstelling geeft ?
                      Weet je nog wanneer je je aangemeld hebt voor de reparatie?

                      Groeten, Jean-Pierre

                      Comment


                      • #26
                        Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                        Half december 2007.
                        Canon + enkele lenzen

                        Comment


                        • #27
                          Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                          Bedankt voor de info

                          Comment


                          • #28
                            Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                            Juist de datum van mijn aanvraag gecontroleerd, dit was 4 december 2007.
                            Tot op vandaag enkel bevestigingsmail met referentienummer ontvangen
                            Last edited by jpjp; 7 januari 2008, 18:32.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                              Deze ochtend werd mijn MkIII afgehaald door een Nederlandse koerierdienst. Kort na de middag ontving ik een mail dat het toestel al ter plaatse was.

                              Vrijdag of uiterlijk maandag brengen ze het toestel terug.
                              Canon + enkele lenzen

                              Comment


                              • #30
                                Re: Herstelling Canon EOS 1D Mk III

                                Deze morgen nog maar eens gebeld met de vraag wanneer mijn toestel zal hersteld worden? Aanvraag werd nog maar eens doorgegeven met spoed, wat dat ook mag betekenen

                                Comment

                                Working...
                                X